جستجو

■ مهلت: ۲۷ آبان ■

فراخوان پنجمین دوسالانه تذهیب های قرآنی شامل رشته های تذهیب، تشعیر، گل و بوته، گل و مرغ و نگارگری منتشر شده است.

متن فراخوان به شرح زیر است.

هنر تذهیب از اصیل ترین هنرهای اسلامی و ایرانی است که همواره قرین کلام بی مثال کردگار بوده و آثار متعددی از اهتمام بنام این سرزمین در پرداختن به این هنر بی نظیر به جای مانده که بر لزوم حفظ و اعتلای این میراث گرانبهای فرهنگ و هنر ایران زمین تاکید مؤکد دارد.
حفظ و احیای مکاتب ارزشمند گذشته و ترویج روش های سنتی و مدرن با اتکا به تلاش استادان و هنرمندان جای جای این سرزمین کهن از جمله اتفاقات شایسته ای است که می تواند در قالب رخدادهای هنری ملی همچون «دوسالانه تذهیب های قرآنی» که چهار دوره موفق را پشت سر گذاشته است، به سرانجامی مطلوب رسیده و سرفصل حرکت های سازنده در مسیر تعالی این هنر مقدس باشد.
در فراخوان دوسالانه پنجم که پیش روی قرار دارد، علاوه بر ادامه مسیر گذشته ، بخش نگارگری نیز مدنظر قرار گرفته و در متن گنجانده شده است. خلق آثار بدیع در قالب سنتهای نگارگری ایرانی و شیوه های معاصر و پرداختن به مضامین مذهبی ، داستانها و مفاهیم قرآنی ، همچنین به تصویر کشیدن مقاطع مختلف زندگی حضرت امام رضا (ع) از جمله اهداف الحاق این بخش به دوسالانه تذهیب های قرآنی است. بهره گیری از نمونه های فاخر باقی مانده از ادوار مختلف تاریخی در به تصویر کشیدن داستان ها و مفاهیم کمتر پرداخته شده در نگارگری ادوار مختلف ، می تواند راهگشای متقاضیان ارسال اثر این بخش باشد.
همچنین به جهت احیای روش های سنتی فراموش شده و بازسازی مجدد آثار نفیس موجود در موزه ها و کتابخانه ها از ادوار مختلف تاریخی ، بخش مثنی سازی (نقل عین به عین یک اثر) همچون دوره گذشته در فراخوان حاضر قرار گرفته است.
امید است با عنایات خاصه سلطان سریر ارتضاء حضرت امام رضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) ، پنجمین دوسالانه با حضور استادان و هنرمندان برجسته ایران اسلامی ، همچون گذشته گامی استوار در جهت پیشرفت و اعتلای هنرهای اسلامی ایران تلقی گردد.

علی ثابت نیا دبیر دوسالانه تذهیب های قرآنی و مدیر عامل مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی

برای دریافت فایل PDF کامل شرایط، مقررات و جوایز این جشنواره « اینجا » کلیک کنید.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه