جستجو

فراخوان دهمین کنگره شعر عاشورایی قُروه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه منتشر شد.

■ مهلت: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ■

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، شهلا مژده در نشست خبری با خبرنگاران  اظهار داشت: دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در سال جاری و در سه بخش شعر عاشورایی، بخش ویژه و مقاله برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه بخش شعر عاشورایی اصلی ترین بخش این کنگره می باشد، افزود: در بخش ویژه کنگره هنرمندان می‌توانند شعرهایی با موضوع ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان و شهدای مدافع حرم به سه زبان فارسی، کُردی و تُرکی را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه خاطر نشان کرد: در این بخش همچنین شاعران می توانند آثار خود را در خصوص شهید محسن حججی و شهدای جوان متمسک به سیره ائمه اطهار (ع) به دبیرخانه ارسال نمایند.

وی افزود:  آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین(ع) ویاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن از اهداف برگزاری کنگره دهم می باشد.

مژده با اشاره به اینکه این فراخوان به بیش از ٢٠٠ نهاد علمی، فرهنگی و هنری در تمام استان‌های کشور ارسال شده است، افزود: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قروه و دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری وادبی آئین های عاشورایی استان کردستان با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان، دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی را در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال برگزار می کند.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی در دو رده جوانان زیر ٣٠  سال و بزرگسالان بالای ٣٠ سال داوری خواهند شد ادامه داد: در هر رده سنی سه قطعه شعر برتر، موفق به دریافت لوح تقدیر و هدایای کنگره می‌شوند.

به گفته مژده ارسال آثار در تمام سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع است و حداکثرسه قطعه شعر از هر شرکت‌کننده پذیرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش ویژه از هر شرکت‌کننده فقط یک مقاله پذیرفته می‌شود، گفت: موضوعات بخش مقاله‌نویسی در محورهای شناخت هرچه بیشتر جریانات، فرق و مذاهب کلامی و حاکمیت سیاسی زمان ائمه(ع) است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه اظهار داشت: علاقه‌مندان مقالات خود را با موضوع پدیدارشناسی واقعه عاشورا،شهدای حرم و فرهنگ جهادی، نهضت عاشورا از اندیشه تا عمل؛ قمه زنی عشق به عاشورا یا تحریف عاشورا، امام شافعی و نهضت عاشورا، دلایل عاشورا هراسی گروه‌های تکفیری، توانمند سازی نیروی کار در تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، بررسی آسیب های اجتماعی تاثیر شبکه های اجتماعی بر نسل جوان به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

وی با اشاره به جوایز دهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی ادامه داد: در بخش شعر عاشورایی رده جوانان به نفر اول لوح تقدیر ، تندیس جشنوراه و مبلغ ١٠ میلیون ریال؛ به نفر دوم لوح تقدیر ؛ تندیس جشنواره و مبلغ ٨ میلیون ریال و به نفر سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۶ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

مژده بیان داشت: در بخش شعر عاشورایی رده بزرگسالان نیز به نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ١٢ میلیون ریال، به نفر دوم لوح تقدیر تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال و به نفر سوم نیز لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و مبلغ ٨ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به جوایز بخش ویزه اشاره نمود و گفت: در این بخش نفر اول برنده جایزه لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ٨ میلیون ریال خواهد بود و نفر دوم برنده جایزه لوح تقدیر و مبلغ ۶ میلیون ریال می شود و به نفر سوم نیز لوح تقدیر و مبلغ ۴ میلیون ریال اهدا می گردد.

به گفته وی در بخش مقاله نیز نفر اول برنده جایزه لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و مبلغ ٨ میلیون ریال خواهد شد و به نفر دوم و سوم نیز به ترتیب لوح تقدیر و مبلغ ۶ میلیون ریال و ۴ میلیون ریال اهدا می گردد.

مژده با بیان اینکه علاقه‌مندان تا ١٢ مهرماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند، گفت: ارسال آثار به نشانی کردستان، شهرستان قروه، دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری و ادبی آئین‌های عاشورایی یا نشانی الکترونیکی @ershadghorve٢٠١۶ یا Ershad-q@mihanmail.ir یا Ghorveh.ershad@yahoo.com میسر است.

وی افزود: شماره تماس ٠٨٧٣۵٢۴٧۴٢٠ و خط همراه ٠٩١٨۵٣٣۴٧٣٧ آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه‌مندان است.

به گفته این مسؤول، دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در نیمه دوم ماه محرم برگزار می‌شود.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه