جستجو

فراخوان خوشنویسی جشنواره آیت الله نجومی توسط بسیج هنرمندان کرمانشاه منتشر شد.

■ مهلت: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ■

صلاح الدین قره تپه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طاق نیوز، از برگزاری جشنواره خوشنویسی آیت الله نجومی طی دهه آخر آذر ماه امسال در استان کرمانشاه خبر داد گفت: این جشنواره در چهار رشته هنر خوشنویسی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه همچون سنوات گذشته امسال هم برگزاری جشنواره های مختلفی را در دست اقدام دارد که یکی از آنها برگزاری جشنواره خوشنویسی آیت الله نجومی هنرمند برجسته و اندیشمند کرمانشاهی است.

قره تپه افزود: با توجه به سوابق دیرینه و درخشان استان کرمانشاه درعرصه هنر خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در نظر دارد به منظور معرفی این هنر شاخص و ارزشمند و نیز نشان دادن ابعاد و ویژگی های شخصیتی حضرت آیت الله نجومی و گرامیداشت ایشان به عنوان چهره ماندگار هنر خوشنویسی جهان اسلام اقدام به برگزاری این جشنواره در سطح استان نماید.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه معرفی شخصیت حضرت آیت الله نجومی وهنرخوشنویسی آن بزرگوار، تولید آثار هنری در رشته خوشنویسی با موضوعات مختلفی از جمله ( اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) به عنوان شعار ملی سال، شناسایی نیروهای مستعد و جذب حداکثری علاقه مندان و هنرمندان، ایجاد زمینه رقابت سالم برای شرکت کنندگان در جشنواره، فعال سازی گروه های خوشنویسی در کانون های بسیج هنرمندان سطح استان و ترویج فرهنگ بسیج که برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی است با استفاده از ظرفیت هنر خوشنویسی را مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان نمود.

قره تپه در ادامه افزود: این جشنواره در چهار رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ برگزار خواهد شد.

وی همچنین محورهای موضوعی این جشنواره را “بازخوانی ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی( ولایت و رهبری، عدالت و ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار، ایثار و شهادت و…)”، “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در عرصه خوشنویسی”، “پرداختن به شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای و شهدای ترور در انقلاب اسلامی”، “مقابله با جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای و رسانه ای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران”، “جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم سازی جامعه”، “وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه های تکفیری”، “سبک زندگی ایرانی-اسلامی”، “مضامین آیینی و اجتماعی در آیات و روایات و احادیث (مبتنی بر سه اصل اخلاق، هدایت و حجاب اسلامی)”، “نقش بسیج در حفظ و توسعه علمی، فرهنگی و سازندگی کشور”، “نقش همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی” و شخصیت آیت ا… نجومی معرفی کرد.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه آخرین مهلت ارسال آثار به این کارگاه شعر را ۳۰ آبان ماه امسال عنوان کرد و افزود: علاقمندان می توانند جهت شرکت در این فراخوان آثار خود را یه صورت قاب گرفته و با مشخصات کامل به آدرس دبیرخانه این سازمان واقع در کرمانشاه- میدان آزادگان- مجتمع فرهنگی و هنری انتظار- سازمان بسیج هنرمندان ارسال و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن۰۸۳-۳۷۲۴۹۷۷۹ تماس حاصل نمایند.

قره تپه ضمن اعلام زمان برگزاری جشنواره مذکور طی دهه آخر آذر ماه امسال خاطر نشان کرد: از بین آثاری که به دبیر خانه سازمان بسیج هنرمندان ارسال و پس از داوری منتخب می شوند نمایشگاهی در سطح استان برپا خواهد شد.

وی در پایان افزود: جشنواره خوشنویسی آیت الله نجومی با همکاری انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه برگزار می شود و استاد عبدالله جواری مسئول این انجمن و همچنین انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه به عنوان دبیر این جشنواره خواهد بود.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه