جستجو
پوستر فراخوان نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

خبری تأمل برانگیز دریاره فراخوان پوستر جشنواره فیلم فجر : «اثری انتخاب نشد»

شهر خالیست زعشاق بود کز طرفی
مردی از خویش برون آید و کاری بکند (حافظ علیه الرحمه)

در بین خبرهای رنگارنگ امروز، این خبر برای من جای تأمل داشت. دبیر هنری نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر اعلام کردند که هیچ یک از پوسترهای رسیده انتخاب نشدند. در متن منتشر شده در وبسایت جشنواره می خوانیم:

«آثار رسیده براساس فراخوان طراحی پوستر نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر انتظار شواری هنری جشنواره را تامین نکرد.

به گزارش روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، جمشید حقیقت شناس؛ دبیر هنری جشنواره تجسمی فجر گفت: با هدف مشارکت عمومی تر هنرمندان، در این دوره برای طراحی پوستر جشنواره اوایل مردادماه فراخوانی منتشر شد تا از بین آثار رسیده، پوستر و نشانه گرافیکی این دوره از جشنواره انتخاب شود اما پس از پایان مهلت تعیین شده و بررسی آثار، شورای هنری جشنواره هیچ کدام از پوسترها نتوانستد نظر شورا را جلب کنند.

حقیقت شناس در ادامه افزود: بنابراین هیچکدام از ۵۵ پوستر دریافت شده از ۵۵ شرکت کننده انتخاب نشد و طبعا هیچ کدام مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ پوستر از بین آثار رسیده برگزیده نشده است اما شورای هنری سه پوستر را شایسته تقدیر دانستند اما این پوسترها برای جشنواره استفاده نمی شوند.

حقیقت شناس گفت: دبیرخانه جشنواره به منظور روشن بودن موضوع و آشنایی جامعه هنری و علاقه مندان هنر با آثار ارسالی بر اساس فراخوان طراحی پوستر جشنواره، سه پوستری را که شورای هنری شایسته تقدیر دانست و نسبت به سایر آثار مناسب تر است، منتشر می کند.

وی در پایان گفت: با توجه به عدم پذیرش هیچکدام از پوسترهای رسیده براساس فراخوان، برای طراحی پوستر نهایی جشنواره از بین طراحان گرافیک، هنرمند یا هنرمندانی انتخاب خواهند شد.

نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده های اصیل و آفرینش های بدیع و خلاقانه هنری و پژوهشی از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر بهمن ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.

نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با رویکرد معرفی آثاری که قابلیت های نوین و تعامل گرایانه را در قالب بهره مندی از یک یا چند رشته از هنرهای تجسمی، به سامان رسانده و ایده ای اصیل و مفهومی هنرمندانه را به نمایش بگذارند، برگزار می شود و هنرمندان، پژوهشگران و متقاضیان می توانند تا ۲۱ آذرماه با ثبت نام و ارسال تصاویر حداکثر سه اثر یا پروژه (یا ترکیبی از هر دو) در سایت ww w.ivafe stival.ir در جشنواره شرکت کنند.»

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه