جستجو
11th International Eco-poster Triennial “The 4th Block”/ Changes

فراخوان یازدهمین سه سالانه بین المللی اکوپوستر بلوک چهارم ۲۰۲۱ منتشر شد.

  • مهلت: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

■ سی و پنج سال پیش حادثه نیروگاه هسته ای چرنوبیل به طور غیرمنتظره ای برای کل جهان اتفاق افتاد. فوکوشیما ۱۰ سال پیش به همان ناگهانی منفجر شد، و قبل از آن یک زمین لرزه و سونامی پیش بینی نشده، رخ داده بود. شش ماه پیش، تقریباً همه جهان توسط یک بیماری همه گیر ویروس کرونا که زندگی میلیاردها انسان را تحت تأثیر قرار داد، متزلزل شدند. ظهور پرسرعت دستاوردهای مختلف علمی و فناوری، رایانه سازی در همه حوزه های زندگی روزمره، راحتی فوق العاده زندگی روزمره، متأسفانه، این دوران ظاهراً پیشرو و باشکوه، هیچ محافظی در برابر تعداد زیاد اتفاقات ناخوشایند ندارد. ما امروز “بین” و “میان” دو الگوی تغییر( پیامدهای مثبت و منفی توسعه و پیشرفت خود) زندگی می کنیم. در تغییراتی که زندگی ما را همزمان بهبود می بخشد و وخیم تر می کند. آیا بین همه تغییرات همبستگی مشابهی وجود دارد؟ هر یک از ما چه کاری می توانیم انجام دهیم، چه چیزهایی را باید بخاطر بسپاریم و در اقدامات خود چه مواردی را باید دنبال کنیم تا از عواقب ناخواسته جلوگیری کنیم؟ این رویداد، از هنرمندان دعوت می کند تا تعداد قابل توجهی از تغییراتی که در دهه های اخیر برای ما اتفاق افتاده است را نه از نقطه نظر منفی، بلکه برای درک و تجزیه و تحلیل بررسی کنند. تا بتوانیم رویای آرمانشهر خود را به واقعیت تبدیل کنیم و خود را برای مبارزه با تغییراتی که برای آن آماده نخواهیم بود آماده کنیم. در صورت نیاز و تمایل می توانید از خدمات ویژه «دپارتمان تخصصی زبان انگلیسی فستیوارت» برای ثبت نام مطمئن در این فراخوان استفاده کنید:

http://festivart.ir/department-en

≡ چه کسانی می توانند شرکت کنند؟

■ هنرمندان از سراسر جهان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

≡ بخش های رقابت امسال:

■ چرنوبیل، فوکوشیما ۳۵-۱۰ / تاریخ واقعی به خاطر تغییرات: (۳۵ سال پیش کلمه “چرنوبیل”، به عنوان کلمه نگران کننده عدم اطمینان، برای همیشه در ناخودآگاه چندین نسل حک شد. ده سال پیش فوکوشیما دوباره به بشریت درباره خط قرمزهایی که نباید عبور کرد و آسیب پذیری تمدن ما، گوشزد کرد. این بخش به یکی دیگر از سالگردهای چرنوبیل و فوکوشیما، به جهان آینده غیر هسته ای، توسعه انرژی های تجدید پذیر و مشکلات بقای بشریت اختصاص یافته است.)
■ آگاهی اکولوژیکی / خودت را تغییر بده: (مشکلات زیست محیطی جهانی با تلاش مشترک دولت ها از همه قاره ها حل می شود. اما موفقیت تصمیمات آنها به هر یک از ما بستگی دارد. هدف از این بخش این است که به ما کمک کند درگیری خود را در جامعه جهانی احساس کنیم، و مسئولیت شخصیمان را در مورد آینده تمدن خود درک کنیم. این بخش شامل موضوعاتی نظیر خویشتنداری منطقی، تقویت سلامت روان، استفاده بهینه از پلاستیک، مرتب سازی زباله و سوالات مرتبط در زمینه اکولوژی است.)
■ انزوا / زندگی در میان تغییرات: (انزوای کامل یکی از پیامدهای ظاهر شدن ویروس جدید است. خانه ما به مکانی دائمی برای اقامت تبدیل شد، دنیای آشوب به اوج خود رسید، زیرا اینترنت تنها کانال تماس با دنیای خارج شده است. علاوه بر مشکلات جهانی اقتصادی و سیستم های مراقبت های بهداشتی، قرنطینه تعداد زیادی تهدید پنهان را شناسایی کرده است. به هنرمندان پیشنهاد می شود تعدادی از مشکلات بوجود آمده توسط قرنطینه، مثلا تأثیر اینترنت بر زندگی افراد از نسل های مختلف و اجتماعی شدن آنها را بررسی کنند. کوچکترین افراد جامعه و وابستگی آنها به فناوریهای نوین و در نتیجه از دست دادن مهارتهای اجتماعی در زندگی واقعی و همچنین بزرگسالان که به دلیل مجازی سازی زندگی همان مهارت ها را از دست داده اند، قابل بررسی هستند.)
■ هادپروم ۱۰۰ / یاد بگیر که تغییر کنی: (اولین موسسه آموزش عالی برای هنرمندانی که با اشیا صنعتی در اوکراین کار می کنند در سال ۱۹۲۱ در خارکف ایجاد شد.

≡ شرایط آثار:

■ آثار می بایست دارای اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر، مود رنگی CMYK، ۲۰۰ dpi باشند.

≡ هزینه شرکت در فراخوان:

■ رایگان است.

≡ جوایز:

■ هنرمندان برگزیده گواهی شرکت در جشنواره را دریافت خواهند کرد.
■ آثار برگزیده در نمایشگاه و کاتالوگ منتشر خواهند شد.

≡ لینک ها و دانلود ها:

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه