جستجو

فراخوان اقامت هنرمند خانه Branscombe شهر ریچموند آمریکا منتشر شد.

■ مهلت: ۸ خرداد ۱۳۹۶ ■

اداره هنر، فرهنگ و میراث فرهنگی شهر ریچموند از هنرمندان حرفه ای در همه رشته ها (شامل نویسندگان در زمینه هنر، آهنگسازان، هنرمندان تجسمی، موزیسین ها، هنرمندان تئاتر، ویدئو، چندرشته های، کنش های اجتماعی و هنرمندان اجراکار) دعوت می کند که طرح پیشنهادی خود را برای یک بازه زمانی زندگی ۱۱ ماهه در اقامتگاهی هنری در ساحل غربی کانادا در شهر ریچموند ارسال کنند.

اقامت در خانه Branscombe از ژانویه سال ۲۰۱۸ آغاز می شود و تا نیمه دسامبر ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشد. این خانه، یک خانه تازه نوسازی بازسازی شده به سبک ادواردی (Edwardian style) است که در منطقه مسکونی تاریخی Steveston در ریچموند قرار دارد. این مجموعه دوخوابه بعنوان یک محل استودیو/اقامت هنرمند با اجاره پرداخت شده کامل ۱۱ ماه کامل برای تعاملات هنری در اختیار هنرمند قرار می گیرد.

ارائه دهندگان این فرصت در جستجوی طرح های پیشنهادی برای پروژه های جذاب جدید هستند که تعاملات معنی دار جامعه را از طریق فرصت های هنری بهبود ببخشند. فراخوان امسال؛ سومین دوره این رویداد سالانه است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه های ارائه شده توسط برنامه اقامت هنرمند در خانه Branscombe به وبسایت http://www.richmond.ca/BranscombeResidency مراجعه کنید. 

  • واجدین شرایط: هنرمندان حرفه ای در هر رشته ای
  • مهلت ارسال طرح پیشنهادی: ساعت ۵ بعد از ظهر ۸ خرداد نود و شش (May 29, 2017 به وقت محلی ریچموند)
  • بودجه: تا ۱۵۰۰ دلار هزینه مواد و ابزارهای مورد نیاز
  • زمان اقامت: ۱۱ ماه
  • برای سب اطلاعات بیشتر با مدیر این مرکز، خانم Katie Varney تماس بگیرید:
    Manager, Community Cultural Development
    City of Richmond, B.C.
    (۰۱) ۶۰۴-۲۴۷-۴۹۴۱ |
    kvarney@richmond.ca

رشته های مورد پذیرش:

  • همه رشته های هنری (فعالیت های هنری، انیمیشن، معماری، آموزش هنر، سرامیک، رقص و باله، همکاری، مفهوم و نظریات هنر، صنایع دستی، هنرهای دیجیتال، طراحی، هنرهای تجربی، هنرهای تجسمی، روزنامه نگاری، چاپ و … )

[restrict paid=true]

محل برگزاری:

  • ریچموند در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا

طول دوره:

  • ۱۱ ماه

واجدین شرایط

  • شرکت در این فرصت برای همه هنرمندان حرفه ای در هر رشته ای (شامل نویسندگان، آهنگ سازان، هنرمندان تجسمی، موسیقیدانان، هنرمندان تئاتر، ویدئوآرتیست ها، هنرمندان چندرشته ای، کنش های اجتماعی و هنرمندان اجرا کار) از هر بخش کاناداد مجاز است. هنرمندان سایر بخش های جهان هم پذیرفته می شوند، اما باید همه ملزومات مربوط به ویزا و اقامت را شخصا بعهده بگیرند.

حمایت مالی و غیر مالی

  • ۱۰۰% هزینه های اجاره محل اقامت به اضافه بازپرداخت ۱۵۰۰ دلار وجه نقد برای مواد و تجهیزات مورد نیاز و حمایت های اضافه. به هنرمند دسترسی به بخش های دیگر این اداره و شهر، مراکز اجتماعی، فرهنگی و تاریخی داده می شود.
  • توجه: محل کار و زندگی مناسب تمرین های دارای موسیقی های با صدای بلند، تجهیزات پر سر و صدا و یا دود نیست.
  • هنرمند مسئول هزینه سفر، بیمه، حمل و نقل و مخارج زندگی و هزینه های تولید اثر خودش است.

هزینه

  • هزینه های مربوط به سفر، بیمه، انتقال، هزینه های زندگی و هزینه های تولید برای اثر هنرمند بعهده خود هنرمند است. همچنین ۵۰۰ دلار هزینه آسیب احتمالی پرداخت می کند که در صورتیکه خانه را بصورت سالم تحویل بدهد، در انتهای دوره به او بازگردانده می شود.

فرصت هنری

اقامت یک فرصت برای هنرمندانی با دغدغه های اجتماعی برای تولید آثار جدید در ازای زندگی در یک فضای خلق اثر است. در طول اقامت، هنرمند حضوری مناسب در اجتماع محل خواهد داشد. این موضوع شامل صرف زمان برای شکل دهی به بدنه یک کار و درگیر کردن جامعه با برنامه های خودشان است که می تواند شامل ورکشاپ ها؛ نمایشگاه ها، نمونه های نمایشی و … باشد.

فعالیت های پیشنهادی با تمرکز مشخص که به فعالیت هنری گره خورده است باید مشاوران و مخاطبان چند فرهنگی را جذب کند و علاقه قوی، در ارتباط و وابسته به جامعه خارج از استودیوی استاندارد و گفتگوهای هنرمند نشان بدهد. هنرمند باید علاقه قوی به ارتباط اعضای جامعه به هنرها و برنامه ریزی و تجربه های فرهنگی داشته باشد.

  • اقامت دارای اهداف زیر است:
    • ایجاد یک فرصت بی نظیر برای هنرمندان حرفه ای برای درگیر شدن با جامعه در وسعه بزرگ در یک زمینه معنی دار و تعاملی.
    • ارائه برنامه های طراحی شده توسط هنرمند، نمایشگاه ها و/یا سایر فعالیت های مربوط به جامعه.
    • فراتر از زمان، ساختن برنامه ای از فعالیت ها، نمایشگاه ها و مجموعه ای از آثار و/یا سوابقی از فعالیت های هنری ملهم از میراث متمایز ریچموند، تنوع جامعه و/یا محیط طبیعی.
    • تشویق و تسهیل همکاری های مشترک بین هنرمندان، سازمان های اجتماعی، کسب و کار و سایر اعضای جامعه.
    • ایجاد فرصت آفرینش همراه برای هنرمندان بومی برای ملاقات و الهام گرفتن توسط هنرمندان بازدید کننده.
    • حیات بخشیدن و فراخواندن توجه به یک میراث معروف.
    • معرفی طیف وسیعی از هنرمندان و شکل های هنری در طول زمان، با درگیرکردن هنرمندان حرفه ای از رشته های مختلف هنری با پیشینه و موقعیت های مختلف و برجای گذاشتن یک تأثیر فرهنگی ماندگار بر ساکنان ریچموند.
  • موضوع (تم) اقامت هنرمند از پش تعیین نشده است. پیشنهاد هنرمندان شامل یک «موضوع (تم)» خواهد بود که از طریق برنامه های عمومی تشریح خواهد شد. بعنوان مثال ورکشاپ ها، تجارب مشترک و آثار هنری پس از آن. هدف آن است که محتوای معنادار در ارتباطات محلی هنرمند ساکن و تجربه با هنرها مشارکت کند، بیان شخصی و افتخار به محل را پرورش بدهد.

از هنرمند خواسته می شود که پروژه یا بدنه کار را که در طول اقامت ساخته خواهد شد و نیز طرح پیشنهادی برنامه های عمومی و فرصت های تعامل با جامعه و تسهیلات جهت منافع عمومی را شرح بدهد. این موارد شامل ورکشاپ ها، سخنرانی ها، رویدادهای ویژه، نمایش ها، کلاس ها و سایر رویدادهای ویژه اجتماعی است که باید ۲۴۰ ساعت در اقامت گاه باشد. درصورت پذیرش طرح پیشنهادی، هنرمند و کارمند شهر دربره شرایط توافق خواهند کرد و هنرمند یک برنامه کاری تجدید نظر شده با جزئیات و نقاط عطف پروژه را تکمیل خواهد کرد.

فرآیند انتخاب

یک هیئت داوری پیشنهادهای دریافت شده را بررسی خواهد کرد و یک فهرست از نامزدها را پیش از انتخاب نهایی مشخص می کند.

معیارهای گزینش شامل صلاحیت های حرفه ای هنرمند، توانایی های اثبات شده برای اجرای پروژه هایی با چشم انداز مشابه، تجربه در پروژه ها و برنامه های درگیرکننده جامعه، برتری هنری که توسط مدارک ارائه شده اثبات می شود و تجربه کار با جوامع گوناگون است. نوآوری و علاقه به نقاط قوت، مشخصه ها و موضوعات مربوط به ریچموند نیز درنظر قرار می گیرد.

بعد از اینکه طرح پیشنهادی پذیرفته شد، هنرمند باید برنامه کاری تجدید نظر شده را به همراه مشخصات و نقاط عوف پروژه کامل کند و به یک قراررداد با شهر ریچموند برسد.

مقررات اقامت

  • شهر ریچموند موارد زیر را فراهم خواهد کرد.
    1. فراهم کردن اقامتگاه Richmond برای هنرمند تا از آنجا بعنوان استودیو و خانه استفاده کند.
    2. هنرمند را با سازمان های اجتماعی، گروه های همسایه، مدارس و/یا سازمان های هنری برای پروژه های احتمای و شرکت بعنوان بخشی از برنامه عمومی هنرمند مرتبط کند.
    3. برای ورکشاپ ها و نمایش های عمومی هنرمند محل و فرصت لازم را در صورت وجود فراهم کند.
    4. به هنرمند در توسعه نقشه ها و فروش پروژه، اجراها/ورکشاپ ها/نمایشگاه ها/رویدادها به نحو مناسب کمک کند.
    5. برخی همکاری ها در تأمین گرنت ها و مهیا کردن ارتباطات را فراهم کند.
  • هنرمند توافق می کند که:
    1. در جامعه حضور پید کند.
    2. با اعضای جامعه و مدیران شهری تعامل برقرار کند و اقامت را بر اساس آن تعاملات گسترش بدهد.
    3. حداقل ۲۴۰ ساعت به برنامه ها/پروژه های اجتماعی توافق شده اختصاص بدهد.
    4. طرح پیشنهادی را بطور کامل بر اساس برنامه ریخته شده به اتمام برساند.
    5. در یک فرآیند منظم گزارش دهی به مدیران شهر شرک کند.
    6. درباره هرگونه شراط محیطی محل اقامت انعطاف پذیر باشد. در طول سه ماه بعد از اتمام اقامت، مستندات و برنامه نگهداری اگر اثر فیزیکی تولید شده باشد و یک گزارش نهایی را ارسال کند.
    7. تأمین بیمه مسئولیت کافی زمان اشتغال و استفاده از محل برای برنامه های عمومی (در سال ۲۰۱۷، هزینه بیمه حدودا ۷۰۰ دلار است). هنرمند همچنین مسئول هزینه های سفر و انتقال است.
    8. پرداخت هزینه آسیب به مبلغ ۵۰۰ دلار در زمان اقامت و تکمیل بازرسی خانه در ابتدا و انتهای اقامت. این مبلغ درصورت تحویل موفقیت آمیز خانه در انتهای دوره به هنرمند بازپرداخت می شود.

[/restrict]

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه