جستجو

فراخوان مسابقه طراحی پوستر ششمین جشنواره مد و لباس فجر منتشر شد.

■ مهلت: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ■

به منظور تولید آثار تصویری خلاقانه و الهام بخش و رقابت سودمند هنری و ارتقای سطح تصویرسازی در حوزه مد و لباس و نیز شناسایی و معرفی هنرمندان متعهد، بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ـ ایرانی، اقدام به برگزاری مسابقه طراحی پوستر مد و لباس در دو حوزه عمومی و مفهومی اقدام کرده است.

اهـداف

  • کشف استعدادها و ترغیب طراحان، جهت ارائه طرح­های نو مطابق با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی.
  • معرفی توانمندی های بخش گرافیک و تصویر سازی در حوزه مد و لباس.
  • فراهم نمودن زمینه های ارتباط و تعامل بین طراحان و سازمان های مصرف کننده آثار هنری.
  • دستیابی به آثار برتر در زمینه طراحی پوسترهای مفهومی و موضوعی.

بخش‌های جشنواره

  1. بخش عمومی

بخش عمومی، عبارت است از مسابقه طراحی پوستر جشنواره­های موضوعی؛ که عبارتند از: جشنواره بین المللی فجر، عفاف و حجاب، لباس عاشورایی، مد و رسانه، لباس کودک و نوجوان، لباس مدارس، لباس مشاغل، جشنواره­ها و نمایشگاه­های استانی مد و لباس.

تبصره: طراحان در این بخش موظف به ارائه یک بسته از سه موضوع فوق هستند که جشنواره بین المللی مد ولباس فجر باید یکی از موضوعات باشد.

  1. بخش مفهومی

بخش مفهومی عبارت است از تصویر سازی بر اساس دو جلد کتاب مستور (کنگره ملی شعر عفاف و حجاب) و نیز به صورت آزاد بر اساس سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره اهمیت حجاب و نقش مد ایرانی و تولید در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و اقتصاد مقاومتی .

تبصره: طراحان در این بخش موظف به ارائه یک بسته از دو موضوع هستند که یک اثر آن دارای موضوع و مضمون سریالی (دست کم در سه بخش) باشد.

ویژگی ها

  1. تکنیک و شیوه ارائه آثار، آزاد است.
  2. آثار باید کاملاً نو و خلاقانه باشد و در حوزه تصویر سازی، چنانچه آثار به گروه سنی مربوط است، باید به نوع کاربرد آن­ها توجه شود.
  3. نقش مایه­ها، از موتیف­ها، هویت و فرهنگ ایرانی باشد.
  4. قابلیت تولید انبوه را داشته باشد.

امتیاز آثار برگزیده

  1. به نفرات منتخب اول تا سوم بخش­ عمومی جایزه نقدی و لوح تقدیر تعلق می گیرد. (نفر اول: ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال؛ نفر دوم: ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال؛ نفر سوم: ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال)
  2. به نفرات منتخب اول تا سوم بخش مفهومی جایزه نقدی و لوح تقدیر تعلق می گیرد. (نفر اول: ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال؛ نفر دوم: ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال؛ نفر سوم: ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال)
  3. به تمامی هنرمندان راه یافته به جشنواره، گواهی شرکت در جشنواره اعطا خواهدشد.
  4. تمامی آثار ارسالی، به مدت ۷ روز، در نگارخانه خانه هنرمندان به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد؛ همچنین بخشی از آثار ارسالی هر ماه در یکی از استانها به نمایش گذاشته خواهد شد.
  5. آثار منتخب هیات داوران در قالب کتاب منتشر می­شود.

تبصره ۱: حقوق مادی کلیه آثار برگزیده نفرات اول تا سوم، متعلق به بنیاد ملی مد و لباس می باشد و برگزیدگان، حق استفاده از آن در جشنواره های موضوعی و مربوطه را نداشته و بنیاد ملی مد و لباس مجاز است به انحا مختلف و در قالب­های گوناگون اعم از کتاب، پوستر، تیزر، برنامه­های تبلیغاتی، تبلیغات شهری و سایر روش­های تبلیغی و فرهنگی استفاده نماید.

تبصره ۲: آثار نفرات چهارم تا ششم، در اولویت های کارهای بنیاد قرار خواهد گرفت.

گاهشمار مسابقه:

  • اعلام فراخوان: دهه آخر مهر ماه ۱۳۹۶
  • ارسال آثار: از ۲۰/۰۸/۱۳۹۶ تا ۲۵/۰۹/۱۳۹۶
  • شروع داوری آثار: نیمه اول دی ماه ۱۳۹۶
  • مراسم اختتامیه و اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان:  نیمه دوم دی ماه ۱۳۹۶

شرایط و ضوابط شرکت در مسابقه طراحی پوستر مد و لباس

  1. طراحان در هر دو بخش جشنواره می توانند با توجه به شرایط مسابقه آثار خود را ارسال کنند.
  2. پست الکترونیک و تلفن همراه به عنوان ابزار اطلاع رسانی و پیگیری وضعیت درخواست ها، استفاده می شود. لذا در ثبت این اطلاعات دقت لازم را مبذول فرمایید.
  3. برای ثبت درخواست ، لازم است تصویر پرسنلی، تصویر صفحه اول شناسنامه، تصویر کارت ملی با فرمت JPG یا GIF یا PNG و با حداکثر حجم ۵۰۰ کیلوبایت به ازای هر بسته را آماده داشته باشید.
  4. پس از طی مراحل ثبت درخواست، شماره پیگیری ۸ رقمی صادر شده و از طریق پست الکترونیک ارسال خواهد شد. صدور مجدد شماره پیگیری امکان پذیر نیست و منوط به ثبت درخواست مجدد است. خواهشمند است در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.
  5. پیگیری وضعیت درخواست از طریق همین سایت و به وسیله شماره ملی اشخاص حقیقی یا شناسه ملی اشخاص حقوقی و تلفن همراه ثبت شده و شماره پیگیری ۸ رقمی میسر است. علاوه بر آن هرگونه تغییر در وضعیت رسیدگی به درخواست به وسیله پست الکترونیک اطلاع رسانی خواهد شد.
  6. در ثبت مشخصات درخواست دقت نمایید. پس از ثبت امکان ویرایش یا تغییر در اطلاعات وجود نخواهد داشت.
  7. تصویر آثار ارسالی را با فرمت JPG یا GIF یا PNG و با حداکثر حجم ۱۰ مگابایت به ازای هر تصویر، آماده داشته باشید. حداکثر آثار ارسالی به ازای هر شخص، ۳ اثر است.
  8. در صورت نیاز به راهنمایی یا بروز هرگونه مشکل در ارتباط با ثبت اطلاعات با تلفن ۶۶۷۲۲۳۱۲-۰۲۱ آقای علی پور تماس حاصل فرمایید.

 نشانی دبیرخانه برای ارسال آثار:

تهران- چهارراه کالج-جنب پمپ بنزین-کوچه هلال احمر-پلاک ۶، طبقه همکف، روابط عمومی بنیاد ملی مد و لباس

تلفن:۶۶۷۲۲۳۱۲

دورنگار:۶۶۷۲۲۳۱۳

 

در صورت نیاز به راهنمایی یا بروز هرگونه مشکل در ارتباط با ثبت اطلاعات با تلفن ۶۶۷۲۲۳۱۲-۰۲۱ آقای علی پور تماس حاصل فرمایید.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه