جستجو

فراخوان نخستین جشنواره مد و رسانه توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی منتشر شد.

■ مهلت: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ■

در سپهر ارتباطی، توسعه و ترویج هرکاری برای مردم با همراهی و پویایی رسانه‌ها محقق می‌شود و رسانه‌ها، با کمک به ارتقای بینش زیبایی شناسانه مردم، «جامعه زیبا پوش» را که مبتنی با ارزش های ایرانی و اسلامی است شکل می‌دهند.

بنیاد ملی و مد و لباس زیر نظر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پس از برگزاری شش دوره تقدیر از فعالان رسانه­ها در بخش فرهنگی هنری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانه‌ها و نیز برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانه‌ها در عرصه‌های گوناگون مد و لباس و مشارکت موثر اصحاب رسانه و و تقویت تعامل طراحان، تولید کنندگان، و مدیران سیاست­گذار حوزه مد با رسانه‌ها، ، «نخستین جشنواره مد و رسانه» را در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌کند.

≡ اهداف جشنواره

  1. تبیین مفهوم مد و سند ملی لباس
  2. تبیین لباس به عنوان کالای فرهنگی
  3. فرهنگ‌سازی مد و افزایش سواد مد در جامعه
  4. تقویت و افزایش بهره وری از هنر ـ صنعت مد ایرانی اسلامی
  5. ارتقاء سواد فرهنگی و سبک پوشش بر پایه ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی
  6. تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه‌ مد و پوشش
  7. افزایش نقش رسانه‌ها در مد پذیری مناسب جامعه

≡ محورهای موضوعی:

الف) مد و فرهنگ

  1. فرهنگ سازی مد
  2. سبک زندگی
  3. اخلاق و پوشش شهروندی
  4. نشان و نمادهای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در طراحی پارچه و لباس
  5. مد و بهره­گیری از لباس اقوام ایرانی
  6. نام­گذاری پارچه و لباس
  7. شعار­های تبلیغاتی در حوزه مد و لباس (اسلوگان)
  8. مد و جنگ نرم

ب) مد و اقتصاد

  1. مد و لباس مشاغل
  2. مد و بهداشت
  3. مد و برندسازی
  4. مد و سایز ملی
  5. مد و مالکیت معنوی
  6. مد و صنعت
  7. مد و تجارت
  8. مد و اقتصاد مقاومتی
  9. مد و کارآفرینی

≡ قالب‌ های آثار قابل ارائه جشنواره           

مطبوعات (روزنامه‌ها، مجلات، نشریات علمی – تخصصی و ویژه نامه‌ها(

  1. خبر
  2. گزارش
  3. گفت وگو
  4. مقاله
  5. یادداشت و سرمقاله
  6. تیتر

خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تحلیلی:

  1. خبر
  2. تیتر
  3. گزارش
  4. گفت و گو
  5. یادداشت
  6. پیامک خبری

اخبار رادیویی و تلویزیونی

  1. خبر
  2. گزارش
  3. گفت وگو

رسانه‌های شنیداری (رادیو)

  1. مستند
  2. ترکیبی
  3. گفتگو
  4. نمایشی
  5. گزارش
  6. آنونس فرهنگی (تبلیغ)

 

  1. رسانه‌های دیداری (تلویزیون)
    1. برنامه‌های ترکیبی
    2. گفتگو با ساختار استودیویی
    3. سخنرانی
    4. نماهنگ و تیزر
    5. مستند
    6. نمایشی داستانی
    7. کودک و نوجوان
    8. پویانمایی (انیمیشن)
    9. تیزر فرهنگی تلویزیونی.

 

  1. هنرهای رسانه ای
    1. عکس
    2. کاریکاتور
    3. داده نما (اینفوگرافی)
    4. موشن گرافیک
    5. پادکست
    6. پویانمایی (انیمیشن)

 

  1. طنز اجتماعی (در حوزه مد و لباس)

 

  1. شبکه­­های مجازی و اینترنتی (وب سایت­ها، شبکه­های اجتماعی)

 

  1. رقابت دانشجویی

دانشجویان دانشکده خبر، دانشگاه صدا و سیما، دانشکده­های علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در دانشکده­های دانشگاه های آزاد اسلامی، دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه سوره (رشته­های تولید رادیویی، تولید تلویزیونی، انیمیشن، خبرنگاری، روابط عمومی، تبلیغ و ارتباط فرهنگی، روزنامه نگاری، مدیریت رسانه، عکاسی خبری، رفتار اجتماعی و افکار سنجی، فرهنگ و ارتباطات) چنانچه علاقمند به کار رسانه­ای درباره هریک از قالب­های رسانه­ای فوق باشند، می­توانند به عنوان پروژه دانشگاهی، با ذکر دوره تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) و نام استاد راهنما یا استاد پروژه آثار دانشجویی خود را درباره موضوعات جشنواره با نامه رسمی گروه آموزشی دانشکده برای دبیرخانه ارسال کنند.

 

  1. مقررات جشنواره:
    1. به برگزیدگان آثار افزون بر جایزه نقدی و لوح تقدیر، تندیس طلایی جشنواره و به شایسته تقدیر افزون بر جایزه نقدی لوح اهدا می­شود.
    2. شرکت همه فعالان رسانه‌ای کشور و دانشجویان حوزه رسانه در این جشنواره آزاد است.
    3. آثار ارسالی باید به حوزه مد و پوشش سایر مولفه‌های اثرگذار به این حوزه مرتبط باشند.
    4. ارسال اثر در بخشهای مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی توسط ارسال کننده است و در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌، آثار مورد نظر از جریان جشنواره حذف می‌شود.
    5. آثاری می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که از تاریخ ۳۰/۰۶/۱۳۹۵ تا ۳۰/۱۱/۱۳۹۶ تولید و پخش رسانه‌ای و یا چاپ شده باشند. ارایه گواهی پخش و چاپ از رسانه­های مربوطه الزامی است.
    6. تکمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره یا ارسال به نشانی الکترونیکی moderesaneh@iranmode.com   برای هر شرکت کننده الزامی ا‌ست.
    7. هر شرکت‌کننده می‌توانند ۵ اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.
    8. پس از داوری مقدماتی، آثار راه یافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد.
    9. به همراه آثار مکتوب، ارسال فایل آن به صورت word و pdf الزامی است.
    10. ارسال آثار رادیویی، تلوزیونی و چند رسانه­ای به صورت لوح فشرده الزامی است.
    11. فایل‌های عکس، کاریکاتور و داده نما با پسوند tiff یا jpg و با وضوح ۳۰۰ dpi و حداقل در ابعاد ۲۵ × ۲۰ در سامانه بارگزاری شود. پس از اعلام راه­یابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر ضروری است.
    12. اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن کپی اثر با تأیید و مهر و امضا رسمی روزنامه و خبرگزاری مورد تأیید است.
    13. برای آثار بدون نام صاحب اثر یا آثاری که با نام مستعار چاپ شده باشد، در مرحله نهایی داوری نیازمند تأیید مدیر مسئول شبکه ، نشریه یا خبرگزاری است.
    14. آثار ارسالی به جشنواره عودت داده نخواهد شد.
    15. از برگزیدگان طی مراسمی با اهداء تندیس جشنواره، لوح سپاس و جوایز ارزنده تقدیر خواهد شد.

 

  1. گاهشمار جشنواره:

اعلام فراخوان: دهه دوم آبان ماه ۱۳۹۶

آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۰/۱۲/۱۳۹۶

شروع داوری: نیمه دوم اسفند ماه ۱۳۹۶

ارسال دعوت نامه برای نامزدان دریافت جایزه: اواخر فروردین ماه ۱۳۹۷

مراسم اختتامیه و اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان: همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی ۲۷/۰۲/۱۳۹۷

 

 

  1. نحوه ارتباط و دریافت اطلاعات بیشتر:

دبیرخانه جشنواره: تهران- چهارراه کالج-جنب پمپ بنزین-کوچه هلال احمر-پلاک ۶

تلفن:۶۶۷۲۲۳۱۲

دورنگار:۶۶۷۲۲۳۱۳

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه