جستجو

فراخوان مسابقه طراحی لباس با موضوع «شعر در قالب تن پوش»/طرح شیم چیست

  • مهلت: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده توسط روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مهمترین هدف برگزاری مسابقه طراحی لباس با موضوع شعر در قالب تن پوش(طرح شیم) تبادل فرهنگی در زمینه پوشش و حوزه مد و لباس ملی ایرانی بین ایران و کشورهای مختلف دنیا است.

معرفی مسابقه

  • این مسابقه برخاسته از هنر و فرهنگ غنی موجود در کشور و آغاز فعالیت های ایران در زمینه مسابقه شعر در قالب تن پوش از طراحان و علاقمندان دعوت می کند تا آثار خود را تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ تحویل دبیرخانه طرح شیم دهند.
نحوه برگزاری
  • پس از داوری طرح ها، برگزیدگان مسابقه علاوه بر معرفی آثارشان در دو نمایشگاه شیراز و تهران از طریق دفاتر مستقر شیم در اروپا کشور پرتغال به بازار فروش محصولات دیزاینر را می یابند.
  • این گزارش می افزاید، با برگزاری این مسابقه در کشور آلمان زیبایی شناسی و تفکر غربی با موضوع شعر و تن پوش به تصویر کشیده می شود.
  • مسابقه طراحی لباس با موضوع شعر در قالب پوش طراحان مد و لباس، کیف و کفش، جواهرات و زیورآلات است که باهمکاری شیم در لغت به معنای طبیعت ها و عادتهاست، عادات و منشی نیک که در سرشت آدمی جای دارد و باغ شیم محلی برای مجموعه ای از نیکی ها و روش هایی نیک سرشت از هنر انسانی است.
  • در طرح شیم هدف تقابل فرهنگی بین شهرهای مختلف جهان با ایران است. موضوع خواهرخواندگی شهرهای مختلف جهان، مجال آن را ایجاد می کند تا به یک همنشینی فرهنگی دست پیدا کنیم. جایی که فرهنگ ها با یکدیگر تلاقی پیدا نمی کنند و به جای آن یکدیگر را در برمی گیرند.
  • باغ شیم نشانه باغ های سرسبز شیراز است چون شیراز را در قدیم الایام با باغ های سرسبزش می شناختند. باغ شیم خاستگاه خواهر خوانده های شیراز می گردد و با این مهم به تئوری تقریب تمدن ها جامعه عمل می پوشانیم. در واقع باغ شیم، میزبانی برای تقریب تمدن های بزرگ نهفته در پس پرده‌ی این بهشت خواهر خوانده خواهد شد .
  • شیراز به راستی نمادی یگانه از هویت ایران زمین به شمار می رود، سرزمینی جاودانه که جای در قلب تاریخ تمدن دارد و در دورن خود شکوه و جلالی بی همتا دارد، هنر در ایران زمین را باید از شیراز بررسی نمود و این کهن شهر ایران زمین خاستگاه شعر و موسیقی است و تمام آنچه برای یک سرزمین اسطوره ای نیاز است را در خود به امانت دارد.
  • شیم گاردن بی مهابا به قلب هنر مدرن می تازد، چیزی که امروز شیراز بدان نیاز دارد. در طرح شیم تنها با یک فرهنگ ارتباط نخواهیم داشت و مجموعه ای از تمدن ها و فرهنگ های همگرا از اقلیم های مختلف را گرد هم خواهیم آورد و نمایشی از کانسپت های گوناگون را عرضه خواهیم داشت.
  • خواهر خواندگی دو شهر وایمار آلمان و شیراز ایران می تواند فرصتی بزرگ برای خانواده طراحان مد و لباس باشد.
  • یکی از مهمترین اهداف شیم، خلق دنیای هنر در مد است، منظور از دنیای هنر، کلونی هنرمندان برجسته‌ ای است که به نقد یک اثر مد و ارزش دهی به آن می پردازد.
  • همچنین یکی از مهمترین مسئولیت های شیم و شیم گاردن ایجاد یک نگرش جدید در جهت تبدیل یک محصول به یک اثر هنری است و این مسیر نیست جز با خلق یک اتمسفر جدید چند بعدی با همکاری افرادی که خود به نوعی شاخصه های دنیای هنر محسوب می شوند.
  • بزرگترین مساله در دنیای مد، حضور در دنیای هنر است. باکمی بررسی متوجه می شویم که در قرن هجدهم در اروپا طراحی و دوخت لباس در کانال صنایع دستی قرار می دهند و نخستین جدایی این موضوع از هنر شکل می گیرد.
  • مسابقه طرح شیم باهمکاری کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور ویژه همه طراحان مد و لباس و ملحقات لباس مانند کیف و کفش، جواهرات و زیور آلات، برگزار می شود.
  • تمام طرح های طراحان عرصه مد و لباس در نخستین جشنواره بین المللی شیم که در شیراز برگزار خواهد شد داوری شده و آثار فاخر آن به آن سوی مرزهای کشور عرضه خواهد شد.
  • تیم تحقیقاتی شیم موضوع خواهر خواندگی شیراز شهر تاریخی ایران را با شهرهای دیگر آغازی برای تبادل فرهنگی با سایر کشورهای اروپایی و آسیایی می داند شهرهای مهم جهان که از لحاظ فرهنگی و معماری با شیراز دارای سابقه تاریخی مهم هستند شهرهایی مانند دوشنبه در تاجیکستان، پچ در مجارستان، وایمارآلمان، کوالا لامپور در مالزی، نیکوزیا در قبرس، و چونگ کینگ در چین، خواهر خواندگی شیراز با شهرهای مختلف دنیا انگیزه و جرقه ای برای برگزاری مسابقه ای تحت عنوان مسابقه شیم به نقطه ای در جهان مبدل خواهد شد تاهنرمندان و طراحان مد و لباس ایرانی با طراحان سرزمین های دارای تشابه تاریخی و فرهنگی گرد هم آیند و پوشش اصیل ایرانی نیز به عنوان پوششی هویت ساز در جهان معرفی شود.
  • با طرح مسابقه شیم فصلی جدید برای طراحی مد و لباس ایرانی در جهان رقم خواهد خورد و دو کشور آلمان و ایران در زمینه تبادل فرهنگی در زمینه مد و لباس را برای یکدیگر فراهم خواهند آورد.
  • علاقمندان و طراحان می توانند برای ثبت نام به سایت SHEEM.ir و اینستاگرام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۸۷۶۵۶۸۳۴ تماس حاصل فرمایند.
  • هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ۲۶ بهمن تا ۲ اسفنده ماه با شعار خوشا مکران و نقش بی مثالش از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می شود.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه