جستجو

فراخوان دومین فصل از دور نوین پروژه‌ «چهارفصل تئاتر ایران» منتشر شد.

  • مهلت: ۷ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در وبسایت پایگاه خبری حوزه هنری، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور به‌ منظور تقویت بنیه نمایشنامه‌نویسی کشور و کشف استعدادهای جدید در زمینه نمایشنامه‌نویسی، دوره جدید پروژه جامع و ملی نمایشنامه‌نویسی «چهار فصل تئاتر ایران» را به دبیری ایوب آقاخانی در سال جاری راه‌اندازی کرده و اکنون نیز این دوره برای تربیت نمایشنامه‌نویسان آغاز شده است.

شرایط و ضوابط

دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری در دومین گام از مسیر تازه‌ این پروژه‌ جامع ملی آموزش نمایشنامه‌نویسی از کلیه علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسان مقیم شهرستان‌ها دعوت می‌کند ایده‌های اولیه‌ خود را با محوریت «کمدی» حداکثر تا هفتم اسفند سال جاری از طریق پست الکترونیکی، به نشانی a.aghakhani@hotmail.com دبیرخانه‌ پروژه، یعنی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری برسانند.

در راستای هرچه همسو عمل‌کردن این دفتر و هنرجویان شرکت‌کننده توجه به نکات ذیل ضروری است: ۱. توجه به تاریخ‌های مقرر در فرایند برگزاری از طرف هنرجویان الزامی است و بی‌توجهی به آن مبین انصراف شرکت‌کننده خواهد بود.  ۲. ایده‌های اولیه می‌تواند ناظر بر انواع زیرژانرهای کمدی باشد و شامل تنها یک شکل از کمدی نمی‌شود. در راستای هدف‌گذاری تولید محتوا، اولویت بر کمدی موقعیت خواهد بود اما در این فراخوان از انواع دیگر آن نیز استقبال می‌شود.

۳. دفتر مطالعات و پژوهش‌ها و دبیر‌خانه‌ این پروژه تأکید دارد زمینه‌های امتحان‌نشده و نامکشوف موضوعی در کمدی از توجه شرکت‌کنندگان دور نماند. موقعیت‌هایی که در حدود چارچوب‌های تعیین‌شده‌ی فرهنگی قرار می‌گیرند اما تاکنون کمتر به آن‌ها پرداخت شده ـ نظیر کمدی‌هایی در فضاهای وابسته به جنگ، خرافه‌های عامیانه در فضاهای دینی و نظایر آن ـ مورد استقبال این دفتر قرار خواهد گرفت.

۴. مطابق روند همیشگی تعریف‌شده ایده‌ها از طرف اعضای هیئت‌علمی فصل ـ که متعاقباً اعلام خواهند شد ـ ارزیابی و برگزیدگان آن معرفی خواهند شد تا در زمان تعیین‌شده نسخه‌های کامل‌شده‌ نمایشنامه‌های خود را بر مبنای ایده‌های مصوب آماده و ارسال کنند. کارگاه‌های فصلی در بهار ۱۳۹۸ بر مبنای نمایش‌نامه‌های تکمیل‌شده شکل خواهد گرفت و پس از اتمام مهلت بازنویسی و تأیید آخرین نسخه از نمایشنامه‌ها از سوی اعضای هیئت‌علمی آثار به انتشارات سوره‌ی مهر جهت چاپ در قالب مجموعه معرفی خواهند شد.

دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری با انتشار این فراخوان از پروژه‌ جامع ملی چهارفصل تئاتر ایران، بر آن است تا به توصیه‌ مقام معظم رهبری و در راستای عمل به یک رسالت ملی، از زبان تئاتر و از زاویه‌ مقدس قلم به افزایش نشاط در کشور یاری رساند. امید است تولید متون سنجیده‌ کمیک بتواند بخشی از این مسئولیت مهم را به دوش بکشد و از علاقه‌مندان نمایشنامه‌نویسی و شرکت‌کنندگان تقاضا دارد که از این زاویه به تأمین هدف غایی و نهایی این فصل یاری رسانند.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه