جستجو

فراخوان ششمین جشنواره سراسری تئاتر «تکخند» توسط حوزه هنری استان البرز به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

■ مهلت: ۵ مرداد ۱۳۹۶ ■

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری تئاتر  «تکخند» با توجه به نیاز جامعه امروز به فضای طنز و نشاط و با در نظر گرفتن رویکرد جشنواره مبنی بر مردمی کردن هنر تئاتر، فراخوان این جشنواره را در سال ۱۳۹۶ منتشر کرد.
مهمترین اهداف این جشنواره کشف استعدادهای جوان حوزه نمایش، توجه ویژه به عنصر اصلی هنر تئاتر یعنی بازیگر، تولید آثار نمایشی طنز با کیفیت و کم حجم و توجه ویژه به موضوعات اجتماعی و سبک زندگی اعلام شده است.
هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار تک نفره خود را با رویکرد طنز و با توجه به اولویت‌های موضوعی همچون آسیب‌شناسی سبک زندگی امروز، کودک و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی در خانواده ایرانی، اشتغال و بیکاری و ایران ۱۴۰۴ (چشم انداز بیست ساله) تولید و به جشنواره ارسال نمایند.
بخش‌های جشنواره:
– نمایش تک نفره طنز
– نمایشنامه‌نویسی

 

گاهشمار جشنواره:
– مهلت دریافت طرح و نمایشنامه: ۵ مرداد ماه ۱۳۹۶
– اعلام نتایج بازخوانی متون: ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۶
– مهلت ارسال فیلم اثر: ۸ شهریور ۱۳۹۶
– اعلام نتایج بازبینی: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
– اجراهای جشنواره: ۲۰ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
– اختتامیه: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

 

– کلیه امور دبیرخانه این جشنواره از طریق دبیرخانه مجازی جشنواره به نشانی www.artiraniha.ir انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از ثبت نام و بارگزاری متن نمایشنامه خود در قالب فایل word کد رهگیری دریافت می‌نمایند.
– آثار نمایشی لزوماٌ باید دارای نمایشنامه کامل بوده و متونی که در آن ساختار نمایشی رعایت نشده باشد، داوری نخواهند شد.
– در متن‌های نمایشی، فیلم‌های بازبینی و کلیه مراحل جشنواره رعایت نکات اخلاقی و شئونات اسلامی الزامی بوده و لازم است در محتوای آثار از پرداختن اموری همچون تمسخر قومیت‌ها، لهجه‌ها، عرف‌های اخلاقی و مذهبی خودداری شود.
– گروه‌هایی که برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته می‌شوند در طول مدت برگزاری به صلاحدید ستاد جشنواره حداقل دو و حداکثر چهار اجرا در مکان های مختلف در سطح استان الرز خواهند داشت. لذا در طراحی دکور این نکته لحاظ شود که دکورها قابل حمل بوده و از ساخت دکورهای حجیم و سنگین خودداری شود.
– مجوز نویسنده حتماْ به همراه نمایشنامه در سایت دبیرخانه بارگزاری شود. آثار بدون مجوز نویسنده از مرحله بازخوانی حذف خواهند شد.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه