جستجو
زیباسازی شهر تهران

فراخوان مسابقه دیوارنگاری رویش (ویژه دانشجویان رشته‌های هنر) توسط سازمان زیباسازی شهر تهران منتشر شد.

■مهلت: ۱۰ بهمن ■

سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای مأموریت‌های خود نسبت به ارتقاء کیفیت هنری و منظر شهری و ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری با نگاه حمایت از ایده‌ها و توانمندی‌های دانشجویی “فراخوان دیوارنگاری رویشراجهت تأمین طرح به شرح زیر اعلام می‌نماید. از دانشجویان رشته‌های هنرهای تجسمی و سایر گرایش‌های هنری مرتبط در دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دبیرخانه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در نهادها و سازمان‌های مختلف دعوت می‌شود ایده‌ها و طرح‌های خود را برای اجرا بر روی دیوارهای سطح شهر به مدیریت نقاشی دیواری این سازمان ارائه نمایند.

هدف اصلی این فراخوان، ایجاد زمینه حضور دانشجویان به منظور فراهم نمودن امکان مشارکت آنان در فعالیت‌های هنرهای شهری می‌باشد.

به منظور تقویت روحیه مشارکت و تمرین کار گروهی و انتقال تجربیات، توصیه می‌نماید دانشجویان به صورت مشارکتی و گروهی اقدام به طراحی و اجرای آثار خود نمایند.

ویژگی ایده‌ها و طرح‌های ارسالی:

۱-    لازم است طرح‌های پیشنهادی از مخاطب پذیری بالایی برخوردار بوده و قابلیت اجرا در فضای شهری در قالب دیوارنگاری با تکنیک رنگ اکریلیک را داشته باشد.

۲-    فراهم کردن فضای تعامل با مخاطبان به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با روند خلق نقاشی دیواری توسط دانشجویان

۳-    دیوارهای درنظر گرفته شده برای این فراخوان شامل دیوارهای طولی در خیابان‌ها، محله‌ها و بوستان‌ها بوده که اولویت آنها مخاطب پیاده می‌باشد.

۴-    ارتفاع تقریبی دیوارهای طولی درنظر گرفته شده حدود ۳ متر است که نیاز به نصب داربست و کار در ارتفاع توسط دانشجویان برای فرآیند اجرا ندارد.

۵-    هر دانشجو یا گروه دانشجویی می‌تواند حداکثر ۱۰ طرح برای این فراخوان پیشنهاد نماید.

۶-    در صورت دارا بودن ویژگی‌های هنری و امکان توسعه و مناسب‌سازی برای فضای شهری، شورای هنری حداکثر ۲ طرح از هر دانشجو را برای اجرا در سطح شهر انتخاب خواهد کرد.

۷-    مساحت درنظر گرفته شده جهت اجرای هر طرح حدود ۱۰۰ تا ۶۰۰ متر مربع می‌باشد.

۸-    در صورت انتخاب ۲ طرح از هر دانشجو، مساحت درنظر گرفته شده برای اجرای این طرح‌ها حدود ۷۰۰ مترمربع در یک یا دو محل می‌باشد . تصمیم‌گیری درباره تعیین محل اجرا و متراژ اجرای هر اثر توسط گروه مشاور و ناظر طرح‌ها صورت خواهد گرفت.

۹-    طرح‌ها و ایده‌های پذیرفته شده، توسط هیأت داوران پس از داوری مرحله اول برای جانمایی روی دیوارهای پیشنهادی سازمان، توسط دانشجویان و زیر نظرگروه مشاور و ناظر طرح‌ها و در تعامل با طراحان برای مناسب‌سازی در فضای شهری توسعه و ویرایش خواهند یافت.

۱۰-زمان‌بندی حضور دانشجویان در جلسات جانمایی و مناسب‌سازی آثار زیر نظر گروه مشاور و ناظر طرح‌ها، از تاریخ ۱۶/۱۱/۹۵ الی ۲۳/۱۱/۹۵ بوده و غیرقابل تغییر و تمدید است. هنرمندانی که در این زمان اقدام به بازدید میدانی از موقعیت‌های شهری معرفی شده و جانمایی طرح‌های خود ننمایند از فهرست آثار و هنرمندان پذیرفته شده در این فراخوان حذف خواهند شد.

۱۱-برآورد و پرداخت هزینه‌های آثار اجرا شده در این فراخوان بر اساس جدول مصوب آنالیز قیمت و نظر کارگروه فنی و ارزیابی اداره نقاشی دیواری به شرح ذیل صورت خواهد گرفت:

شرح خدمات و برآورد هزینه اجرای نقاشی دیواری فراخوان رویش
شرح خدمات مقدار واحد بهای واحد(به ریال)
داربست به مدت یک ماه (در صورت لزوم) ۱ مترمربع ۲۰,۰۰۰
شستشوی دیوار توسط واترجت ۱ مترمربع ۲۰,۰۰۰
پاکسازی دیوار توسط فرچه سیمی و غیره(در صورت لزوم) ۱ مترمربع ۲۰,۰۰۰
دستمزد سیمان زبره + خرید مواد ومصالح (در صورت لزوم) ۱ مترمربع ۱۱۰,۰۰۰
دستمزد سیمان نرمه + خرید مواد ومصالح (در صورت لزوم) ۱ مترمربع ۹۰,۰۰۰
پوشش دهی دیوار توسط پرایمر ۱ مترمربع ۳۰,۰۰۰
تهیه پلات و مقیاس یک به یک طرح در ابعاد اصلی و انتقال طرح به دیوار ۱ مترمربع ۳۰,۰۰۰
اجرای نقاشی (رنگ اکریلیک مرغوب مخصوص فضای بیرون) ۱ مترمربع ۱۸۰٫۰۰۰ تا ۲۵۰٫۰۰۰

شرایط عمومی فراخوان:

۱-    بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح‌ها به عهده اعضای هیأت داوری فراخوان است.

۲-    با توجه به اینکه این فراخوان مختص دانشجویان می‌باشد ، شرکت‌کنندگان محترم می‌بایست دانشجوی رشته‌های هنری در تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و گروه‌ها، تشکل‌ها و دبیرخانه‌های دانشجویی در نهادها و سازمان‌های مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد باشند.

۳-    ارائه اصل و کپی کارت دانشجویی و یا گواهی اشتغال به تحصیل الزامی است.

۴-    مسئول اجرای طرح‌های پذیرفته شده، هنرمند صاحب طرح بوده و در صورت عدم امکان اجرا، طرح منتخب از فهرست اجرای فراخوان خارج می‌شود.

۵-    رعایت کلیه قوانین مربوط به حق تألیف و طراحی اثر بر عهده فرستنده آثار بوده و پاسخگویی به کلیه عواقب قانونی آن بر عهده ارائه‌کنندگان آنها می‌باشد. در صورتی که در هریک از مراحل ارائه طرح، مراحل مختلف کارشناسی و داوری و حین یا پس از اجرای طرح‌ها، عدم اصالت طرحی محرز شود طبق نظر شورای هنری نقاشی دیواری و مدیران مربوطه اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

۶-    سازمان زیباسازی مجاز است برخی از آثار پذیرفته شده را در سال ۹۵ اجرا نکند و استفاده از آن را به زمان دیگری موکول نماید.

۷-    آثاری که پیش از این در فراخوان های سازمان زیباسازی پذیرفته شده اند مجاز به شرکت در این رویداد نیستند.

۸-    طرح های ارسالی هنرمندان پس از داوری عودت داده نخواهد شد .

۹-    تصمیم‌گیری در موارد پیش‌بینی نشده در اختیار مدیریت نقاشی دیواری معاونت فرهنگی و هنرهای شهری می‌باشد .

زمان و نحوه تحویل آثار :

  • دانشجویان محترم می‌توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه، آثار خود را در تاریخ های ۹ و ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ تحویل دهند؛ پس از ساعت ۱۵روز ۱۰/۱۱/۹۵ ، به هیچ عنوان طرحی از مراجعه‌کنندگان تحویل گرفته نمی‌شود.

الف) فایل طرح پیشنهادی با فرمت jpgدر ابعاد A3 با وضوحdpi ۳۰۰

ب) پرینت در قطع A3 با کیفیت بالا از هر طرح

  • ارائه پرینت فرم تکمیل شده ثبت نام با امضای دانشجو. (برای دریافت و تکمیل فرم ثبت نام اینجا راکلیک کنید.)

هیئت داوران :

خسرو خسروی، رضا هدایت، کیانوش غریب‌پور، امیر سقراطی، مرتضی احمدوند

گاه شمار فراخوان:

مهلت ثبت نام و ارسال آثار :۹/۱۱/۹۵ و ۱۰/۱۱/۹۵

تاریخ داوری آثار: ۱۲/۱۱/۹۵

اعلام نتایج: ۱۳/۱۱/۹۵

برگزاری جلسات ویرایش و جانمایی طرح‌ها: ۱۶/۱۱/۹۵ لغایت ۲۳/۱۱/۹۵

تاریخ اجرای آثار : نیمه اول اسفند ماه ۹۵

  • مهلت ارسال آثار و تاریخ برگزاری جلسات جانمایی آثار غیرقابل تمدید بوده و هنرمندانی که در زمان‌های تعیین شده اقدام به بازدید میدانی از موقعیت‌های شهری معرفی شده و جانمایی طرح‌های خود ننمایند از فهرست آثار و هنرمندان پذیرفته شده در این فراخوان حذف خواهند شد.

دبیرخانه:

خیابان مفتح جنوبی نبش کوچه شیرودی پلاک ۲، سازمان زیباسازی ،طبقه سوم، معاونت فرهنگی و هنرهای شهری، مدیریت نقاشی دیواری

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه