جستجو
پوستر فراخوان سومین فستیوال بزرگ شعر و داستان کوتاه فاخته

فراخوان سومین فستیوال بزرگ شعر و داستان کوتاه فاخته منتشر شد.

  • مهلت: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

انتشارات عطران با شماره مجوز ۱۲۶۶۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، در راستای بسط آثار و استعداد نویسندگان نوپای کشور اقدام به رونمایی از تندیس سومین فستیوال بین المللی شعر و داستان کوتاه فاخته می نماید. عطف به نامه ۲۰۲/۱۷۷۲۱ کمیته داوران نویسندگان و اهالی قلم می توانند جهت شرکت در این فستیوال بین المللی به شرح مفاد مصوبه زیر اقدام نماید:

۱-  درج نام و نام خانوادگی شرکت کننده باید مطابق با اطلاعات شناسنامه وی بوده و استفاده از عناوین مستعار، تخلص یا هر عنوان دیگر در سامانه آپلود خلاف قوانین ابلاغی این فستیوال می باشد. نقض این ماده از بخش نامه هیأت مدیره موجب حذف شرکت کننده از رقابت می شود.

۲- انتخاب عنوان برای اثر الزامی است.

۳- شرکت کنندگان خارج از کشور ایران بعد از آپلود اثردر سامانه زیر باید نسبت به اعلام شماره پاسپورت به تلگرام پشتیبانی آنلاین اقدام نماید.

۴- محدودیتی در قالب آثار ارسالی وجود نداشته و هر شرکت کننده می تواند در تمامی سبک  های نوشتاری (داستان کوتاه، شعر، طنز، مینیمال، فیلم نامه، رمان و …) اقدام به ارسال اثر به دبیرخانه نماید.

۵- هر تیم داوری متشکل از ۴ نفر بوده و اثرات به ترتیب دسته بندی انجام شده، به کمیته بررسی مربوطه ارجاع داده خواهند شد. روند داوری اثرات متعاقباً از لحظه آپلود هر اثر شروع شده و جمع بندی امتیازات احرازی در موعد مهلت آثار جشنواره انجام خواهد گرفت.

۶- فرمت آثار ارسالی باید در قالب فایل word باشد. شرکت کنندگان محترم باید از فونت B nazanin 12 استفاده نمایند. انتخاب عنوان فایل WORD به صورت لاتین الزامی می باشد. اثراتی که غیر از فرمت مذکور باشند، از مرحله داوری حذف خواهند گردید.

۷- ماکزیمم تعداد کلمات فایل ارسالی ۱۲۴۰ کلمه و مینیمم آن ۱۰۰ کلمه می باشد. اثراتی که به صورت فیلم نامه، نمایش نامه، رمان و یا دارای متنی طولانی می باشند؛ می بایست چکیده ای از اثر را در قالب محدوده کلمات تعیین شده برای شرکت در فستیوال ارسال نمایند. تیم دبیرخانه در صورت برگزیده شدن اثر مذکور، هماهنگی های لازم با نویسنده منتخب را جهت ارسال متن کامل آن در دستور کار قرار خواهد داد.

۸- اثر ارسالی نباید قبلاً در هیچ مسابقه، نشریه یا صفحات مجازی منتشر شده باشد.

۹- اثر ثبت شده هر نویسنده در این رویداد با مالکیت نویسنده مربوطه در انحصار معنوی این جشنواره می باشد و نویسنده مجاز به استفاده از اثر ارسالی در جشنواره ها و مسابقات دیگر نخواهد بود. شایان ذکر است در صورت احراز رتبه هر یک از اثرات در سومین فستیوال بین المللی فاخته نیاز به کسب اجازه از نویسنده اثر به منظور چاپ در کتاب منتخبین نبوده و به موجب این بند از فستیوال حق هرگونه ادعا را از خود سلب می نماید.

۱۰- طبق بند ۱۷ از بخشنامه ابلاغی هیأت مدیره، به دلیل پیشگیری از اعمال نفوذ های احتمالی جهت تحت الشعاع قرار دادن فرایند عادلانه داوری، در هر بخش رقابتی از اعلام اسامی کمیته داوری و درج عناوین و تصاویر اساتید حتی المقدور اجتناب به عمل آمده است.

۱۱- بعد از اتمام مسابقه، آثار برگزیده در قالب کتابی نفیس به اسم و مالکیت هر یک از نویسندگان به مرحله مجوزات وزارت محترم ارشاد و چاپ خواهد رسید.

۱۲- شرکت کنندگان در صورت بروز مشکل در سامانه آپلود می توانند از ایمیل دبیرخانه استفاده نمایند. به آثاری که دارای مشخصات دقیق شناسنامه ای و شماره های تماس نباشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

جوایز فستیوال

  • نفرات اول تا سوم: کارت هدیه ۳ میلیون تومانی
  • نفرات چهارم تا دهم: کارت هدیه ۱ میلیون تومانی
  • نفرات یازدهم تا بیست و پنجم: کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی

تقویم فستیوال

  • مهلت ارسال آثار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ (۱۶ آگوست ۲۰۱۹)
  • اعلام نتایج داوری: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ (۱ سپتامبر ۲۰۱۹)
پل ارتباطی
  • تلفن مرکزی(ایران): ۰۲۱۶۶۱۹۱۰۰۰
  • دبیرخانه(ایران): ۰۲۱۷۶۸۷۰۷۳۷
  • فکس مرکزی(ایران): ۰۲۱۸۹۷۷۹۲۶۹
  • دفتر کانادا(اُتاوا): ۰۰۱۶۳۹۳۹۷۰۳۷۷
  • دفترآمریکا(لادینگتون): ۰۰۱۲۳۱۳۰۷۴۳۸۳
  • تلگرام پشتیبانی آنلاین: ۰۹۱۰۸۱۷۲۸۹۶
  • تلگرام پشتتیبانی آنلاین: ۰۹۳۷۰۷۰۵۶۷۰
  • وبسایت مرکزی: WWW.ATRANBOOK.IR
  • ایمیل: info@atranbook.ir
  • صندوق پستی: ۱۳۱۸۵۱۷۱ انتشارات ملی عطران
  • دفتر مرکزی: تهران،یوسف آباد، بین خیابان دایمی و شیخ لر، پلاک ۲۵

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

10 پاسخ

  1. سلام
    من احساس می کنم کمی ناداوری شد
    حالا اون به کنار، خیلی زشته اثر خودمون رو تو یک کتاب به خودمون می فروشید

    1. هم انتخابش هم چاپ آثارش {…} هم اینکه میاد اثر برگزیده ی تو و کلی آدم دیگه را توی یه کتاب جا میده بعد اثرو به خودت می فروشه. جشنواره اصلا محل برگزاریشو من ندیدم. هیئت انتخابش دوره های قبل اصلا مشخص نبود حالام که مشخصه معلوم نیست کیا هستن. به این جشنواره کار ارسال نکنید چون خیلی {…}

  2. اثر منم برگزیده شد و همین پیام برای منم ارسال شد ولی توی شرایط مسابقه ذکر شده که مسابقه اجازه ی چاپ کتابتون رو داره

  3. دزدی از طریق برگزاری فستیوال و جشنواره ،انتشارات عطران هنوز یک پرونده باز در دادگستری داره و نمیدونم چطوری مجددا مجوز کار دارند ،پارسال عکس های یک جشنواره دیگر با یک موضوع دیگر رو برای لینک خبر اهدا جوایز بنام خودشون کردند و این دزدی بیش نیست

  4. این جشنواره در دو سال قبل که برگزار شد عملکرد خوبی نداشت. داستان من جزء برگزیده ها بود ولی معلوم نبود رتبه آورده یا نه تا وقتی که یک پیامک آمد که کتابی را که داستان خودم در آن بود بخرم! جا خوردم چون اصلا از من اجازه نگرفتند که داستانم را چاپ کنند. من و خیلی هایی دیگر به امید رتبه آوردن و جایزه گرفتن داستان هایمان را فرستاده بودیم و وقتی که رتبه نیاوردیم و چیزی در قبال داستانمان به ما داده نمی شد ناشر از نظر اخلاقی موظف بود که برای چاپ آنها از ما اجازه بگیرد که نگرفت. در فراخوان امسال ظاهر به بیست نفر مبلغی داده می شود و بعد داستان چاپ می شود که شرایط ظاهرا با دو سال قبل فرق کرده و خیلی بهتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه