جستجو
پوستر فراخوان مانگا هجدهمین دوره مسابقات بین المللی سفارت ژاپن

فراخوان مانگا هجدهمین دوره مسابقات بین المللی سفارت ژاپن منتشر شد.

مهلت: ۱۵تیر ۱۴۰۳

این فراخوان توسط وزارت امور خارجه ژاپن با هدف گسترش فرهنگ مانگا در خارج از کشور و ترویج مبادلات فرهنگی بین المللی از طریق آن برگزار می شود.

درباره مسابقه

  1. اثر ارسالی باید بیش از ۱۶ صفحه باشد. به جز آثاری که قبلا برنده این جایزه شده اند، هم آثار منتشر شده و هم منتشر نشده پذیرفته می شوند.
  2. آثار باید در سه سال گذشته (۲۰۲۱-۲۰۲۴) ایجاد شده باشند.
  3. آثار مانگای واجد شرایط نباید حقوق مالکیت معنوی هیچ شخص ثالثی را نقض کنند.
  4. آثار باید اثر اصلی هنرمند باشند. آثار مانگا که عمدتاً توسط هوش مصنوعی تولید شده اند، از جمله داستان، ترکیب بندی و طراحی، پذیرفته نمی شوند. با این حال، استفاده جزئی از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان مواد تکمیلی برای بخش های خاصی از کار قابل قبول است. در صورت استفاده از هوش مصنوعی، هنگام ارسال ورودی باید در قسمت مربوطه فرم ها اعلام شود.
  5. آثار مانگا باید به صورت الکترونیکی (PDF) یا چاپی ارسال شوند. در صورت ارسال الکترونیکی، برای مراحل گزینش چاپ خواهند شد.
  6. هر هنرمند می تواند فقط یک اثر ارسال کند. درصورت ارسال چند اثر، فقط اثر اول مورد بررسی قرار می گیردو بقیه حذف می شوند.

شرایط متقاضیان

  1. نه نویسنده و نه تصویرگر اثر، نباید ملیت ژاپنی داشته باشند. همچنین درصورت برنده شدن متقاضی و عدم امکان حضور وی در برنامۀ مربوط به برندگان جایزۀ طلا و نقره که در ژاپن برگزار می شود، نمایندۀ وی نیز نباید ملیت ژاپنی داشته باشد.
  2. متقاضی باید حق چاپ و سایر حقوق قانونی اثر ارسالی را داشته و از اختیار قانونی برای اعطای حق استفاده از آن به کمیته اجرایی جایزه بین المللی MANGA ژاپن برخوردار باشد.
    شرکت‌های انتشاراتی خارج از ژاپن در صورتی که دارنده حق چاپ اثر مانگا با برنامه موافقت کند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند
  3. متقاضی، به عنوان شخصی که دارای اختیارات قانونی اثر ارسالی است، به کمیته اجرایی جایزه بین المللی MANGA ژاپن حق استفاده (یعنی تکثیر، ترجمه، نمایش و انتقال عمومی) تمام یا بخشی از اثر ارسالی را برای اهداف تجاری ـ مانند ترویج و تبلیغ جایزه بین المللی MANGA ژاپن و فرهنگ مانگا در داخل ژاپن یا خارج از کشور، در هر رسانه، در هر منطقه توزیع، به هر شکل و برای هر دوره زمانی ـ بطور ایگان و بدون محدودیت می دهد.
  4. متقاضی موافقت می کند که اصل اثر ارسالی مسترد نخواهد شد و ممکن است در موسسات عمومی یا سایرین به نمایش گذاشته یا اهدا شود.

نحوه ثبت نام و ارسال اثر

۱. ابتدا در لینک https://forms.office.com/r/KLKQFeiYtr ثبت نام کنید تا ایمیل تأیید را دریافت کنید. اطلاعات دریافتی را ذخیره و نگهداری کنید.

۲. هنگام درخواست، دو مدرک زیر را ارسال کنید.

  • فرم درخواست (از اینجا دانلود کنید)
  • اثر مانگای هنرمند

۳. اثر باید به یکی از سه شکل زیر ارسال شود.

  1. دو نسخه از اثر چاپی
  2. یک نسخه به صورت الکترونیکی (PDF)
  3. یک نسخه از اثر چاپی و یک نسخه به صورت الکترونیکی (PDF)

در صورت ارسال نسخۀ فیزیکی اثر، پرینت ایمیل حاویِ اطلاعات فرم ثبت نام را ضمیمۀ آن کنید و تا آخر روز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳به آدرس ذیل تحویل نمایید. آثاری که بعد از این تاریخ تحویل گردد پذیرفته نخواهد شد. تحویل حضوری بلامانع است.

سفارت ژاپن، مرکز اطلاع ­رسانی و فرهنگی
نشانی: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی ثارالله، پلاک ۱۶۲، کد پستی: ۹۳۶۵۳-۱۹۸۵۶
ارسال الکترونیکی اثر
یک ایمیل حاوی لینک پوشه ای مجازی به آدرسی که هنگام ثبت نام در فرم وارد کرده اید ارسال می شود. اثر خود را طبق دستور ذیل نامگذاری کرده و در پوشۀ مذکور بارگذاری نمایید.
نحوۀ نامگذاری فایل:
First nameLast name.pdf        (For example: TaroGaimu.pdf)
در صورت ارسال اثر به هر دو روش کاغذی و الکترونیکی، طبق دو مورد بالا عمل نمایید.
پیش از ارسال اثر به نکات ذیل توجه فرمایید:سایز اثر باید A۴ باشد
صفحات باید شماره گذاری شوند.
محدودیتی برای زبان اثر وجود ندارد.

مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در ایران
infoeoj@th.mofa.go.jp
+۹۸(۲۱)۲۲۶۶۰۷۱۰

هزینه شرکت در مسابقه

  • رایگان است.

جوایز مسابقه

  • جایزه طلا به بهترین اثر، جایزه نقره ای به سه اثر عالی و جایزه برنز به تقریبا یازده اثر دیگر تعلق می گیرد. برندگان مقام طلا و نقره، گواهینامه و جایزه نقدی؛ و برندگان مقام برنز گواهینامه دریافت خواهند کرد.
  • جایزه تشویق ویژه ممکن است به یک اثر مانگا تعلق گیرد که واجد شرایط دریافت جایزه نقره نیست، اما نسبت به سایر آثار جایزه برنز مورد توجه قرار می گیرد. جایزه ویژه تشویقی گواهینامه دریافت خواهد کرد.
  • برندگان جوایز طلا و جایزه نقره تقریباً به مدت ۷ روز برای مراسم اهدای جوایز به عنوان جایزه اضافی به ژاپن دعوت خواهند شد. برندگان جایزه تشویق ویژه و جایزه برنز واجد این شرایط نیستند.

لینک های مرتبط

وبسایت هجدهمین دوره مسابقات بین المللی مانگای سفارت ژاپن

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

2 پاسخ

  1. سلام
    در متن خبر تاریخ “در صورت ارسال نسخۀ فیزیکی اثر، پرینت ایمیل حاویِ اطلاعات فرم ثبت نام را ضمیمۀ آن کنید و تا آخر روز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲به آدرس ذیل تحویل نمایید. آثاری که بعد از این تاریخ تحویل گردد پذیرفته نخواهد شد. تحویل حضوری بلامانع است.” صحیح است؟ منظور ۱۴۰۳ هست؟؟؟/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه