جستجو

فراخوان یازدهمین دوره رقابت بین المللی طراحی پوستر Plaktivat 2018 منتشر شد.

  • مهلت: ۱۱ آبان ۱۳۹۷

■ این رویداد مسآله خشونت علیه زنان را مورد بررسی قرار می دهد. خشونت علیه زنان یکی از گسترده ترین شکل نقض حقوق بشر است. این قضیه در روابط اجتماعی نابرابر بین دو جنس وجود دارد و از توزیع ناعادلانه قدرت فردی و اجتماعی بین جنسیت ها ناشی می شود و برگرفته از محیط های فرهنگی و سیستم های آموزشی است. رفتار خشن اغلب تدریس می شود و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. از هر دو زن یک زن قربانی خشونت روانی و از هر چهار زن یک نفر به خشونت فیزیکی دچار می شود، خشونت پشت درهای بسته اتفاق می افتد علاوه بر این زنان اغلب خشونت را در خانواده مخفی می کنند دلایل اصلی برای این کار ترس، شرم، احساس گناه، وابستگی اقتصادی و اختصاص دادن ارزش بسیار به «خانواده کامل» می باشد، اغلب آنها جایی برای رفتن ندارند و یا نمی توانند دلیلی برای انجام این کار را ببینند. اغلب اوقات این نقطه عطف به پایان می رسد، زمانی که یک زن درک می کند تلاش برای حفظ رابطه خود با محرک خشونت به ضرر خود و یا کودکانش است، در این مرحله او به دنبال کمک بیرونی به خارج از رابطه است و خواستار حق زندگی اش می شود و در نهایت به رابطه پایان می دهد. این تنها شانس او برای رهبری یک زندگی عادی بدون خشونت در آینده و توقف الگوی خشونت آمیز از سوی کودکان است. شایع ترین شکل خشونت علیه زنان خشونت روانی است که آن با توهین، فریاد و تهدید آغاز می شود و اغلب به خشونت فیزیکی بدل می گردد که به طور معمول افزایش می یابد. برخی از این اقدامات که تحت عنوان خشونت فیزیکی قرار می گیرند عبارتند از: سیلی زدن، کتک زدن، لگد زدن، مشت زدن، کشیدن مو و غیره. شرکت در رقابت طراحی پوستر به شما این امکان را می دهد تا به کاهش شمار قربانیان خشونت و افزایش آگاهی عمومی از هر گونه خشونت علیه زنان کمک نمایید.

≡ چه کسانی می توانند شرکت کنند؟

■ شرکت برای تمامی اشخاص، و آژانس ها و شرکت ها از سراسر جهان آزاد است.

≡ موضوع رقابت امسال:

■ «عذری پذیرفته نیست»

≡ هزینه ثبت نام:

■ رایگان است.

≡ جوایز:

■ پوستر برنده به چاپ خواهد رسید و در سراسر اسلوونی به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین در بخش های رقابت جشنواره تبلیغاتی Slovene (sof) و دوسالانه ارتباط بصری اسلوونی شرکت داده خواهند شد.
■ علاوه بر این، مدال برنده نیز دریافت خواهند کرد.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه