جستجو
پوستر فراخوان مسابقه ملی خاص پردازی در صنایع دستی

فراخوان صنایع دستی مسابقه خاص پردازی در صنایع دستی توسط خانه هنر بهزاد منتشر شد.

■مهلت ارسال عکس آثار: ۲۰ دی■

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در راستای ایجاد، معرفی و نیز توسعه تفکر خاص پردازی در میان هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و نیز علاقه مندان به هنر و صنایع دستی، مسابقه «خاص پردازی در صنایع دستی» از سوی خانه استاد بهزاد معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در دی ماه برگزار خواهد شد.
موضوع مطرح در مسابقه خاص پردازی در صنایع دستی آن است که هنرمندان صرفا یک خریدار یا مخاطب کلی را در نظر نگیرند بلکه با توجه به سفارش دهنده خاص، آثاری خاص خلق کنند.
موارد و مضامین متعددی از جمله احساسات، تصورات و خاطرات سفارش دهنده، تصاویری که برای او مهم هستند، جملاتی که برای وی ارزش و معنایی خاص دارند، صحنه ها و دیالوگ های فیلم های که او دوست دارد، جملات و تصاویری که اثر و محصول را به هدیه ای منحصربه فرد برای شخصی خاص تبدیل می کنند از طریق ثبت مضامین و مواردی این چنینی فرصتی در اختیار فرد قرار می گیرد تا آنچه که برای او و در مورد او خاص است با کمک هنرمند ثبت و صورتبندی شود.

[irp]

علاوه بر یک فرد خاص، چنین آثاری می توانند امور خاص جماعت های مختلف و آنچه که آن جماعت ها را خاص می کند را نیز نشان دهند.
همچنین باید تاکید کرد که ثبت این امور باید در چارچوب و هماهنگی با نقش مایه های سنتی رشته های مربوطه صنایع دستی باشد.
مسابقه خاص پردازی صنایع دستی نه تنها می تواند عنصر خلاقیت را بیش از پیش وارد صنایع دستی کند و همچنین باعث رونق بازار آن شود، بلکه می تواند تاثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیاری داشته باشد از جمله اینکه با بدل کردن اثر به یک متن چند لایه امکان احیای سنت های هنری ایرانی – اسلامی قرون اولیه را نیز بوجود می آورد.
در این سنت ها برخلاف تفکر موزه محور غربی، تجربه های هنری و تشرف های معنایی و حسی صرفاً در موزه و مکان های خاص خلق نمی شدند بلکه از طریق صنایع دستی جایی در لایه های مختلف زندگی روزمره نیز جای داشته اند و پیوسته به زندگی افراد جهت می داده اند.
علاقه مندان از رشته های مختلف صنایع دستی برای شرکت در این مسابقه، می توانند به ایمیل « singularhandicraft@gmail.com » مراجعه کنند.

منبع خبر: ایرنا

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه