جستجو
پوستر فراخوان رقابت دوسالانه لندآرت(مداخلات هنری، مجسمه‌سازی و اینستالیشن) SMACH 2023 در رشته کوه دولومیت ایتالیا

فراخوان رقابت دوسالانه لندآرت SMACH 2023 در رشته کوه دولومیت ایتالیا منتشر شد.

  • مهلت:‌ ۶ فروردین ۱۴۰۲
  • دوسالانه SMACH رویدادی نمایشگاهی و به دنبال طرح‌های پیشنهادی برای آفرینش مداخلات هنری، مجسمه‌سازی و اینستالیشن در رابطه با برخی از زیباترین مکان‌های دره بادیا(Val Badia) و رشته کوه دولومیت(Dolomites) ثبت شده در فهرست میراث طبیعی یونسکو است.

درباره رقابت

  • در این رویداد ۱۰ پروژه برنده با استفاده از جایزه ارائه شده در مکان های مختلف آلپ در دره بادیا و در محیط منحصر به فرد رشته کوه های دولومیت از ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۳ اجرا خواهند شد و در معرض بازدید عموم قرار خواهند گرفت. برگزارکنندگان تا به امروز، در دهمین سالگرد این پروژه، ۵۰ اینستالیشن بر اساس معیار و ظرفیت‌های زیبایی شناختی و مفهومی خود برای گفتگو با طبیعت، تاریخ، هویت و فرهنگ قلمرو انتخاب و ارائه نموده اند تا بتوانند دیدگاه‌های غیرکلیشه‌ای از چشم‌انداز آلپ ارائه نموده و تفکر انتقادی و نمادین را تحریک کنند. بسیاری از آنها اکنون به طور دائم در SMACH Val dl’Ert به نمایش گذاشته شده اند. SMACH می‌خواهد از طریق «هنر معاصر»، علاقه بازدیدکنندگان را به اشکال معاصر بیان بصری و مکان‌هایی که آثار در آن‌ها اجرا می‌شوند برانگیزد. بنابراین برگزارکنندگان به دنبال ۱۰ پروژه جدید هستند که بتوانند با موضوع رقابت ۲۰۲۳ و ویژگی های وال بادیا و مکان‌های طبیعی که در آنها میزبانی می شوند، ارتباط برقرار کنند.
  • افراد، گروه‌های رسمی و غیررسمی(collectives and informal groups) با هر ملیت، سن و پیشینه می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.
  • هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۲ پروژه ارسال کند. با این حال، در صورت برنده شدن، تنها یکی را می توان انتخاب کرد.
  • در مدت زمان نصب آثار منتخب، به هنرمندان اقامتگاه نیم‌بها (شامل صبحانه و شام) به مدت حداکثر ۵ روز (۴ شب) و در صورت ثبت نام بصورت جمعی یا غیررسمی (collectives or informal groups) حداکثر برای ۲ نفر ارائه می‌شود.
  • حضور در راه اندازی، نصب و قرار دادن آثار برنده الزامی است و باید بین ۵ تا ۱۱ ژوئن ۲۰۲۳ برنامه ریزی شود. دوره مورد نظر را در بازه زمانی ذکر شده انتخاب کنید.

مکان های اجرا

موضوع رقابت ۲۰۲۳: جوانه زدن

  • مضمون SMACH 2023 یک فعل کاهش یافته در حالت مصدری است که نشان دهنده یک عمل در حال انجام در سطح مرئی یا در سطوح نامرئی، میکروسکوپی و استعاری است. این اصطلاح کاربردهای گسترده ای از گیاه شناسی گرفته تا زیست شناسی مولکولی تا توسعه سیستم عصبی دارد. امروز، کووید را تقریباً پشت سر گذاشته‌ایم، اما در حال حاضر جنگ‌ها، تورم، آب و هوا و بحران انرژی زندگی می‌کنیم. زمان بی ثباتی(instability) است، که اغلب با باروری پایین(low fertility) هم قافیه است. با «جوانه زدن»، می خواهیم شما را تحریک کنیم تا تصور کنید چه چیزی می تواند در این دوران متولد شود؟ دوست دارید چه بذری بکارید؟ دوست دارید جوانه زدن چه شاخه هایی را ببینید؟ دوست دارید چه چیزی رشد کنید (یا خلق کنید) و برای نسل های آینده بگذارید؟ ما پاسخ ها را به دیدگاه های شما واگذار می کنیم و می توانید ایده های ارائه شده توسط موضوع را با توجه به تغییرات مفهومی و بصری که رقابت «Open Call 2023SMACH Biennale» درنظر گرفته،‌تفسیر کنید. امیدواریم ایده های شما غیرمنتظره، محرک و البته در گفتگو با طبیعت و مکان‌های پیشنهادی باشد.

هزینه شرکت در رقابت

  • مبلغ ۱۵ یورو برای هر پیشنهاد پروژه؛ ۳۰ یورو برای ۲ پروپوزال، که همچنین نشان دهنده حداکثر تعداد پیشنهاد قابل ارسال است. نحوه پرداخت در فرم زیر مشخص شده است:
  • http://www.smach.it/2023-submission-page

این نکته هم جالبه که توی متن فراخوان اومده: برای ۱۰سال شرکت در فراخوان رایگان بوده، اما سال ۲۰۲۱، تعداد ۱۰۶۱ درخواست دریافت کردن که اگرچه خیلی خوشحال شدن، اما هزینه‌های مدیریت فراخوان رو آنقدر بالا برده که تصمیم گرفتن برای پوشش هزینه های استخدام منشی ـ حداقل تا حدی ـ مبلغی رو برای ثبت نام در نظر بگیرن.

جوایز مسابقه

  • به ۱۰ پیشنهاد منتخب جایزه ای به مبلغ ۲۰۰۰ یورو به ازای هر هنرمند/گروه (مبلغ خالص، مالیات کسر شده) تعلق خواهد گرفت.
  • این مبلغ شامل پوشش هزینه های مربوط به طراحی، تولید، مواد، حمل و نقل (در صورت عدم تولید در محل)، نصب-جایگذاری و احتمالا جمع آوری (اگر کار خریداری یا اهدا نشود) است.

لینک های مرتبط

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه