جستجو
فراخوان عکس مسابقه بین المللی حیات وحش آسفریکو ایتالیا

فراخوان مسابقه بین المللی عکاسی از حیات وحش آسفریکو ایتالیا منتشر شد.

■مهلت: ۱۰ آذر■

مسابقه بین المللی عکس «آسفریکو | Asferico» ایتالیا یکی از مهمترین رقابت های عکاسی از طبیعت در جهان است که در سال ۲۰۱۷، یازدهمین دوره آن برگزار می شود. مبلغ کل جایزه این دوره ۱۰هزار یورو است. شرکت کنندگان می توانند در ۸ دسته اقدام به ارسال عکس کنند.

جوایز

  • برنده نهایی از میان برندگان هشت دسته انتخاب می شود و مبلغ ۲هزار یورو وجه نقد به اضافه ۱۰ روز کوه پیمایی در *Malawi (به ارزش تقریبی ۱۶۰۰ یورو**) از AFRICA  WILD TRUCK به اضافه «carbon gimbal type Carbon Z» (به ارزش تقریبی هزار یورو) از ZENELLI دریافت می کند.
  • هر یک از ۷ برنده دیگر مبلغ ۵۰۰ یورو وجه نقد دریافت می کنند.
  • علاوه بر آن، ۹ عکاس دیگر در هر یک از ۸ دسته انتخاب می شوند.
  • همه برندگان و عکاسان منتخب کاتالوگ مسابقه را دریافت می کنند و از آنها دعوت می شود تا در جشن اهدای جوایز و جشن شام در «جشنواره عکس آسفریکو ۲۰۱۷» شرکت کنند.
    *هزینه سفر به Malawi بر عهده شرکت کنندگان است.
    **جوایز غیر نقدی قابل تبدیل به نقدی نیستند.

شرایط شرکت در مسابقه

شرکت کنندگان

  1. شرکت در این رقابت برای همه عکاسان حرفه ای و آماتور با هر سن و ملیت آزاد است.
  2. هزینه شرکت در مسابقه ۲۵ یورو است.
  3. هر شرکت کننده می تواند تا ۳۰ عکس در بخش مسابقه بزرگسالان ارسال کند. این تعداد می تواند بطور دلخواه در دسته های مختلف مسابقه تقسیم شوند.
  4. ثبت نام در این مسابقه بطور آنلاین در وبسایت رقابت در آدرس www.asferico.com/concorso انجام می شود.
  5. هر ارتباطی با برندگان مسابقه از طریق ایمیل جشنواره به آدرس « photocontest@asferico.com » انجام می شود. هر شرکت کننده مسئول محدودیت های امنیت/اسپم ایمیل خودش است. برای پیشگیری از فقدان و از دست رفتن هر ارتباطی از طرف پرسنل آسفرکو، لطفا محدودیت های ایمیل خود را بررسی کنید.
  6. با انجام هر ثبت نام، هر شرکت کننده با ضوابط مسابقه توافق می کند. زبان های نهایی بکار رفته توسط پرسنل و کاتالوگ، ایتالیایی و انگلیسی خواهد بود.
  7. فایل های دیجیتالی و تصاویر اسکن شده پذیرفته می شوند. ویرایش عکس ها تنها محدود به تمیزکاری های پایه ای (حذف لکه ها به سبب گرد و خاک روی سنسور دوربین و کاهش نویز)، درخشندگی اندک (saturation) و کنتراست یا تنظیم ارزش های رنگی و منحنی های رنگی (values and curves) است. برش عکس ها مجاز است، اما نه بیشتر از ۳۵% فضای تصویر اصلی و همیشه با در نظر گرفتن حجم نهایی فایل باید انجام شود. قاب/مرز، امضا یا واترمارم نباید در تصویر وجود داشته باشد. مد رنگی باید Adobe RGB (1998) باشد.
  8. تصاویر دستکاری شده دیجیتالی پذیرفته نمی شوند مگر آنهایی که مطابق با محدودیت های مطرح شده در بند ۷ باشند. تصویر باید دست نخورده باقی بماند و ارائه صادقانه ای از شکل ها، رفتارها و یا پدیده های طبیعی باشد.
    کارهای زیر مجاز نیست:
    الف) اضافه یا حذف کردن عناصر درون تصویر
    ب) ادغام دو یا چند تصویر (بعنوان مثال تکنیک دوخت عکس) یا ایجاد یک عکس از ساندویچ کردن دو تا چند عکس.
    ج) نوردهی چندگانه (multiple exposures) محدود به تصاویر طبیعی ایجاد شده از فایل RAW از دوربین (باید ذکر شود که تنها یک فایل RAW پذیرفته می شود) است.
  9. تصاویر باید با رزولوشن پایین ارسال شوند: ضلع بزرگتر هر عکس باید ۱۹۲۰ پیکسل، رزولوشن آن ۷۲dpi و فرمت آن JPG بوده و حجم آن از ۳MB بیشتر نباشد. تغییر نام فایل ها ضروری نیست.
  10. اگر تصاویر از مرحله انتخاب اولیه عبور کردند، با شرکت کنندگان از طریق ایمیل ارتباط برقرار می شود و دستور العمل نحوه آپلود فایل RAW و با رزولوشن بالا که اجبارا برای ورود به مرحله داوری نهایی نیاز است آنها اطلاع داده می شود. هر شرکت کننده خواهد توانست تا مراحل ارسال هر اثر را بصورت آنلاین پیگیری کند.
  11. تصاویر دیجیتالی با کیفیت بالا با فرمت های TIFF و یا JPEG باید در ضلع بزرگتر کمتر از ۳۰۰۰ پیکسل نباشند و با همان برش و رنگ تصویر آپلود شده در مرحله ثبت نام ارسال شوند. فایل های اصلی ثبت شده توسط دوربین و بدون دستکاری در فرمت های RAW یا DNG نیز مورد نیاز است. اگر فایل های با کیفیت بالا و فایل های اصلی ارسال نشوند، شرکت کننده از رقابت کنار گذاشته می شود.
  12. هیئت داوران اگر اسکن ها بعنوان اثر شاخص یا برنده انتخاب شوند، امکان دارد فایل های اصلی را درخواست کنند. در صورت عدم وجود فایل، آن تصویر فاقد شرایط لازم تلقی می شود.
  13. موضوعات باید در محیط طبیعی خودشان عکاسی شده باشند. عکس حیوانات خانگی و آنهایی که در قفس نگهداری می شوند، پرندگان در لانه و نیز عکس هایی از گیاهان کاشته شده یا مناظری که در آنها عناصر انسانی وجود داشته باشد مورد پذیرش قرار نمی گیرند. هیئت داوران این حق را دارد که تصاویری را که در تعارض با ضوابط مسابقه باشد را قبول نکند.
  14. داوران از تصاویری که در سایر رقابت ها برنده جایزه نشده باشند و در صورت امکان منتشر نشده باشند تقدیر می کند.
  15. انتخاب داوران در مراحل زیر انجام می شود:
    الف) انطباق تصویر: همه عکس های ارسالی قبل از پایان رقابت توسط کارمندان آسفریکو برای بررسی عدم مغایرت با بندهای ۷ و ۱۴ مورد بررسی قرار می گیرند.
    ب) پیش انتخاب: هیئت داوران بطور مستقل تصاویر را برای داوری نهایی انتخاب می کنند.
    ج) انتخاب نهایی: هیئت داوران تصاویر برنده را انتخاب می کنند.
  16. هئیت داوران این حق را دارد که اگر عکس های ارسالی را از یک دسته به دسته مناسب و قابل قبول دیگر منتقل کند.
  17. تصمیم داوران نهایی است.
  18. تصاویر رد شده برگشت داده نمی شود.
  19. همه حقوق تصاویر ارسال شده برای شرکت در این رقابت باید متعلق به شرکت کننده باشد و به آزانس ها و انتشارات تعهدی نداشته باشد.
  20. ANFI و Asferici مجاز به استفاده رایگان از تصاویر برنده و منتخب هستند که در نهایت در مجله، کانالوگ مسابقه، وبسایت ها یا بروشورها و تقویم ها استفاده خواهد شد. علاوه بر آن، عکس ها در نمایشگاه های مربوط به مسابقه و هرجایی که برگزارکننده مسابقه ضروری بداند نمایش داده می شوند. نام صاحب عکس همیشه مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

بخش های مسابقه

  1. منظره
    جادوی یک منظره یا صمیمیت یک لحظه زودگذر ارائه کننده الهام هر عکاسی است، کسی که باید احساس یک شگفتی داده شده توسط طبیعت آلوده نشده را منتقل کند.
  2. دنیاهای زیر آب
    دنیای زیر آب برای اغلب مردم ناشتاخته است. زندگی زیر دریا (گیاهان، حیوانات و یا زیستگاه ها)، از دریاها تا محیط های آب شیرین، یک موضوع جالب است و می تواند با تصاویری که قادر به گفتن حساس خود با بیانی یگانه و فراموش نشدنی باشد بیان شود.
  3. پستانداران
  4. پرندگان
  5. سایر حیوانات
    موارد C-D-E تنوع شگفت انگیزی از اشکال، رفتارها و ارتباطات قلمروی حیوانات را در برابر دوربین قرار می دهد. صحنه های آرام و پر تحرکی که می تواند هویت و روح موضوع را در شکلی ناب و واقعی به تصویر بکشد.
  6. گیاهان و قارچ ها
    ظرافت یک گل یا قدرت یک درخت باستانی نمونه های کوچکی از تنوع زیستی هستند که می توانند در شکل های مختلف بواسطه حساسیت مشاهده کنندگان دقیق به تصویر کشید شوند.
  7. ترکیب بندی اشکال
    زیبایی طبیعت می تواند بواسطه تخیل و بازی خلاقانه با اشکال و رنگ ها و با ابهامات و انعکای هایی در جستجوی زوایای دید منحصربفرد و شخصی بدست بیاید.
  8. تقلید
    گیاهان و حیوانات شکل های متعدد و غالبا شگفت انگیزی از تقلید را برای پنهان کردن خودشان ار دید شکارچی و یا شکار توسعه داده اند. تصاویر باید این تطابقات را به شیوه اصلی به نمایش بگذارند و احساس شگفتی ای را که ما در جستجوی آن هستیم منتقل کنند.

داوران

  • Laurie Campbell (United Kinkdom), wildlife photographer
  • Marco Colombo (Italy), wildlife photographer
  • Jasper Doest (The Netherlands), wildlife photographer
  • Marco Ferrari (Italy), scientific editor of Focus Magazine
  • Sergey Gorshkov (Russia), wildlife photographer

تاریخ های مهم

  • ارسال آثار: نوامبر تا ۳۰ دسامبر ۲۰۱۶
  • نتایج پیش انتخاب اعلام می شود: ۳۱ دسامبر
  • درخواست فایل های RAW، TIF و یا JPEG با کیفیت بالا و توضیح عکس ها: ۲ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷
  • داوری: ۲۳-۲۴ ژانویه
  • اعلام برندگان: ۳۰ ژانویه ۲۰۱۷

نحوه ثبت نام

  1. روی « این لینک » کلیک کنید.
  2. فرم ثبت نام را تکمیل کنید و ایمیل خودتان را وارد کنید.
  3. در انتهای صفحه برای شما یک پسورد در نظر گرفته شده است. آن را کپی کنید و در یک جای مناسب نگهداری کنید.
  4. بر روی دکمه «Submit» کلیک کنید.
  5. به ایمیل خودتان بروید. ایملیلی از طرف وبسایت با عنوان «Asferico confirmation message» برای شما ارسال شده است.
  6. لینکی در این ایمیل وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید تا به وبسایت مسابقه بروید و اکانت شما فعال شود.
  7. در صفحه ای که باز می شود، اطلاعات شما شامل نام کاربری و رمز عبور قرار دارد. این صفحه را ذخیره کنید.
  8. در خط «clicking here and proceed with payment and images upload.» بر روی «here» کلیک کنید تا به صفحه پرداخت هزینه و ارسال عکس منتقل شوید.
  9. در صفحه ای که باز می شود:
    ≡ الف) اگر می خواهید در همان لحظه پرداخت را انجام بدهید، بر روی عبارت «Here» در «If you did not yet, you can proceed with the payment by clicking Here» کلیک کنید.
    ≡ ب) اگر می خواهید اول عکس ها را آپلود کنید و بعدا پرداخت را انجام بدهید بر روی عبارت «Here» در «Or you can start to manage your images portfolio by clicking Here» کلیک کنید.
  10. اگر گزینه الف را انتخاب کنید یا بعد از آپلود تصاویر برای پرداخت هزینه ها اقدام کنید، در صفحه پرداخت با دو گزینه زیر روبرو میشوید.
    ■ Standard registration (€ ۲۵): ثبت نام استاندارد
    ■ Registration + Official catalog (€ ۶۲): ثبت نام با دریافت کاتالوگ
  11. هر گزینه را که دوست دارید انتخاب کنید و بر روی تصویر « پرداخت » مربوط به آن کلیک کنید.
  12. برای پرداخت هزینه « از این لینک » استفاده کنید و در ویسایت «پیمنت۲۴» درخواست پرداخت هزینه ها را بدهید یا از طریق سایت «تهران پیمنت» و با مطالعه دستور العمل های ارائه شده، مراحل واریز وجه را انجام دهید

لینک ها و دانلود ها

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه