جستجو

فراخوان مقاله کنفرانس هنر و معماری مدرن ایرانی در سایه ایران تاریخی منتشر شد.

■ مهلت: ۹ اسفند ۱۳۹۶ ■

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در گالری آنلاین این کنفرانس به مدت دو روز (۲۸-۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) در دانشکده هنر، زبان‌ و فرهنگ‌های دانشگاه منچستر برگزار می شود.

بر اساس خبر منتشر شده توسط روابط عمومی کنفرانس، معضلی ریشه‌دار سایه‌ی خود را بر پژوهش‌های دانشگاهی هنر و معماری ایران افکنده است: حوزه‌ای واحد اما دوپاره و تقسیم شده به دو جهان جدا از هم، که یکی علاقه‌مندان بیشتری را به خود جذب می‌کند. یک سو حوزه‌ی مطالعات تاریخی است که بر روی هنر و معماری ایران پیش از مدرن، پس از اسلام و باستان تاکید دارد و سوی دیگر، حوزه ی هنر و معماری مدرن ایران می‌باشد. مشکل آنجاست که اغلب درک و ارتباط اندکی بین این دو گروه وجود دارد. هر چند هنرمندان و پژوهشگران معاصر نیم‌نگاهی به حوزه‌ی تاریخی دارند، اما از سوی تاریخ‌گرایان علاقه‌ی چندانی به حوزه‌ی معاصر نشان داده نمی‌شود. حتی روش‌شناسی این دو نیز تفاوت بسیار با هم دارد: در حالیکه تاریخ‌نگاران معاصر هنر از نظریه‌های متاخر قرن بیستی و بیست و یکمی بهره می‌برند، در حوزه‌ی تاریخی اغلب نگاه سنتی و تاریخی تاریخ هنر حاکم است. با این حال این دو حوزه از هم جدا نیستند و یکی در خلاء دیگری موجودیت پیدا نمی‌کند. همیشه نگاهی به پیش و یک نوع آگاهی از گذشته در میان تاریخ نگاران هنر وجود داشته است، و حتی هنرمندان معاصر و مدرن نیز ریشه در گذشته داشته و به آن رجوع می‌کنند.

در این کنفرانس سعی ما بر این است که اندیشمندانی را از هر دو حوزه دور هم جمع کنیم تا مسائلی مربوط به هر دو گروه و خوانشی که در این میان شکل می‌گیرد را با هم در میان بگذارند. دانشکده‌ی هنر، زبان‌ و فرهنگ‌های دانشگاه منچستر از شما دعوت می‌کند چکیده‌های ۲۵۰ کلمه‌ای خود را برای یک سخنرانی بیست دقیقه‌ای در قالب‌های تعیین شده ارسال فرمایید.

لطفا چکیده‌های خود را تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۸ را به ایمیل iranianartconference@gmail.com ارسال بفرمایید.

زمینه‌های پیشنهادی برای موضوعات:
۱. گفتمان سنت‌گرایانه
۲. رمانتیسم
۳. تقلید و بیگانه‌هراسی
۴. تاریخ‌نگاری متناقض
۵. به علاوه، کنفرانس از مقالاتی بیرون از موضوعات بالا نیز که بتوانند از دریچه‌ی تاریخ‌نگاری، گفتگویی میان دو حوزه‌ی مذکور برقرار کنند، استقبال خواهد کرد.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه