جستجو

فراخوان سومین جشنواره ملی عکس آب منتشر شد.

■ مهلت: ۱ بهمن ۱۳۹۶ ■

■ اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی ایران در نظر دارد به منظور بزرگداشت روز ملی آب در تاریخ ۱۳ اسفند ۹۶ اقدام به برگزاری سومین مسابقه سراسری عکس با موضوع «آب» نماید.

■ امروز واژه آب در سرزمین کهن و اساطیری ما بیش از هر چیز تکرار می شود، سال ها استفاده نادرست از این مایه حیاتی و عدم فرهنگ سازی مناسب و نادیده گرفتن اهمیت آب در توسعه بخش های مختلف کشور و تبیین نشدن مکانیزم درست استفاده از آب ما را به بحران آب به شکلی جدی روبه رو کرده است. بخش های کشاورزی ، صنعت ، معدن و همچنین مصارف خانگی در این بین نقش تعیین کننده ای دارند .کمپین های مختلف آب در چند سال اخیر نشان می دهد که این بحران جدی است و برای رسیدن به فرهنگ درست مصرف کردن نیاز به ابزار رسانه و فرهنگیان جامعه ضروری است. بدون تردید مشارکت هنرمندان ، اصحاب رسانه و با توانایی آنان در ارائه هوشمندانه و ظریف بحران آب و فراگیر بودن اثرات آن ،نقش بسیار برجسته‌ای در آگاه سازی جامعه از ابعاد وضعیت موجود دارد و تشویق آنان برای مشارکت در اجرای برنامه‌های بهبود مدیریت آب می تواند راهگشا باشد. از این رو سعی داریم با توجه به “مشارکت و حضور مردم و سرمایه های اجتماعی در نگهداری آب” با دیدی مستند و خلاق به مقوله آب نگاه کنیم و بتوانیم فرهنگ درست استفاده بهینه از آب را در جامعه گسترش دهیم. 

≡ محور های اصلی جشنواره

  • ■ آب و فرهنگ
    • شعار سازمان جهانی آب: مشارکت و حضور مردم و سرمایه های اجتماعی در نگهداری آب را هدف قرار داده است.
  • ■ آب ، تکنولوژی و بهره وری هدفمند
    • تکنولوژی و روش های نوین در کشاورزی و آبیاری
  • ■ آب و بحران سفره های زیرزمینی
    • بهره برداری غیر اصولی و حفر چاه های غیرمجاز و خشک شدن قنات ها در سالهای اخیر
  • ■ آب و پدیده ها
    • ورود ریزگردها به دلیل خشک شدن تالاب ها، پوشش گیاه مراتع و….

≡ قوانین جشنواره

۱- شرکت در مسابقه برای تمامی گروه‌های سنی مختلف و کلیه عکاسان اعم از حرفه‌ای و آماتور آزاد است

۲- عکس ها باید در منطقه جغرافیایی ایران عکاسی شده باشد.

۴- این جشنواره به صورت تک عکس برگزار می شود

۳-  هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۱۰ عکس ارسال کند

۴- عکس‌های ارسالی می‌توانند در دسته ها و ژانرهای مختلف عکاسی باشند

۵- ویرایش نرم‌افزاری و چیدمان در زمان عکاسی مجاز است. عکس‌ها می‌توانند فتومونتاژ و ترکیبی باشند یا مستند؛ با موبایل یا دوربین ثبت شده باشد . هرچند اثر ارسالی نباید از حالت عکس خارج شود.

۶- علاقمندان می توانند عکس های خود را با فرمت jpg و ابعاد مشخص در سایت ارسال فرمایند . آثار با ابعاد و کیفیت اصلی پس از انتخاب اولیه از عکاسان محترم فراخوانی میشود.

۷-به دلیل ایجاد رقابت و پویایی در میان عکاسان از پذیرش آثار برتر جشنواره‌های مختلف در این جشنواره معذوریم

۸- سایت رسمی جشنواره   ww w.wa ter pic.ir  می باشد و ارسال عکس ها با همکاری  سایت تخصصی گالری عکاسی وانپیکس ww w.1 pix .ir امکان پذیر است. روشهای دیگر اعم از ارسال پستی و ایمیلی و ارسال در شبکه های اجتماعی پذیرفته نیست

۹- آثار از طریق دیجیتال و با استاندارد ترین مانیتورها برای داوران نمایش داده خواهد شد و لذا در ویرایش و تنظیمات تصویری اثر ارسالی نهایت دقت شود

۱۰-  ارسال اثر و شرکت در مسابقه به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس ها ست. در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، عکس ارسالی حذف شده و عواقب حقوقی آن متوجه ارسال کننده خواهد بود.

۱۱-  به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کند. گواهی حضور و پس از چاپ، یک جلد کتاب جشنواره اهدا خواهد شد

۱۲-  در این دوره از مسابقه علاوه بر داوری نهایی آثار توسط داوران اعلام شده بخش امتیاز و رای گیری آثار توسط شرکت کنندگان نیز برگزار می شود که کاملا فارغ از رای نهایی داوران می باشد.

۱۳-  به جهت ارج نهادن به اشاعه فرهنگ نقد و بررسی آثار موضوعی عکاسی . در این دوره از مسابقه به نظرات برتر جوایزی اختصاص داده می شود.

۱۴-  برگزار کننده حق استفاده از عکسها و مطالب پذیرفته شده را در نشریات، مطبوعات، سایت های اینترنتی، در ارتباط با این مسابقه را با ذکر نام عکاس داشته و به نمایش در آوردن آن‌ها در سایر مکان‌ها (با ذکر نام عکاس) را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

۱۵ – عکس های ارسالی نباید دارای امضا، نشان، پاسپارتو، حاشیه، قاب و هرگونه نشانه تصویری باشد.

۱۶- شرکت در مسابقه و ارسال عکس به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات مسابقه و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده است.

گاهشمار جشنواره سوم

  • آخرین مهلت ارسال آثار: ۱ بهمن ماه ۱۳۹۶ 
  • انتخاب و داوری عکس‌ها: ۳۰  بهمن ماه ۱۳۹۶
  • اطلاع رسانی عکسهای پذیرفته شده: ۶  اسفند ماه ۱۳۹۶
  • مراسم اهدای جوایز: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ همزمان با همایش روز ملی آب 

≡ جوایز

■ مجموع جوایز نقدی نفرات برتر به مبلغ ۷۵۰۰۰۰۰۰ریال به سه عکاس برتر به طور برابر به مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰۰ریال برای هر یک از عکاسان و تندیس جشنواره تقدیم می شود.
■ جایزه عکس برتر از نگاه شرکت کنندگان ودیپلم افتخار و مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال
■ جایزه بهترین نقد و نظر بر عکس و دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال
■ جایزه بهترین منتقد دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال

  • رئیس جشنواره: محمد حسین شریعتمدار
  • دبیر جشنواره: خانم مهناز شعبانی
  • دبیر خانه اجرایی : کلوپ عکس ایران

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه