جستجو

فراخوان بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان توسط مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

■ مهلت: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ■

مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری، ارتقای سطح تخصصی هنرجویان و با هدف شناسایی، تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس، در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را از  تاریخ ۲۰ تا ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۶ در شهرستان کرمان، برگزار می نماید. 

 

شورای سیاستگذاری:
رئیس شورا: مجید ملانوروزی

اعضای شورا: محمدعلی بنی اسدی، صداقت جباری، عبدالرحیم سیاهکارزاده، رضوان صادق زاده و احمد وکیلی

دبیر جشنواره: رضوان صادق زاده

دبیر اجرایی: عبدالرحیم سیاهکارزاده

 

مقررات و شرایط ثبت نام:

انتظار می رود اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلیه اعضاء انجمن هنرهای تجسمی، هنرجویان هنرستان های هنرهای تجسمی، آموزشگاه های آزاد، دانشکده های هنر و عموم هنرجویان علاقمند، از طریق رسانه های گروهی، به ویژه سایت www.yafestival.ir و رسانه های استانی از آخرین اخبار جشنواره و کم و کیف برگزاری جشنواره سراسری کشور مطلع شده و حائزین شرایط را جهت شرکت در جشنواره ترغیب نمایند.

 

رشته های هنری جشنواره: ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، حجم (آهن، گچ، گل و سفال)، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور(کارتون، چهره)، نقاشی، نگارگری(نگارگری، گل و مرغ، تذهیب) و هنر جدید( ویدیو آرت، چیدمان و …)

 

برگزاری جشنواره، شامل دو مرحله می باشد: ۱٫ ثبت نام هنرمندان در سایت ۲٫ اجرای کارگاهی پذیرفته شدگان در زمان برگزاری

 

۱- متولدین تاریخ یک فروردین ۱۳۷۲ تا تاریخ سی اسفند ۱۳۸۱ ، حائز شرایط سنی شرکت در جشنواره خواهند بود.

۲- کلیه داوطلبین در مرحله ثبت نام می بایست تصویر کارت ملی یا صفحه اول شناسنامه خود را به همراه آثار در سایت، ثبت نمایند.

۳- هر متقاضی می تواند حداقل ۳ و حداکثر ۶ اثر خود را فقط در یکی از رشته های یاد شده جشنواره، از طریق سایت ارسال نماید. موضوع آثار، اندازه و تکنیک، در مرحله اول (ثبت نام و ارسال آثار به سایت)، آزاد می باشد. حجم هر فایل ارسالی می بایست حداقل یک و حداکثر ۴ مگابیت باشد.

۴- الزاماً کلیه داوطلبین و هنرجویان متقاضی، حداکثر تا دوشنبه ۲۳ مرداد، از طریق ارسال اینترنتی نمونه آثار و ثبت نام در سایت www.yafestival.ir  در مرحله انتخابی شرکت خواهند کرد.

۵- ستاد جشنواره از ادامه حضور شرکت کنندگانی که به قوانین و دستورالعمل های ابلاغی عمل ننمایند، جلوگیری خواهد کرد.

۶- کلیه گروه های هنری انتخاب شده لازم است به گونه ای سازماندهی شوند که راس تاریخ مقرر، خود را به ستاد جشنواره واقع در شهرستان کرمان، معرفی نمایند.

۷- ستاد جشنواره تعهدی در قبال حضور قبل از موعد و یا بعد از جشنواره نسبت به گروه ها و افراد خارج از فهرست مقرر نخواهد داشت.

۸- در صورت به حد نصاب نرسیدن ثبت نام هنرمندان در هر یک از رشته ها و یا گرایش های مندرج در فراخوان، دبیر جشنواره می تواند نسبت به حذف آن در تمامی طول برگزاری جشنواره اقدام نماید.

 

مقررات اجرای کارگاه:

این جشنواره فرصت مناسبی برای طرح مباحث نوین و ارائه مبادله تجربیات جدید در باب هنرهای تجسمی به وجود خواهد آورد. هنرجویان شرکت کننده در طول جشنواره در کارگاه های تخصصی به صورت رقابتی شرکت نموده و در پایان، نفرات برگزیده توسط هیأت داوران معرفی می شوند. با توجه به ماهیت رقابتی جشنواره، تم یا موضوعات پیشنهادی جشنواره همزمان با شروع کارگاه ها و متناسب با رشته های مختلف از طریق دبیر هنری و استادان مربوطه اعلام خواهد شد.

۱- پذیرفته شدگان می بایست همراه با اصل کارت ملی و یا شناسنامه، در جشنواره حاضر شوند.

۲- هنرمندان بر اساس فهرست نهایی اعلام شده، در کارگاه ها شرکت کرده و اجازه جایگزینی و جابجایی در سایر رشته های جشنواره را نخواهند داشت.

۳- حضور همراه برای هیچ یک از داوطلبان اعم از زن یا مرد، پذیرفته نخواهد شد.

۴- مخارج ایاب و ذهاب بر عهده هنرمندان و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های اعزام کننده بوده و ستاد جشنواره در این ارتباط هیچ هزینه ای را تقبل نمی کند.

۵- داوطلب در طول مدت شرکت در جشنواره کاملاً در اختیار برنامه های ستاد جشنواره بوده و بنابر این امکان دیدارهای خصوصی و یا پرداختن به برنامه های شخصی وجود نخواهد داشت، هم چنین در طول این مدت گروه های اعزامی و میهمانان ستاد ملزم به هماهنگی کامل با برنامه های اعلام شده هستند.

۶- کارگاه آزمون هنرمندان شرکت کننده طی برنامه عملی برای کلیه رشته ها در ۲ روز کامل در فضاهای پیش بینی شده برگزار و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

۷- کلیه آثار خلق شده در اختیار دبیرخانه قرار خواهد گرفت و دبیرخانه مجاز به بهره برداری از آثار خلق شده خواهد بود و در صورت لزوم در مراکز استانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

۸- داوطلبین شرکت کننده در جشنواره به همراه کلیه ابزار کار و لوازم ضروری کارگاهی خود، در برنامه سنجش خلاقیت و تولید اثر هنری شرکت خواهند کرد. هنرجویان رشته های گرافیک، تصویرسازی و کاریکاتور، چنانچه با کامپیوتر خلق اثر می نمایند، همراه داشتن لپ تاپ شخصی ضروری می باشد.

۹- ستاد جشنواره نسبت به تهیه و در اختیار قرار دادن لوازم مورد نیاز هنرمندان مدعو در حد مقدورات اقدام خواهد نمود. (توضیح: بوم نقاشی به ابعاد ۹۰*۹۰ و ۸۰*۱۰۰ ، مقوای رشته نگارگری به ابعاد ۳۵*۲۵ و ۵۰*۴۰  و مقادیر محدودی مواد مورد نیاز کارگاه حجم و سفال در محل کارگاه توزیع خواهد شد.)

۱۰- تصمیم گیری در موارد پیش بینی نشده برحسب موضوع، به عهده دبیر هنری جشنواره خواهد بود.

۱۱- ستاد جشنواره انتظار دارد همه شرکت کنندگان برابر موازین و شئونات اسلامی متعارف رفتار نموده و مقررات جشنواره را به طور دقیق مراعات نمایند. در صورت عدم رعایت مقررات، جشنواره مجاز به عدم پذیرش افراد و تادیه خسارات خواهد بود.

 

جوایز:
در هر رشته، به ۳ نفر برتر (بدون رتبه بندی) مبلغ ۲۵ میلیون ریال و لوح افتخار اهدا خواهد شد.

به کلیه شرکت کنندگان در جشنواره، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.

 

گاه شمار جشنواره:

۱-  اعلام فراخوان، شروع ثبت نام و ارسال آثار از طریق سایت:  دوشنبه ۱۸ اردیبهشت

۲-  آخرین مهلت ثبت نام در سایت:  دوشنبه ۲۳ مرداد

۳-  داوری آثار ارسالی و انتخاب راه یافتگان نهایی به جشنواره: از شنبه ۲۸ مرداد تا سه شنبه ۳۱ مرداد

۴-  اعلام اسامی پذیرفته شدگان:  شنبه ۴ شهریور

۵-  حضور پذیرفته شدگان در محل جشنواره: دوشنبه ۲۰ شهریور

۶-  افتتاحیه جشنواره: دوشنبه ۲۰ شهریور (ساعت ۱۷)

۷-  شروع و پایان کارگاه ها:  از ساعت ۹ سه شنبه ۲۱ شهریور تا ساعت ۱۸ چهارشنبه ۲۲ شهریور

۸-  اختتامیه جشنواره: پنجشنبه ۲۳ شهریور (ساعت ۱۷)

 آدرس و شماره تماس دبیرخانه جشنواره:

تهران، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز، روبه روی پارک لاله، کوچه شهید صدوقی، پلاک ۱۷

کد پستی: ۱۴۱۸۶۹۳۵۴۱                                

تلفن: ۶۶۹۴۶۹۱۰  –  ۶۶۹۴۶۹۱۱ 

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه