جستجو

فراخوان بین المللی مسابقه تصویرگران جوان «فرفره طلایی» سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

■ مهلت: ۹ مرداد ۱۳۹۷ ■

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در ایکنا؛ مسابقه تصویرگران جوان «فرفره طلایی» یک مسابقه بین‌المللی است که از سال ۲۰۱۵ برگزار می‌شود. این مسابقه با هدف ایجاد فرصتی برای تصویرگران جوان و ایجاد فضایی برای تبادل و همکاری بین تصویرگران و ناشران راه‌اندازی شده است. در سال گذشته ۷۷۸ تصویرگر از ۳۷ کشور در مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی شرکت کردند.

امسال مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی در سه بخش جایزه فرفره طلایی که به برجسته ترین اثر اهدا خواهد شد، جایزه بهترین اثر به انتخاب ناشران و جایزه بهترین اثر به انتخاب بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان برگزار خواهد شد. افزون بر این یکی از برندگان این سه جایزه مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی، به عنوان طراح نمایشگاه سال ۲۰۱۹ انتخاب و ۵۰ اثر برتر هم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای به نمایش گذاشته و در سالنامه نمایشگاه منتشر خواهد شد.

≡ شرایط شرکت در مسابقه مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی

شرکت‌کنندگان باید پنج تصویر مربوط به یک کتاب تصویری (چاپ‌شده یا چاپ‌نشده) که بعد از تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۶ (۱۱ دی ۱۳۹۴) خلق‌شده باشد را برای شرکت در مسابقه ارسال کنند. تکنیک و موضوع آثار آزاد بوده و آثاری که برای دوره‌های پیشین مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی ارسال‌شده است، نمی‌توانند مجدداً برای مسابقه ارسال شوند. همچنین محدودیتی در موضوع و محتوا تصاویر، به شرطی که مناسب برای کتاب‌های تصویری کودکان باشد وجود ندارد. کارهای دستی، دیجیتال و میکس مدیا نیز قابل‌قبول است.
برای شرکت در مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی باید پنج تصویر مرتبط به هم فرستاده شود و شرکت‌کننده‌ها هر سال فقط می‌توانند با یک مجموعه کار شرکت کنند و کارها باید به همراه توضیح انگلیسی به‌اندازه ۸۰۰ کلمه درباره کار، تکنیک و ابزار مورداستفاده در تصویرسازی فرستاده شوند.

≡ چه کسانی می‌توانند در مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی شرکت کنند؟

شرکت‌کنندگان باید بین ۱۶تا ۳۹ سال سن داشته باشند یعنی متولدین ۱/۱/۱۹۷۹ تا ۳۱/۱۲/۲۰۰۲ مجاز به شرکت در این مسابقه هستند.

≡ چگونه می‌توان در مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی شرکت کرد؟

تنها راه ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق سایت نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای به نشانی www.ccbookfair.com است و ثبت‌نام اولیه باید به شکل آنلاین انجام شود. ارسال اسکن باکیفیت در فرمت زیر از همه آثاری که با تکنیک دستی خلق‌شده‌اند، الزامی است: فرمت JPG یا PNG، حجم فایل‌ها باید کمتر از ۲۰ مگابایت و رزولوشن فایل‌ها باید ۳۰۰ dpi یا بیشتر باشد؛ ذکر شابک، تاریخ انتشار و نام ناشر آثاری که در کتاب چاپ‌شده، الزامی است.

≡ تاریخ‌های مهم مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی:

مهلت ارسال آثار: تا ساعت ۲۴، ۳۱ جولای ۲۰۱۸ به وقت محلی (۹ مرداد ۱۳۹۷)
مرحله اول داوری: ۱ آگوست تا ۲۱ آگوست ۲۰۱۸ (۱۰ تا ۳۰ مرداد)
اعلام اسامی برگزیدگان: ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۲ شهریور)
اعلام جوایز: ۹ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۸ آبان، روز افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای ).

≡ جوایز مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی:

■ جایزه بزرگ فرفره طلایی برای هنرمند چینی (یک برنده): بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا ۲۰۱۹ (بلیط و اقامت) به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر
■ جایزه بزرگ فرفره طلایی برای هنرمند بین‌المللی (یک برنده سایر کشورها و هنگ‌کنگ، ماکائو، تایوان): بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای ۲۰۱۹ (بلیط و اقامت) به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر
■ سه جایزه تشویقی (سه برنده) لوح تقدیر است و منتخب ناشران (یک برنده) خواهد بود که تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا می‌شود به‌اضافه اینکه برنده این جایزه این شانس را دارد تا یک کتاب تصویری برای انتشارات Beijing Dandelion Children’s Book House تصویرسازی کند.
■ در بخش منتخب بازدیدکنندگان نیز یک جایزه، تندیس جشنواره و لوح تقدیر ارائه می‌شود.

≡ دانلودها

  • فراخوان مسابقه را از این لینک دریافت کنید.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه