جستجو

فراخوان ایده‌آزاد اسباب‌بازی منتشر شد.

  • مهلت: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی به‌منظور گردهمایی طراحان، تولیدکنندگان، دست‌اندکاران، صاحب‌نظران و علاقه‌مندان این حوزۀ اقتصادی- فرهنگی در بهار سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. رویداد ایده‌آزاد بهانه‌ای است تا طراحان و ایده‌پردازان عرصۀ اسباب‌بازی بتوانند در یک تعامل سازنده، بستر رشد و پویایی صنعت اسباب‌بازی را بیش از پیش در کشور عزیزمان ایران، فراهم کنند و برای بالندگی این صنعت فرهنگی بزرگ در ایران گام‌های امیدبخشی بردارند.

مرحله نخست:

ارسال ایده‌ها
  • ایده‌پردازان و طراحان در بازه زمانی ارسال ایده‌ها اقدام به ثبت‌نام، ارسال ایده و بارگذاری تصاویر و اطلاعات تکمیلی از طریق صفحه ارسال ایده، خواهند کرد. این بازه زمانی سی روزه است و امکان تمدید آن وجود ندارد.

زمان ارسال ایده: فرایند دریافت ایده‌ها از دوازدهم بهمن ماه آغاز می‌شود و تا پایان روز دوازده اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت.

مرحله دوم:

گزینش ایده‌ها

در این مرحله از میان ایده‌های رسیده به دفتر رویداد، چهل ایده انتخاب شده و به مرحله بعد راه خواهند یافت.  کمیته علمی (متشکل از داوران شورای نظارت بر اسباب‌بازی، ۵ داور تخصصی و برخی تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران) ایده‌های برگزیده را در یک جلسه داوری انتخاب خواهند کرد. مهم‌ترین عامل موفقیت هر ایده نزدیکی ایده به بازار هدف از نظر سرمایه‌گذاران وتولیدکنندگان است که مؤلفه‌های درنظر گرفته شده برای غربالگری اولیه ایده‌­ها را می‌توانید در بخش نمایش جزئیات گزینش ایده‌ها مطالعه کنید.

مرحله سوم:

توان‌افزایی و آموزش صاحبان ایده

  • یک دورۀ آموزشی در چهار سرفصل «مالکیت فکری، نگارش طرح کسب‌و‌کار تجاری، ارائه شفاهی و ارائه تصویری» برای برگزیدگان مرحلۀ گزینش ایده‌ها برگزار خواهد شد. جزئیات و سرفصل های آموزشی را می توانید از طریق صفحه کلاس‌های آموزشی مشاهده کنید. در پایان دوره آموزشی یک ارائه خلاصه از شرکت‌کنندگان دریافت خواهد شد که مبنای انتخاب ده ایده برتر در روز رویداد خواهد بود.
  • در صورتی‌که موضوعات تخصصی از سوی حامیان اعلام شود، شمار ایده‌های منتخب در روز رویداد به بیش از ده ایده افزایش خواهد یافت.

 مرحله چهارم:

 روز رویداد
  • ارائه صاحبان ایده در روز رویداد سه بخش خواهد داشت:
  • الف) ارائه شفاهی صاحب ایده: مدت زمان این بخش ۶ دقیقه است که در این زمان، صاحب ایده باید با استفاده از فایل ارائه شده به دبیرخانه، ایده خود را ارائه کند. صاحب ایده باید در ارائه خود، افزون بر مشخص‌کردن کلیات ایده برای حاضران و داوران، طرح توجیهی اقتصادی مناسبی برای ایده خود ارائه دهد. جزئیات این مراسم را از طریق صفحه روز رویداد پیگیری کنید.
  • ب) پرسش و پاسخ حضار: در این بخش صاحب ایده در مدت زمان ۶ دقیقه فقط به سه سوال حاضران در روز رویداد پاسخ می­‌دهد. مدیریت زمان این بخش بر عهده صاحب ایده است.
  • ج) پرسش و پاسخ داوران: در این بخش صاحب ایده در مدت زمان ۶ دقیقه باید به پرسش‌های داوران و تولیدکنندگان اسباب بازی پاسخ دهد.
  • ده ایده منتخب در روز رویداد به نحو شایسته مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و شانس این را خواهند داشت که با اداره کل سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تولید ایده خود وارد تعامل شوند.

صورت مسئله فراخوان

«چگونه می‌توان با سقف پنجاه میلیون تومان سرمایه اولیه در صنعت اسباب‌بازی، محصولی تولید کرد که ضمن توجه ویژه به مقوله فرهنگ و پیشینۀ فرهنگی ایران، بتواند پس از گذشت ۱۸ ماه از تولید، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، دست‌کم پنج‌هزارعدد از آن به فروش برسد یا گردشی معادل ۳۰۰ میلیون تومان ایجاد کند (تذکر! در سرمایه اولیه، سرمایه درگردش را محاسبه نکنید).

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه