جستجو
فراخوان سوگواره ملی عکس عاشورایی و اربعین حسینی «راه دل» منتشر شد.

فراخوان سوگواره ملی عکس عاشورایی و اربعین حسینی «راه دل» منتشر شد.

  • آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ (غیر قابل تمدید)

مقدمه: سوگواره عاشورایی و اربعین حسینی «راه دل» روایتی مصور و عاشقانه است از عزاداری هایی که راه دل را می پیمایند، مسیر عاشقانه پیاده روی و زیارت اباعبدالله الحسین (ع)، که با توجه به گسترش کرونا در سال های گذشته، عاشقان اهل بیت (ع)، این راه عاشقانه را با دل خود طی کردند، سوگواره «راه دل»، یادآور جلوه ها و زیبایی های عزاداری های عاشورایی و اربعینی عاشقان حسینی قبل از گسترش بیماری کرونا و بعد از آن است که علی رغم محرومیت عاشقان حسینی (ع) از پیاده روی و زیارت اربعین، این راه را با دل خود طی می کنند.

موضوعات سوگواره ملی عکس عاشورایی و اربعین حسینی «راه دل»

  • با هدف نشر و گسترش فرهنگ عاشورایی و گرامیداشت خاطرات دلنشین اربعین و جلوه ها و زیبایی های عزاداری در نقاط مختلف کشور از جمله استان فارس و مسیر پیاده روی اربعین حسینی و حضور میلیونی و پرشور زائران و عاشقان حسینی (ع) در عزاداری های ایام محرم و صفر در پیاده روی اربعین حسینی در سال های گذشته قبل از شیوع کرونا و همچنین عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) و روضه های دلنشین خانگی در نقاط مختلف کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در زمان شیوع کرونا است و در ۲ بخش استانی و بخش ملی برگزار می شود.

بخش استانی:

  • جلوه های عشق و علاقه و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان(ع) متمرکز بر جغرافیای استان فارس و شهر شیراز، در ایام عزاداری دهه محرم و صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی.
  • جلوه های عزاداری و زیبایی ها و سادگی های روضه های خانگی متمرکز بر جغرافیای استان فارس به ویژه شهر شیراز در ایام شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئات و عزاداری های روضه های خانگی و هیئت های مذهبی.

بخش ملی:

  • مودت و محبت اهل بیت (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی در هر نقطه از جهان، خاطرات دلنشین پیاده روی اربعین و جلوه های عزاداری عاشقان حسینی در اربعین سرور و سالار شهیدان(ع) بدون محدودیت زمانی.
  • محرم و صفر و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی (ع) در مواجهه با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، جلوه های عزاداری و زیبایی ها و سادگی های روضه های خانگی در ایام شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئات و عزاداری های روضه های خانگی در اقصی نقاط میهن اسلامی.

جوایز سوگواره ملی عکس «راه دل»:

  • نفر اول، مبلغ ۳۰ میلیون ریال + لوح سوگواره
  • نفر دوم، مبلغ ۲۰ میلیون ریال + لوح سوگواره
  • نفر سوم، مبلغ ۱۵ میلیون ریال + لوح سوگواره
  • به هر اثر راه یافته ۳ میلیون ریال حق التالیف + گواهینامه معتبر تعلق می گیرد.

 قوانین سوگواره ملی عکس «راه دل»:

۱- ارسال آثار برای عموم آزاد است.

۲- انتخاب آثار بصورت تک عکس است و هر عکاس مجاز به ارسال ۷ تک عکس در بخش ملی و ۷ تک عکس در بخش استانی (متمرکز بر استان فارس و شهر شیراز) ارسال کند.

۳- عکس های بخش استانی (که متعلق به استان فارس و شهر شیراز هستند) می توانند توسط هنرمندان ملی عکاسی شده باشند و حضور هنرمندان ملی در این بخش مغتنم است.

۴- از آنجا که بخش استانی(متمرکز بر جغرافیای استان فارس و شهر شیراز) و ملی دارای شباهت موضوعی هستند، تفاوت اصلی در تعداد آثار راه یافته به نمایشگاه محسوب می شود. به عبارتی دیگر هنرمندان ملی سراسر کشور به شرط داشتن عکس در جغرافیای استان فارس و شهر شیراز می توانند در بخش استانی شرکت کنند و ۷ اثر بیشتر ارسال کنند، ضمن اینکه شرکت در بخش ملی با ۷ اثر حداکثر، برای این عزیزان محفوظ است.

۵- برگزارکننده، تمامی حقوق چاپ و نشر آثار اعم از دیجیتال یا چاپ ورقی و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و نمایش در فضای مجازی را برای خود محفوظ می دارد.

۶- آثار باید با فرمت JPEG و سایز ضلع بزرگ حداقل ۲۰۰۰ پیکسل با کیفیت ۳۰۰dpi  با حجم حداقل MB 2 ارسال شود.

۷- آثار باید مستند باشند و از هرگونه دستکاری با نرم افزارهای رایانه ای یا حک و اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می‌سازد اجتناب شود.

۸- عکس های ارسالی نباید دارای امضاء عکاس، تاریخ، پاسپارتو، قاب، واترمارک و لوگو باشند.

۹- نحوه نامگذاری آثار بخش استانی با نام OST و بخش ملی باید با نام MELLI آغاز شود، مثلا اگر اسم عکاس «علی زارعی» باشد، عکس های بخش استانی با نام OST_Ali_Zarei_01 نامگذاری می شود و عکس های بخش ملی به طور نمونه  MELLI_Ali_Zarei_01 نامگذاری شود.

۱۰- آدرس ایمیل rahedelfest@gmail.com  ویژه دریافت آثار مشخص شده است.

۱۱- به همراه آثار ارسالی یک WORD ورد شامل مشخصات عکاس، توضیحات زمان و مکان تهیه هر عکس قید می شود، درصورت عدم ارسال این فایل ورد مسئولیت حذف آثار هنرمند بر عهده وی است.

۱۲- به منظور بررسی آثار توسط هیئت داوران در جلسه داوری و جلوگیری از تضییع حق هر یک از عکاسان، شایسته است اطلاعات EXIF همراه تصاویر حذف نشود و فایل Word توضیحات حتما ارسال شده باشد.

۱۳- عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه انتخاب می شود و باید فایل اصلی اثر را با بالاترین کیفیت در مدت زمان اعلام شده به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

۱۴- مسئولیت موارد غیر قابل پیشبینی سوگواره بر عهده دبیرخانه سوگواره می باشد.

مراحل شرکت در سوگواره:

  1.  خواندن متن فراخوان
  2. انتخاب آثار و تغییر نام آثار طبق فراخوان
  3. تنظیم فایل word توضیحات آثار
  4. ارسال فایل word به همراه آثار (مجموعا ۱۴ اثر در ۲ بخش ملی و استانی) به ایمیل rahedelfest@gmail.com
اطلاع رسانی سوگواره:
  • صفحه اینستاگرام سوگواره «راه دل» به آدرس  @Soogvare_rahedel
  • از طریق پایگاه اطلاع رسانی آژانس عکس «دوربین دات نت»
  • از طریق پایگاه اطلاع رسانی آژانس عکس سو، SooImages

 

  • دبیر سوگواره: امین برنجکار
  • هیئت داوران: مجتبی حیدری / حیدر رضایی / امیر سبوکی / امیر حسامی نژاد / میلاد پناهی /
  • هیئت اجرائی و اطلاع رسانی: محسن تورع / شیوا السادات عطاران / محمد هادی حدادی نژاد / حمیدرضا سوداگر /  امین ملک زاده /  محمد هادی خسروی /  ایمان دهداری
تقویم زمانی سوگواره:
  • آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ (غیر قابل تمدید)
  • داوری آثار: ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰
  • اعلام نتایج: ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰
  • افتتاحیه نمایشگاه: ۲ مهرماه ۱۴۰۰
پاسخگویی به سوالات:
  • از طریق دایرکت اینستاگرام صفحه سوگواره به نشانی  @soogvare_rahedel
  • شماره تماس های: ۰۹۳۶۷۴۵۱۶۰۰- ۰۹۳۸۵۰۷۱۴۴۱ – ۰۹۱۷۱۰۲۹۹۵۲ – ۰۹۱۷۹۱۳۳۹۱۰

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه