جستجو

فراخوان ششمین دوره دوسالانه رقابت بین المللی FOOTPRINT در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

■ مهلت: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ■

■ رقابت بین المللی چاپ دستی توسط مرکز معاصر Footprint در سال ۲۰۱۸ فرصتی است برای ارائه رویه های فعلی و نوآوری در طراحی چاپ معاصر در محدوده ای به شکل یک فوت مربع (۱۲×۱۲). قالب مربعی در هنر، تا ظهور انتزاع، غیر معمول بوده و چالش های متمایز ترکیب و بیان را نشان می دهد. در این محدوده دقیق، هنرمندان باید در مقابله با یک فضا، نظم بصری و ساختار رسمی ایجاد کنند.
■ مرکز چاپ دستی معاصر، یک استودیو و گالری چاپ غیر انتفاعی است که به هنر چاپ اختصاص یافته است. در این کارگاه هنرمندان به صورت مستقل و یا گروهی با همراهی اساتید چاپ می توانند آثار هنری خود را خلق نمایند. ما استودیوها، تجهیزات و تخصص فنی را ارائه می دهیم. نمایش چاپ های اصلی به طور منظم در گالری برگزار می شود و برنامه های آموزشی متنوع برای هنرمندان با تجربه و نوظهور ارائه می شود.
■ رقابت بین المللی Footprint هر ساله برگزار می شود که متناوب با رقابت بین المللی چاپ مینیاتور است.

≡ داور: Susan Tallman ، هنر در چاپ، سردبیر

■ Susan Tallman یک مورخ هنری است که به طور گسترده در مورد تاریخ و فرهنگ چاپ و همچنین در مورد اصالت، پیدایش و چندگانگی نوشته است. کتاب های چاپ معاصر او عبارتند از: پیش پاپ تا پست مدرن (Thames و Hudson)، مجموعه های باربارا بلوم (Steidl).
■ او اخیرا فهرستی برای نمایشگاه موزه بریتانیا، رویای آمریکایی: پاپ تا کنون، نوشت. او سردبیر روزنامه و وب سایت هنر در چاپ است و آثار او در Art In American, Parkett, Print Quarterly, Art Magazine ، مجله هنر و کتاب های متعدد و کاتالوگ های موزه ظاهر شده است. او در نیویورک، آمستردام و برلین زندگی و کار کرده و در حال حاضر در بخش تاریخ هنر، اصول نظری و نقد ادبی در دانشکده هنر شیکاگو تدریس می کند.

≡ شرایط آثار:

■ تمام شیوه های چاپ دستی از جمله حکاکی روی چوب، لیتوگرافی، چاپ صفحه، مونوتایپ و رسانه های دیجیتالی اصلی می توانند به کار گرفته شوند.
■ آثار باید بدون هرگونه ترسیم، فتوشاپ و یا کپی مستقیم باشند.
■ آثار باید کار دستی و یا حداقل با استفاده از یک روش چاپ سنتی ایجاد شوند. هنر ایجاد شده توسط کامپیوتر، تنها در صورتی پذیرفته می شوند که با روش های دیگری از دست کشیدن و یا چاپ ایجاد شده باشند.
■ اندازه تصویر باید دقیقا ۱۲×۱۲ اینچ باشد (۳۰/۵×۳۰/۵ سانتیمتر).
■ ابعاد بیرونی کاغذ چاپ باید از (۱۸×۱۸اینچ) (۴۵/۷×۴۵/۷ سانتیمتر) تجاوز نکند، کاغذ بیشتر از این ابعاد در آثار پذیرفته شده، به ابعاد مورد نیاز برای نمایشگاه، اصلاح خواهد شد.
■ فقط آثار دو بعدی پذیرفته می شوند.

≡ چگونه در این رقابت شرکت کنید:

■ آثار، تنها از طریق (www.callforentry.org) تا تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ پذیرفته می شوند. هیچ هزینه اضافی برای استفاده از برنامه کاربردی آنلاین Cofe وجود ندارد. لطفا تصاویر دیجیتالی که حاوی اطلاعات مربوط به مرزها و یا اطلاعات متنی است را آپلود نکنید چون این ها جزء موضوع اصلی نیستند.

≡ هزینه ثبت نام:

■ هزینه شرکت در این رقابت برای اعضای مرکز ۲۰ دلار و برای دیگر افراد ۵۰ دلار بابت اولین اثر ارسالی و ۱۰ دلار بابت هر اثر اضافه می باشد.
■هزینه باید به صورت آنلاین از طریق سیستم برنامه Cofe پرداخت شود یا در قالب یک چک یا حواله پول به مرکز چاپ دستی معاصر پرداخت گردد.
■هیچ پول دیگری جز دلار آمریکا پذیرفته نمی شود. پول نقد ارسال نکنید.
■ نسخه های اهدا شده به جای پرداخت هزینه شرکت پذیرفته نمی شود.

≡ جوایز:

■ به برندگان این رقابت جایزه نقدی به ارزش ۱۰۰۰ دلار و جوایز خرید اهدا خواهد شد.
■ علاوه بر آن، جایزه کاغذ Awagami به ارزش ۳۰۰دلار (۵۰ صفحه) در چاپ مقاله به یک هنرمند اهدا خواهد شد.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه