جستجو
زیباسازی شهر تهران

فراخوان دریافت طرح آثار حجمی و مجسمه شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در سال ۱۳۹۶ منتشر شد.

■ مهلت: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ■

سازمان زیباسازی شهر تهران بنا به مأموریت و اهداف خود در زمینه زیباسازی، ایجاد هویت بصری، خاطره جمعی و توسعه پایدار شهری با بهره گیری از هنر مجسمه سازی جهت جذب ایده ها و طرح های خلاقانه هنرمندان،در سال جاری فرصتی را بدین منظور اختصاص داده است. این رو از هنرمندان مجسمه ساز دعوت می شود طرح ها و ایده های پیشنهادی خود را با رعایت شرایط زیر، از ۲۰ تیر تا ۳۰ آبان ماه سال جاریبه واحد تامین طرح مدیریت آثار حجمی این سازمان ارائه نمایند.

■ نکات و شرایط ارائه آثار:

≡ شهر با دارا بودن فضاهای عمومی متعدد و سلایق متنوع شهروندان، به آثاری با موضوعات و شیوههای مختلف هنری نیاز داشته و نوآوری و خلاقیت، میزان جذابیت و اثرگذاری آثار را افزایش داده و در انتخاب آثار لحاظ خواهد شد.

≡ موقعیت و مختصات مکان، سوابق تاریخی موثر بر مکان، نامگذاری مکان، مجاورت یا نزدیکی با اماکن مهم شهری، قرارگیری در محورها و شریانهای مهم شهری و توجه به ویژگیهای مخاطبان در هر مکان، میبایست جهت ارائه طرح از سوی هنرمندان گرامی مورد دقت قرار گیرد.

≡ هنرمندان می بایست صرفا بر اساس مکان نصب و جانمایی مناسب برای نصب اثر، طرح های خود را ارائه نمایند. بدیهی است مدیریت آثار حجمی از پذیرش طرح های بدون جانمایی دقیق شهری معذور است.

≡ پیشنهاد مکان نصب اثر شامل تمامی فضاهای عمومی شهر تهران از قبیل معابر، پیاده روها، پیاده راه­ها، تقاطع ها،میادین( غیر اصلی) و جداره ها می باشد و بر رعایت مقوله مکان ویژگی در طراحی آثار تأکید می شود.

≡ اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی برداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از شرایط تایید طرح بوده و مد نظر داوران قرار میگیرد (مسئولیت هرگونه تخلف در این زمینه به عهده پیشنهاد دهنده است).

  • تبصره ۱:طراحی نمادهای میادین اصلی و مهم شهری از طریق اعلام فراخوان اختصاصی اقدام خواهد شد و مشمول این طرح نمی باشد.
  • تبصره ۲:سردیس ها و مجسمه های شهدا و مفاخر فرهنگی نیز مشمول این طرح نیستند.

≡ تایید نهایی طرح ها صرفاً از طریق بررسی ماکت اجرایی صورت میگیرد.

≡ دبیرخانه از پذیرش آثاری که پیشتر در فراخوانهای سازمان زیباسازی پذیرفته نشده اند، معذور است.

≡ دارا بودن سوابق حرفه ای و هنری مرتبط و معتبر و ارائه رزومه مستند توسط شرکتکنندگان الزامی است.

≡ خرید آثار منتخب، پس از طی فرآیند کارشناسی اجرایی، قیمت گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز و براساس اولویت موضوع یا مکان نصب اثر صورت می گیرد.

  • تبصره ۱:فرآیند خرید آثار تأیید شده نهایی، با توجه به اولویت موضوعی یا مکانی پس از تخصیص اعتبارات و تامین بودجه مورد نیاز انجام میشود.
  • تبصره ۲: زمان ثبت نام و ارائه طرح تأثیری در زمان خرید اثر نداشته و خرید اثر صرفا پس از طی تمامی مراحل مورد نیاز و بر اساس نیاز شهر و اولویت های مربوطه صورت می گیرد.

≡ ماکت ارسالی می بایست از مصالح ماندگار و مقاوم باشد، در غیر این صورت سازمان هیچ مسئولیتی در قبال سلامت ماکت نخواهد داشت.

≡ انجام ثبت نام و پذیرش طرح صرفا با رعایت تمام موارد یادشده و زمان تعیین شده در ساعات اداری صورت می پذیرد.

■ نحوه ثبت نام و ارائه طرح:

≡ هنرمندان می توانند طی مدت مشخص شده، با مراجعه به دبیرخانه و تحویل موارد زیر در این فراخوان شرکت نمایند.

≡ تصویر طرح پیشنهادی و ماکت حجمی

≡ ارائه توضیح و توجیه طرح پیشنهاد شده

≡ ارائه مختصات و مشخصات اثر ( جنس اثر، ابعاد اثر، تکنیک ساخت و ….)

≡ ذکر مکان پیشنهادی نصب و ارائه فایل جانمایی مجازی دقیق با رعایت اشل واقعی اثر( طرحها صرفا براساس مکان پیشنهادی بررسی میشوند)

≡ ارائه قیمت پیشنهادی و برآورد هزینه دقیق

≡ رزومه مستند هنرمند

■ نشانی دبیرخانه (مدیریت آثار حجمی):پاسداران- میدان هروی- خیابان وفامنش- کوچه جمالی شرقی- پلاک ۱۲- عمارت عین الدوله

■ تلفن: ۷- ۲۲۹۶۹۷۴۴ – داخلی ۱۰۱ تا ۱۰۳

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه