جستجو
پوستر

فراخوان رزیدنسی در فرانسه برای یک نفر هنرمند تجسمی ایرانی در رشته چاپ دستی منتشر شد.

  • مهلت: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
  • مرکز بین المللی استامپ و کتاب فرانسه(URDLA) و مرکز هنری له لمب(Les Limbes) از ۱۲ اردیبهشت تا ۸ مرداد ۱۴۰۲ به یک هنرمند ایرانی حوزه تجسمی، اقامتی با هدف کسب تجربه فنی و اجرای چاپ دستی(لیتوگرافی، گراوور و …) و همچنین پیگیری پژوهش هنری ارائه می دهند. از هنرمند منتخب دعوت خواهد شد برای کسب تجربه و ادامه پژوهش خود در چارچوب ارائه شده توسط URDLA در زمینه چاپ تصاویر در این مرکز اقامت گزیند. وی از همراهی مدیر و گروه حرفه ای این مرکز که به چاپ آثار هنرمندان می پردازند، بهرمند می گردد. له لمب نیز یک رزیدنسی با هدف پژوهش و/یا تولید اثر هنری ارائه می دهد. بسته به نیاز هنرمند، زمانی برای تعامل حرفه ای با پژوهشگران، مدیران هنری و هنرمندان شاخص در نظر گرفته می شود. طی این رزیدنسی، زمانی نیز برای نمایش آثار تولید شده طی دوره مذکور قابل پیشبینی است که فرمت آن پس از مشورت با هنرمند منتخب مشخص می گردد: جلسه مباحثه، میزگرد، نمایشگاه و غیره.

درباره فراخوان(نقل از کاتالوگ اصلی برگزارکننده گان)

  • اوردلا یک کارگاه استامپ است. یک گالری هنری و یک مرکز نشر. این مرکز هر ساله هنرمندانی را انتخاب می کند و به ایشان رزیدنسی ارائه می دهد. هنرمندان از ملیت ها، نسل ها و دیدگاه های مختلف و متنوع می توانند بدین ترتیب با ابزار و نیروی
    انسانی متخصص که در اختیارشان قرار داده می شود، خلق استامپ اصیل را تجربه کنند. مرکز بین المللی استامپ و کتاب فرانسه از سال ۱۹۷۸درVilleurbanne بنا شده و رسالت آن حفظ و اشاعه دانش این صنعت است. طی این سال ها حدود ۵۰۰ هنرمند از سرتاسر دنیا بیش از۲۰۰۰ اثر در این مرکز خلق کرده اند. له لمب، فضایی هنری و پژوهشی است که در سال ۲۰۱۲ در شهر Saint-Etienne بنا شد. پرسنل آن متشکل از پژوهشگران، هنرمندان، مدیران هنری، دانشجویان و داوطلبان اجتماعی، پروژه های متنوعی را با همکاری انجمن ها، موسسات و مراکز مختلف اجرا کرده اند، اعم از نمایشگاه ها، همایش ها، رزیدنسی های پژوهشی یا تولید آثار هنری، برنامه های آموزشی و نشر کتب و مجلات.
  • فراخوان حاضر مختص هنرمندان ایرانی ساکن و مشغول به کار در ایران، بدون محدودیت سنی و حداقل ۵ سال سابقه کار حرفه ای می باشد.
  • زمان برگزاری از ۱۲ اردیبهشت تا ۸ مرداد ۱۴۰۲ است.
  • برنامه حاضر با حمایت وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه برگزار می گردد.
  • ورای ارزیابی رزومه داوطلب، کیفیت پروژه پیشنهادی، لزوم رزیدنسی برای پیشبرد پروژه، نحوه اجرای آن و ارتباطات از پیش برقرار شده هنرمند، مواردی هستند که توجه ویژه هیات داوران معطوف آن خواهد بود.
  • هیات داوران متشکل از چند چهره هنری سرشناس است که تمامی پرونده ها را مورد بررسی قرار داده و برگزیدگان برنامه را مشخص می نمایند.
  • تسلط به زبان فرانسه یا انگلیسی الزامی است.

تشکیل پرونده

  • پرونده داوطلبی می بایست تاقبل از ۱۴ اسفند ۱۴۰۱،‌ ساعت ۲۳:۵۹ به وقت پاریس به آدرس ایمیل زیر ارسال شود و در قسمت موضوع قید شود “résidence-estampes”
    sidences.france@diplomatie.gouv.frer
  • حجم ایمیل می بایست حداکثر ۸Mb باشد و موارد زیر را در بر بگیرد:
    ۱. فرم ثبت نام، که در ادامه می توانید دانلود کنید.
    ۲. رزومه هنرمند
    ۳. معرفی آثار تا حداکثر ۳۰۰۰ حرف به همراه تصویر آثار و نمایشگاه ها، لینک سایت و غیره
    ۴. انگیزه نامه برای پروژه حاضر

هزینه شرکت در فراخوان

شرکت در این فراخوان رایگان است.

مزایای رزیدنسی

  • ختصاص۱۵۰۰یورو به عنوان بودجه تولید اثر
  • ختصاص بورس برای تامین هزینه های روزمره و محل اقامت
  • بلیت رفت و برگشت تهران ـ لیون

لینک ها و دانلودها

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه