جستجو

فراخوان بین المللی مسابقه معماری چشم انداز آینده نزدیک منتشر شد.

  • مهلت: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده توسط رستارک، Space با همکاری ArchDaily، Archinect و Bustler مسابقه معماری چشم انداز آینده نزدیک را برگزار میکند. برندگان این رقابت توسط فضانوردانی مثل Chris Hadfield، David Benjamin، Studio Drift و Chris Precht انتخاب میشوند.

  • فضا از زمان های گذشته تخیل انسان ها را اشغال کرده است. پیشرفت های جدید در تکنولوژی (مثل فرود ستاره های دنباله دا، سفینه فضایی Orion  و آزمایش های کشف مریخ) نشان میدهند که فضا دیگر جایی نیست که تنها فضانوردان آن را تجربه کنند، بلکه شما هم فرصت تجربه فضا را در زندگیتان خواهید داشت.
  • اکتشافات فضایی در دهه های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ با پروپوزال های علمی-تخیلی دنبال میشدند. دنیای حلقه ها، ستاره های مرگ و کلونی های فضایی از سال های گذشته برای آینده چشم اندازی طراحی کرده اند. از آن زمان متخصصان هوافضا نمایش دستاوردهایشان را چند برابر کرده اند.

آیا این چشم اندازهای یکپارجه بهترین روش برای نمایش دادن آینده مورد نظر هستند؟

  • به گفته Chris Hadfield یکی از اعضای ژوری ” بهترین راه برای ارائه یک محیط کاملا جدید این است که سعی نکنیم ثابت کنیم بهترین هستیم. در اصل تلاش برای اثر گذاشتن، مشاهده و آموختن از کسانی است که در حال حاضر در آن محیط هستند و قدم برداشتن در این راهدشوار است.”
  • مسابقه معماری چشم انداز آینده نزدیک پروژه هایی را میخواهد که در آینده نزدیک (۱۰۰-۲۰۰ سال آینده) به اکتشاف فضا بپردازند.
  • چه نوع ساختارهایی برای حمل و نقل، خانه و پایدار کردن مردم طراحی خواهند شد؟ رباتیک، هوش مصنوعی، فضاپیماهای هوشمند و ماهواره ها چطور میتوانند برای رسیدن به اهدافمان به ما کمک کنند. برترین شرکت کنندگان این مسابقه میتوانند در طراحی دنیای آینده به دانشمندان کمک کنند. به دنیا نشان دهید طراحی چیزی نیست که بعد از پایان کار انجام شود. بلکه میتواند بهترین کاتالیزگر برای ساختن آینده باشد. داوطلبان این مسابقه توسط چند تن از برترین فضانوردان، دانشمندان و متخصصان دنیا ارزیابی میشوند.

فرمت مسابقه معماری چشم انداز آینده نزدیک

  • ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه ساده است. باید ۵ تصویر ۱۱”x17” (افقی یا عمودی ) به همراه متن کوتاه ۸۰۰-۱۴۰۰ کلمه ای برای هر پروژه ارسال کنید. متن ارسالی میتواند تخیلی یا واقعی باشد. این متن توضیح ساده پروژه نیست، اما باید بیانی برای تصویرها باشد. این متن باید نوشته ای منسجم باشد و نباید جداگانه برای ۵ تصویر ارسال شده نوشته شده باشد.
  • از شرکت کنندگان دعوت میکنیم تا درباره تکنولوژی های جدید و مرسوم را مطالعه کرده و از آنها در پروژه هایشان استفاده کنند. استفاده از تکنولوژی های نو، تئوری ها و علوم دیگر با دید معمارانه استفاده کنند. پروپوزال ها به هیچ برنامه یا موقعیت مکانی نیاز ندارند. انتخاب موقعیت، زمان و ابعاد پروژه کاملا به انتخاب شماست.

برنامه مسابقه معماری چشم انداز آینده نزدیک

■ اولین دوره ثبت نام تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷: ۴۰دلار
■ دوره استاندارد ثبت نام تا ۱۹ اسفند ۱۳۹۷: ۵۵دلار
■ فرصت نهایی ثبت نام تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۸: ۷۰دلار
■ اعلام نتایج مسابقه: آگوست ۲۰۱۹

جوایز مسابقه معماری چشم انداز آینده:

■ رتبه اول: ۲۰۰۰ دلار
■ رتبه دوم: ۱۰۰۰ دلار
■ رتبه سوم: ۵۰۰ دلار

برای مراجعه به سایت فراخوان اینجا کلیک کنید.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه