جستجو

فراخوان دومین جشنواره بین المللی نقاشی برروی تخم مرغ های نوروزی ارس منتشر شد.

■ مهلت: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ■

در باور مردمان ارس، تخم مرغ در سفره هفت سین نماد زایش و باروری می باشد و زنان و دختران این منطقه قبل از فرا رسیدن نوروز اقدام به رنگ آمیزی و تزئین تخم مرغ ها با رنگ ها طبیعی می نمایند و بعنوان هدیه نوروز از میهمانان خود پذیرایی می نمایند و مسابقه ای تحت عنوان یومورتا دویوشدور ما با این تخم مرغ ها در بین مردان ارس متداول می باشد.
سازمان منطقه آزاد ارس در راستای احیاء آئین های نوروزی منطقه، نخستین جشنواره نقاشی بر روی تخم مرغ های غول پیکر شهری را برگزار نمود که حاصل این جشنواره ثبت ملی آئین محلی رنگ آمیزی تخم مرغ بنام منطقه آزاد ارس بود.

محورهای فراخوان

۱٫ بخش اصلی با موضوع نوروز ۲٫بخش ویژه با موضوع معرفی منطقه آزاد ارس

جامعه هدف

هنرمندان ایران، آذربایجان، نخجوان، ارمنستان و ترکیه

شرایط شرکت در بخش کارگاهی

هنرمندان طرح های خود را به آدرس ایمیل جشنواره ART@ARASFZ.IR ارسال نموده و بعد از داوری ۱۵ اثر بعنوان آثار برگزیده انتخاب و در روز جشنواره طرح های خود را بر روی المان های تخم مرغ اجرا خواهند کرد. **** در بخش مسابقه ای طرح های خود را بر روی تخم مرغ های واقعی و یا سفالی و … طراحی و به آدرس تبریز – چهارراه باغشمال-خیابان باغشمال-پلاک ۱۶ کد پستی ۵۱۳۷۶۷۵۸۴۳ ارسال نمایید. بعد از داوری آثار سه طرح بعنوان طرح های برگزیده انتخاب و در اختتامیه جشنواره جوایز اهدا خواهد شد. هر فرد می تواند ۵ اثر ارسال کند.

جوایز

در این بخش ۱۵ اثر از میان آثار ارسالی انتخاب و به صاحبان آثار برگزیده مبلغ یک میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره اهداء خواهد شد.

گاهشمار

۱٫ فراخوان ارسال آثار ۲۷ آذر
۲٫ پایان مهلت ارسال آثار ۱۵ اسفند
۳٫ داوری (بمدت یک هفته ) ۱۵ اسفند لغایت ۲۰ اسفند
۴٫ اجرای بخش کارگاهی جشنواره ۲۵ لغایت ۲۸ اسفند
۵٫ نمایش آثار بخش مسابقه ای ۱ فروردین لغایت ۱۳ فروردین
۵٫ اختتامیه و اهدای جوایز ۱۲ فروردین

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه