جستجو
پوسنر فراخوان جایزه معماری FuturArc Prize 2024-Architecture for Life After

فراخوان جایزه معماری FuturArc Prize 2024: Architecture for Life After منتشر شد.

  • مهلت: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲

مجله FuturArc فراخوان خود برای مسابقه معماری سالانه خود برای سال ۲۰۲۴ را منتشر کرده است. در شرایط سخت، معماری چگونه می تواند امید و تجدید را به ارمغان بیاورد؟ جایزه FuturArc 2024: Architecture for Life After از شرکت کنندگان می خواهد که راه حل های معماری برای سناریوهای «ادامه زندگی پس از بلایای آب و هوایی» و/یا «پایان» پیشنهاد دهند. جزئیات این دو سناریو رو در ادامه مطالعه کنید.

درباره مسابقه

شرکت در رقابت جایزه FuturArc 2024 در سطح بین المللی برای هر فرد یا تیم، دانشجو یا حرفه ای آزاد است.

جایزه FUTURARC (FAP) 2024 از شرکت کنندگان می خواهد که راه حل های معماری را برای ادامه زندگی پس از یک یا هر دو سناریوی زیر پیشنهاد کنند:

  • الف) تخریب آب و هوا: هر گونه بلایای مهم/شدید مرتبط با آب و هوا که ناشی از عوامل آب و هوایی (مانند سیل، طوفان، امواج گرما) یا اقلیمی(مانند خشکسالی، آتش سوزی های جنگلی) باشد.

در نظر بگیرید که امواج گرمای سال جاری چگونه رکوردهای تاریخی را در سراسر جهان شکسته است و دانشمندان معتقدند که گرمترین آب و هوای زمین در حداقل ۱۲۰ هزار سال گذشته است. واقعیت یک فاجعه اقلیمی در مقیاس جهانی دور از دسترس نیست. در واقع، فاجعه های بزرگ در مقیاس بزرگ، مدت طولانی است که بر جمعیت آسیب پذیر تأثیر گذاشته است. معماری چگونه می تواند به این موضوع پاسخ دهد؟

  • ب) پایان ها: پایان عمر ـ چه انسان ها باشد، چه گونه های غیر انسانی؛ اکوسیستم هایی مانند جنگل ها، صخره های مرجانی، زمین های خشک؛ و غیره ـ به دلیل قحطی، بیماری، استخراج انبوه و غیره.

همه موجودات زنده از بین می روند. روش‌های کنونی بازیافت مواد تاریخ مصرف گذشته معمولا مبتنی بر کربن فشرده هستند یا به زمین زیادی نیاز دارند؛ منبعی که کمیاب است. در سطح شهری، امکاناتی مانند گورستان/مرده‌سوزخانه‌ها هنوز به طور منفی درک می‌شوند. آیا پایان زندگی برای انسان یا اکوسیستم، می تواند به گونه ای مدیریت شود که امید و تجدید برای آینده به ارمغان بیاورد؟

برای شرکت در این رویداد، باید پروپوزالی ارائه کنید که به چهار سوال کجا، کدام، کی و چگونه پاسخ بدهد. جزئیات بیشتر را در این لینک مطالعه کنید.

  • کجا: یک سایت واقع در آسیا را انتخاب کنید. مساحت سایت باید حداکثر ۵ هکتار (۵۰۰۰۰ متر مربع) باشد. این سایت ممکن است محل زندگی فعلی شما یا هر مکانی باشد که با آن آشنایی دارید.
  • کدام: انتخاب کنید که کدام سناریو (اعم از A) تخریب آب و هوا یا B) پایان یا هر دو) بر اساس سایت انتخاب شده مورد بررسی قرار گیرد:
    • اگر A)، فاجعه اقلیمی را که بر بافت سایت انتخاب شده تأثیر می گذارد، تعریف و توضیح دهید. گرمای شدید؟ خشکسالی شدید؟ زمین پوشیده شده از آب دریا؟
    • اگر B)، زمینه پایان ها را مشخص کنید. مربوط به طول عمر انسان، غیر انسان یا اکوسیستم است؟

بر اساس انتخاب خود، روش هایی را که بر زمینه سایت از نظر شرایط فیزیکی/مکانی تأثیر می گذارد توضیح دهید. شرایط جامعه/جمعیت؛ شرایط اجتماعی-اقتصادی؛ و شرایط اکولوژیکی/طبیعی.

  • چه چیزی: راه حل معماری پایدار پیشنهادی چیست؟ راه‌حل‌ها ممکن است ساختمان‌های جدید باشند یا با ساختمان‌های موجود سازگار شوند و می‌توانند از هر گونه‌‎ای باشند.
  • چگونه: راه حل چگونه اعمال و اجرا می شود؟

معیارهای داوری عبارتند از ارتباط، یک پارچگی، تأثیر و نوآوری.

هر تیم می تواند حداکثر پنج عضو داشته باشد و شامل افراد از رشته های مختلف مرتبط باشد. ترکیب اعضای تیم می تواند شامل دانش آموزان و/یا متخصصان باشد.

تیم ها از تعویض یا حذف هر یک از اعضای موجود تیم پس از ارسال آثار خود منع می شوند. اعضای تیم فقط مجاز به حضور در یک تیم هستند.

یکی از اعضای تیم نیز باید به عنوان رهبر تعیین شود و در فرم ثبت نام به عنوان آن مشخص شود. این عضو نماینده انحصاری تیم در تمامی ارتباطات با مسئول ثبت مسابقات خواهد بود.

رهبر تیم باید پیشینه معماری داشته باشد (یعنی دانشجو باشد، فارغ التحصیل شده باشد یا مشغول به کار معماری باشد).

همه اعضای تیم به عنوان یکی از آفرینندگان پروژه ای که با هم ارسال کرده اند در نظر گرفته می شوند و در همه اطلاعیه ها، نمایش ها، نمایشگاه ها و نشریات مرتبط با مسابقه از آنها قدردانی می شود.

شرکت کنندگان فردی به عنوان آفریننده پروژه ای که ارسال می کنند در نظر گرفته می شوند و در همه اطلاعیه ها، نمایشگاه ها، نمایشگاه ها و نشریات مرتبط با مسابقه به عنوان نویسنده شناخته می شوند.

هر شرکت کننده انفرادی نماینده خود در تمام ارتباط با ثبت کننده مسابقه است.

هزینه شرکت در مسابقه

  • رایگان است.

جوایز مسابقه

  • تا ۲۰۵۰۰ دلار سنگاپور (SGD) جوایز نقدی وجود دارد که می توانید برنده شوید!
  • مقام های اول، دوم و سوم همراه با نشان های شایستگی بر اساس انتخاب هیئت داوران به چندین نفر تعلق می گیرد.

لینک های مرتبط

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه