جستجو

فراخوان رالی گردشگری بین حرمهای مطهر امام رضا و امام حسین(ع) منتشر شد.

■ مهلت: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ■

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری رالی گردشگری خانوادگی حرم تا حرم (مشهد کربلا)، ۴ تا ۷ اسفندماه ۱۳۹۶ در مسیر حرم مطهر امام رضا (ع) تا حرم مطهر امام حسین (ع) خبر داد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به گفته دکتر علی اصغر مونسان، این رالی به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج.ا.ا برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسیر زیارتی و سیاحتی دو کشور ایران و عراق برگزار ‌می‌شود.

رییس مجمع کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان این خبر گفت: این مسیر به این دلیل که از کریدورهای پر تردد ترافیکی شناخته می‌شود و سالانه جمع کثیری از مردم دو کشور به قصد زیارت ائمه معصومین از آن عبور می‌کنند، از اهمیت ویژه‌ای در صنعت گردشگری و مناسبات حمل و نقل فیمابین برخوردار است .

 معاون رییس جمهور، خاطرنشان کرد: در این رالی علاوه بر تأکید ویژه نسبت به معرفی جاذبه‌های سیاحتی مسیر رالی حرم تا حرم و نگاه دقیق و کارشناسانه در خصوص آموزش ایمنی جاده‌ای، تلاش می‌کنیم با کنترل دقیق و حرفه‌ای، رانندگان را به رعایت قوانین، رانندگی ایمن و ارتقای آستانه صبر و تحمل، ترغیب کنیم .
 به گفته دکتر مونسان، سنجش و ارتقای استقامت و پایداری رانندگان در طول مسابقه، جهت یابی، ردیابی و محاسبات دقیق به منظور رسیدن به موقع به مراکز کنترل و در نتیجه کمک به امر ترافیک، آموزش رانندگی صحیح و مطمئن با اجرای کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی، تعمیرات اتومبیل با حداقل امکانات و حداقل زمان در حین مسابقه، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و سنت‌های مردم بومی مناطق مختلف کشور و سرعت انتقال و تصمیم‌گیری به موقع برای پیشگیری از حوادث و تصادفات از جمله مهمترین اهداف برگزاری رالی یاد شده است .

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: رالی حرم تا حرم روز جمعه ۴ اسفند ماه با شرکت ۵۰ دستگاه خودرو از حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد آغاز شده و پس از طی حدود ۲ هزار کیلومتر با عبور از شهرهای سمنان، بروجرد، ایلام و مهران، ۷ اسفندماه در شهر کربلا، مقابل حرم مطهر امام حسین (ع) به پایان خواهد رسید .

رییس مجمع کانون، با اشاره به نامگذاری دهه اخیر با عنوان «دهه اقدام برای ایمنی راه‌ها» از سوی سازمان ملل متحد و ابلاغ فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) به کانون‌های عضو این فدراسیون در سراسر جهان، ابراز داشت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برنامه‌های خاصی را پیرامون ایمنی جاده و سفر در کشور آغاز کرده که امید می‌رود با همکاری و هماهنگی سایر ارگان‌ها و نهادهای دخیل در خصوص امنیت جاده‌ای، شاهد سفری ایمن در محورهای مواصلاتی باشیم.

دکتر مونسان افزود: متأسفانه به‌ دلیل عدم توجه رانندگان به توصیه‌های ترافیکی و عدم دقت و توجه به علائم راهنمایی نصب شده در جاده‌ها و سایر علل، سالانه جمعی از هم وطنانمان در این مسیر جان خود را از دست داده و یا دچار ضایعات غیرقابل جبران می‌شوند .

رییس مجمع کانون با تاکید بر نقش محوری فرهنگ و آموزش در کاهش حوادث جاده‌ای ابراز داشت: کانون در همین راستا برنامه‌های خاصی را در خصوص مباحث آموزشی با محوریت رالی و نمایشگاه های خودرویی تدارک دیده است .

علاقه‌مندان به شرکت در این رالی می‌توانند ۱۰ دی تا ۲۰ بهمن ماه با مراجعه به وب سایت رسمی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.taci.ir ثبت نام کنند

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه