جستجو

فراخوان تالیف متن درسی شهید حججی در مدارس استان البرز منتشر شد.

■مهلت: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ■

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در ایرنا، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با غیرت و رشادت شهید محسن حججی فراخوان تالیف متن درسی این شهید مدافع حرم برای انضمام آن به کتاب های درسی سال آینده در مدارس این استان به اجرا درآمد.

حسین رحمانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهید حججی نمونه عینی از تربیت صحیح اسلامی و ایرانی است که غیرت و رشادت هایش در کتاب های درسی پایه دوازدهم گنجانده می شود.
وی با اشاره به اینکه ما موظف هستیم ارزش های ملی ، مذهبی و انقلابی خود را با روش هایی تاثیر گذار، لطیف و عمیق به نسل نو منتقل کنیم،اظهار کرد: شهید ححجی یک الگوی ارزشمند برای جوانان و نوجوانان ایرانی است که باید او را معرفی کرد.
وی تصریح کرد:انتقال ارزشهای ملی، مذهبی و انعکاس عظمت تاریخ پر افتخار کشور و موفقیت های مشاهیر علم و ادب ،فرهنگی و جهادی ایران اسلامی از جمله محورهایی است که در آموزش و پرورش باید به آن نگاه ویژه ای شود.
وی اضافه کرد: تقویت این برنامه ها موجب خودباوری و عزت نفس در بین جامعه هدف می شود.
وی ادامه داد: انتظاری که از فرهنگیان و دانش آموزان البرزی داریم این است که به فراخوان این قهرمان ملی لبیک گویند و با شرکت خود یا تشویق دیگران به مشارکت در آن ، زمینه ی حفظ و نشر ارزشهای عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم و انزجار ملی خودکامگی تکفیری ها را پدید آورند .
رحمانیان گفت: با توجه به پتانسیل بالای استان البرز به عنوان قطب علم وفناوری انتظار می رود البرز ی ها سهم به سزایی در این فراخوان ملی داشته باشند.
این مسئول یادآورشد: سازمان پژوهش ، برنامه ریزی کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با اعلان این فرآخوان قصد دارد در محتوای کتاب های درسی مفاهیمی چون شهید و شهادت ، دفاع از انقلاب اسلامی ومیهن ، مبارزه با تروریسم در فراسوی مرزها ، پاک باختگی و… را با محوریت شخصیت شهید حججی لحاظ کند.
رحمانیان خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند متون نظم خود را حداکثر در ۴۰ بیت و متون نثر خود را حداکثر در ۳۰۰ کلمه به صندوق الکترونیکی oerp@roshd.ir ارسال کنند.
وی اظهار کرد: زبان و محتوای آثار می بایست با ذهن و ضمیر دانش آموزان دردوره های مختلف تحصیلی سازگاری داشته باشد و ارسال کنندگان باید مطالب گروه سنی مخاطب اثر خود را در آغاز تا پایان آن ذکر کنند.
وی زمان تحویل آثار را تا نیمه بهمن ماه ۹۶ ذکر کرد و تاکید کرد: بهترین آثار برگزیده برای درج در کتاب های درسی انتخاب و آثار برگزیده در قالب کتابی به عنوان یادنامه شهید محسن حججی یا در مجلات رشد به چاپ خواهد رسید و از ۱۰ اثر برگزیده نیز تقدیر می شود.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه