جستجو

≡ دعوتنامه افتتاحیه نمایشگاه نگاره های دکتر منصور مهرنگار با عنوان «نوستالژی» منتشر شد. ≡

■زمان: ۸ بهمن ۱۳۹۵ ■

  • ■ ۸ تا ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ■
  • ■ ساعت: ۱۶ الی ۲۰ ■
  • ≡ تلفن تماس:  ۸۸۸۰۰۵۹۱ _ ۸۸۹۰۴۴۳۶ ≡
  • ≡ عضویت در کانال: @BarsamGallery
  • ≡ بازدید از سایت: www.barsam-academy.com ≡

دکتر منصور مهرنگار دانش اموخته دکتری نمادشناسی از دانشگاه کرافورت هال (میسور یونیورسیتی) هندوستان، هم اکنون مدیر گروه هنر دانشگاه ناصر خسرو است و دارای ۴٢ مقاله علمی- پژوهشی، علمی – ترویجی و کنفرانس بین المللی می باشد. ایشان دارای ۴ تالیف در زمینه های مختلف هنر بوده و ٢ تالیف در دست چاپ میباشد.
همچنین دارای مسؤولیت های مختلف هنری و مدیریتی در مجامع داخلی و بین المللی است.
ایشان ١۵ نمایشگاه داخلی و ٢ نمایشگاه خارجی در زمینه نقاشی و گرافیک برگزار کرده است.
گرایشهای هنری ایشان در زمینه های نماد شناسی، تصویر سازی و هنر جدید است.
گالری برسام پذیرای ٢۴ اثر جدید ایشان با عنوانِ “نوستالژی” است.
فضای اثار که دارای شخصیتی از جنس “اکسپرسیون ایرانی” امیخته با نوعی دید تصویر سازانه است، با خطوط روان و سیال، شناخت هنرمند از فضاهای معماری سنتی، نقوش فرش و تذهیب و جدول کشی های نگارگری را تداعی مینماید.
ساختار سنتی و بهره گیری از زمینه های اسناد خطی که برخی از انها اصل اسناد است به عنوان بوم یا زمینه کار، “حسی از نوستالژی و غربت زمان” را تداعی مینماید و در کنار ان اهتمام و دقت لازم برای اجرا میطلبد.
کادر بندی های غیرمتعارف، قطع کشیده، رنگ بندی های متنوع قهوه ای که بیشتر از رنگ خود اسناد بهره گرفته شده، سطوح متنوع با اشکال متنوع، انسانهای نگاره شده و زل زده به مخاطب، نقوش ماهی، ماه، گلدان، حوض اب، خطوط رونده گیاهان و …. از ابژه های استفاده شده در این اثار میباشد.
نکته متمایز در اثار ایشان به عنوان شخصیت هنری در ارائه اثار این نمایشگاه، عدم تکرار فضاسازیهای سنتی معمول، در هم تنیدگی و جوشش خطوط در لابلای سطوح، بهرگیری از خط به عنوان عنصر بصری پویا و ظرافت اجرای نگارگرانه است.
نمایشگاه نگاره های ایشان با عنوان “نوستالژی” از روز جمعه ٨ بهمن ماه ١٣٩۵ از ساعت ١۶:٣٠ دقیقه در گالری برسام (خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت، نرسیده به فاطمی، خیابان پرستو، پلاک ٢٢) افتتاح میشود و تا تاریخ چهارشنبه ١٣ بهمن ماه ادامه دارد.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه