جستجو
فراخوان سومین هفته طراحی جواهر تهران ۱۳۹۸

فراخوان سومین هفته طراحی جواهر تهران ۱۳۹۸ توسط انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران منتشر شد.

  • مهلت: ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۸

انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران در نظر دارد فراخوان سومین دوسالانه هفته طراحی جواهر تهران  را با موضوع «میراث ناملموس» اعلام نموده و از علاقمندان به ارسال اثر و همچنین صاحبان صنایع ومشاغل مرتبط جهت حمایت، برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد دعوت به عمل بیاورد.  از هنرمندان و علاقمندانی که تمایل به ارسال اثر در این رویداد دارند دعوت مینماید با توجه به شرایطی و قوانین تعیین شده، آثار خود را ارسال نمایند. بدیهی است که رعایت قوانین و شرایط این فراخوان معیار پذیرش آثار خواهد بود.

موضوع: میراث ناملموس

براساس تعریف سازمان یونسکو :میراث فرهنگی ناملموس به تولیدات و فرایندهای فرهنگی گفته می‌شود که با گذشت زمان و از نسل‌های پیشین باقی مانده‌اند. بخشی از دارایی‌های فرهنگی، محصولاتی ملموس مانند ساختمان‌ها یا کارهای هنری هستند. با این حال بخش‌های زیادی از فرهنگ به‌شکل ناملموس است مانند:
مراسمات و آیین ها ، ترانه ها ، موسیقی ،رقص، داستان، توانمندی،  آشپزی، هنر صنایع دستی و گردهمایی های گوناگونو…
اینها شکل‌هایی از فرهنگ به‌شمار می‌روند که که قابل ثبت و ضبط هستند ولی ملموس نبوده و قابلیت ذخیره در محل فیزیکی مانند موزه را ندارند ولی از طریق ابزارها و وسایلی که در آن‌ها به‌کار رفته‌اند قابل تجربه‌کردن هستند. این وسایل فرهنگی توسط سازمان ملل متحد گنجینه‌های بشری نامیده شده‌است.
از اینجا می توانید آثار ثبت شده در دفتر میراث معنوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۳۹۳ را مشاهده نمایید.
هیچ لزومی در رعایت این عناوین جهت ایده برداری در خلق اثر نیست و شرکت کنندگان میتوانند با توجه به آشنایی و شناختی که نسبت به خرده فرهنگ های اقوام ایرانی دارند در جهت معرفی آن گنجینه معنوی ایده پردازی و ارسال اثر نمایند.
صرفا این گنجینه های فرهنگی میبایست مربوط به سرزمین ، فرهنگ و قومیت های ساکن در  ایران باشد و شرکت کنندگان نمیتوانند از میراث فرهنگی ناملموس کشورهای دیگر استفاده نمایند.

شرایط و قوانین شرکت کنندگان:

شرکت کنندگان با توجه به موضوع (میراث فرهنگی ناملموس) میتوانند در گروه های دو یا سه نفره به ارسال اثر اقدام نمایند.
هر شرکت کننده یا هر گروه مجاز به ارسال یک  اثر در این  فراخوان می باشند
به استثنای دانش آموزان و هنرجویان هنرستانی (افراد زیر ۱۷ سال) هیچ محدودیتی در سن و مدرک تحصیلی و یا دانشگاهی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.
هیچ یک از اعضای اصلی تیم برگزاری و هیات داوران نمیتوانند به صورت انفرادی یا عضوی از یک گروه در این فراخوان شرکت کنند. (اسامی این افراد در وبسایت انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران ثبت شده است)
شرکت کنندگان می بایست شرایط و ضوابط و قوانین حاکم در این رویداد را رعایت نمایند.
ارسال اثر از خارج کشور نیز پذیرفته می شود.
هیچ منعی برای شرکت دادن آثار ساخته شده به عنوان محصول در بازار و یا آثار ارائه شده در مسابقات داخلی یا بین المللی و یا حتی آثاری که امتیاز فروش آن توسط خود صاحب اثر واگذار شده است. وجود ندارد.

ویژگی های آثار ارسالی

شرایط جذب آثار مفهوم اثر در اینجا به معنی تصویر و یا عکس از محصولی ساخته شده بر اساس موضوع فراخوان است.  منظور از محصول ساخته شده مصنوعاتی است که نقش زیورآلات و آرایه را در پوشش یک فرد (زنانه یا مردانه) ایفا میکند، از این رو اجبار و محدودیتی در استفاده مواد و متریال و رویکرد نیست. پس مصنوعات چوبی،پارچه ای و حتی رویکردهای تکنولوژیک معاصر و… نیز امکان داوری در فراخوان را خواهند داشت. آثار در دو بخش محصول ساخته شده و طراحی مدل سه بعدی  رندر شده میتواند ارسال شودقالب اثر:
آثار ارسالی تنها در قالب یک یا چند تصویر گویا از محصول با پس زمینه روشن (حتی المقدور سفید) به صورت فایل های دیجیتالی و از طریق ایمیل info.utidea@gmail.com جذب میشوند. پس ارسال پستی کار ساخته شده و یا تحویل تصویر آن روی فلش یا سی دی مقدور نیست.
محتوای ایمیل ارسالی می بایست شامل:
حداقل ۱ و  حداکثر ۳ عکس در ابعاد و رزولیشن بالای ۳۰۰ Dpi مطلوب جهت شناساندن ظاهر و ویژگی های بارز  محصول  می باشد که بهتر است زمینه ای روشن (حتی المقدور سفید) داشته و در آن از مدل آقا یا خانم استفاده نشود. و منطبق با شئون عرفی فضای دانشگاهی و آکادمیک در ایران باشد.
تصاویر مربوط به محصول و فرآیند طراحی  و ساخت ( در صورت صلاحدید و سلیقه خود طراح) میتوان در ارائه، از تصاویر اسکچ ها و نمونه های اولیه، مدلسازی سه بعدی و حتی تصاویر کانسپت ها و منابع الهام با توجه به اصول شیت بندی و ارائه طرح (Presentation) نیز استفاده نمود.
از ارسال و یا استفاده از تصاویر اینترنتی ویا تصاویری که حق کپی رایت دارند خودداری فرمایید.
از درج نام، لوگوی شخصی و یا تجاری در تصویر آثار جدا خودداری شود.
پیوست اثر: ۱- همراه اثر باید متنی مختصر راجع به محتوای اثر که در آن به نکات زیر اشاره شده باشد. پیوست شود: موضوع فراخوان  نام محصول منبع الهام و ایده توضیحاتی راجه به مزیت طرح ارائه شده (حداکثر ۲۰۰ کلمه) ۲- همراه اثر تصویر شخص شرکت کننده (یا شرکت کنندگان یک گروه)، از صورت مطابق با شئون (تصویر ارسالی میتواند مشابه تصاویر پروفایل شبکه های اجتماعی باشد ولزومی به ارسال تصاویر پرسنلی و ۳*۴ نمیباشد.) متن و عنوان ایمیل: نام شرکت کننده باید در عنوان ایمیل ثبت شود. در متن ایمیل باید موارد زیر اشاره شود: نام و نام خانوادگی و شماره تماس تحصیلات و محل تحصیل ، عنوان کارگاه، شرکت، گالری، یا برند شخصی ،عناوین شخصی هنری (صفت، القاب و…) شرکت کنندگان تا تاریخ ۱۸اسفند ۱۳۹۸ مصادف با ولادت امام علی (ع) و روز پدر ، فرصت دارند آثار خود را به ایمیل دبیر خانه ارسال نمایند ارسال اثر تنها از طریق ایمیل انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران به آدرس info.utidea@gmail.com امکان پذیر است. از ارسال فایل به تلگرام اعضای تیم اجرایی یا تلگرام شماره انجمن علمی جدا خودداری فرمایید. تایید دریافت فایل ارسالی شما با یک پیغام تایید در پاسخ به ایمیل شما صورت خواهد پذیرفت. گفتنی است تایید حداکثر ۲۴ ساعت به طول خواهد انجامید. پایان مهلت ارسال آثار غیر قابل تمدید و تا پایان ساعت ۲۴ تاریخ مذکور میباشد.   چنانچه درخصوص این راهنما سوالی دارید میتوانید با شماره تماس ۰۹۱۰۸۸۶۷۰۹۲  و    ۰۹۱۰۹۴۴۴۹۱۶  و یا ۰۹۰۱۱۰۲۱۳۱۳   تماس حاصل فرمایید.

داوری

  • داوری آثار این دوره در دو بخش اثر ساخته شده و مدل سه بعدی کامپیوتری صورت خواهد پذیرفت
  • اعضای گروه داوری متشکل از اساتید و مفاخر این رشته و چند تن از اساتید هنر های تجسمی و همچنین اعضای هیات علمی دانشکده های دیزاین در ایران میباشند. همچنین تنی چند از مجموعه داران و فعالان این حوزهبه جهت تایید عدم مشابهت و اصالت ایده بر آثار نظارت دارند.
  • همچنین داوری آثار کاملا بدون نام بوده و داوران از ماهیت نام صاحبان اثر بی اطلاع خواهند بود.
    درصورت تصمیم داوران جهت مشاهده و ارزیابی اصل اثر، مسئولیت ارسال اثر و حضور به عهده صاحب اثر می باشد.
  • معیار های ارزشیابی آثار به شرح زیر میباشد:
    × تناسب اثر با ایده
    × خلاقیت در فرم
    × خلاقیت در کاربرد مواد
    × فرآیند ایده پردازی
    × تناسبات اثر
    × ارزش آفرینش
    × استیتیک aesthetic
    × نحوه اجرا و ارائه اثر
    × ارگونومی
    × قابلیت توسعه محصول
    × استاندارد تولید
    × قابلیت فروش
    × اصالت طرح
قوانین نمایش اثر
  • + تعداد محدودی از آثار با توجه به ظرفیت نمایش پس از بررسی و داوری انتخاب شده و به دبیر خانه هفته طراحی جواهر ارجاع داده میشود.
  • + آثار در قالب شیت های ۵۰ در۷۰ چاپ شده بر روی فوم بُرد به نمایش درخواهند آمد. همچنین در صورت حمایت های نهاد های زیربط نمایش اصل آثار در استندهای مناسب و امن شیشه ای صورت خواهد پذیرفت.
  • + نگارخانه مطبوع مبلغی را بابت حق نمایش آثار در نظر گرفته است که صاحبان آثار برگزیده در صورت تمایل به نمایش آثار متعهد به پرداخت آن میباشند.
  • + شیت آثار پس از پایان هفته و در روز اختتامیه به صاحبان اثر اهدا خواهد شد.
  • + هزینه حق نمایش آثار براساس برآوردهای تیم برگزاری در زمان اعلام نتایج به شرکت کنندگان برگزیده اعلام خواهد شد.
تعهدات
  • دبیرخانه هفته طراحی جواهر تهران متعهد به نمایش آثار چاپ شده باکیفیت مقبول و با تایید شخص صاحب اثر و با ارائه نام و نشان وی بر روی اثر در طول ایام برگزاری هفته طراحی جواهر تهران خواهد بود.همچنین آثار ساخته شده با احراز قیمت صاحب اثر در طول هفته طراحی جواهر تهران توسط تیم برگزاری حفظ و صیانت خواهد شد
  • انجمن علمی طراحی صنعتی متعهد میشود تمامی گواهی های مربوط به شرکت در این نمایشگاه را از سوی معاونت مربوطه در دانشگاه تهران و نهاد های حامی  برای شرکت کنندگان صادر نماید.
  • انجمن علمی طراحی صنعتی متعهد میشود تصویر و نام صاحبان اثار را در بانک اطلاعاتی خود صیانت نموده و در صورت نیاز مجموعه های اسپانسرینگ با رضایت مستقیم صاحب اثر اطلاعات و راه تماس را در اختیار این مجموعه ها قرار دهد.
  • انجمن علمی طراحی صنعتی متعهد میشود در صفحه رسمی اینستاگرام هفته طراحی جواهر تهران به ادرس:
    https://www.instagram.com/jdwtehran با ذکر نام صاحب اثر و در صورت امکان لینک کردن صفحه شخصی وی آثار را بارگزاری نماید.
  • شرکت در تمام کارگاه های آموزشی دومین دوره هفته طراحی جواهر تهران برای افرادی که آثارشان در نگارخانه تهران پذیرفته و به نمایش گذاشته خواهد شد رایگان خواهد بود.
    (سخنرانی های هفته طراحی جواهر برای همه علاقمندان آزاد و رایگان است اما کارگاه های آموزشی مشمول هزینه ثبت نام خواهند بود)

مزایا و هدایای آثار اول:

  • مزایا و هدایای ویژه آثار اول متعاقبا با توجه به نقش آفرینی حامیان در این دوره اعلام خواهد شد.
فراخوان همکاری (حامیان معنوی و مادی):

قابل توجه آن دسته از هنرجویان، هنرآموزان، موسسات آموزشی، اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت ها و گالری ها ، موسسات فرهنگی ، رسانه ها و…که میخواهند در برگزاری این رویداد با انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران مشارکت و همکاری داشته باشند میتوانند
با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایند:
۰۹۱۰۹۴۴۴۹۱۶
۰۹۰۱۱۰۲۱۳۱۳
۰۹۳۷۸۰۷۹۴۴۷

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه