جستجو

فراخوان مسابقه معماری خانه مدولار در حومه شهر Ryterna 2019 منتشر شد.

  • مهلت: ۴ آذر ۱۳۹۷

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در رستارک، مسابقه خانه کوچک در سال ۲۰۱۸ توجه فراوان رسانه ها را به خود جلب کرد و موفقیتی بزرگ بود. امسال با پروژه جالب دیگری بازگشته است. موضوع مسابقه امسال هم خانه مدولار است، اما در این رقابت از شما خواسته شده طراحی را برای خانواده ای فرضی و با توجه به نیاز کاراکترهای این خانواده انجام دهید. علاوه بر این همه شما روی یک سایت طراحی میکنید. برگزارکننده زمین مشترکی برای شرکت کنندگان انتخاب کرده تا شما یا تیمتان روی آن کار کنید.

هدف مسابقه

  • هدف مسابقه معماری خانه مدولار در حومه شهر Ryterna 2019 فراهم آوردن خانه ای در حومه شهر است. این خانه باید نیازهای خانواده مورد نظر و سایر شرایط و قوانین برای ارزیابی طرح را مورد توجه قرار داده باشد.
  • ۱۲ سایت در اختیار شماست تا بهترین خانه را برای این خانواده ۴ نفره طراحی کنید. هر کدام از این ۴ نفر نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین شما باید فکر کنید چطور برای این ۴ شخصیت متفاوت یک فضای زندگی شاد فراهم کنید.
دانلود ها
  • برای دانلود فایل قوانین و مقررات اینجا کلیک کنید.
  • برای دانلود فایل اتوکد موقعیت اینجا کلیک کنید.
معرفی خانواده
  • اعضای این خانواده پیتر ۳۵ ساله (پدر)، لیسا ۳۴ ساله (مادر)، جان ۷ ساله (فرزند) که تازه مدرسه را شروع کرده، آلیس (فرزند) ۲٫۵ ساله هستند.
  • پیتر معاون یکی از شرکت های ساختمان سازی بین المللی در لیتوانی است. او فعالیت خارج از خانه و فعالیت هایی مثل پیاده روی، کمپینگ، دوچرخه سواری، قایق رانی و … را دوست دارد. علاوه بر این به پروژه های DIY (Do it your self، فعالیت هایی مثل ساختن و نقاشی کردن و تزئین کردن که هر شخصی بدون نیاز به هیچ تخصصی میتواند به آنها بپردازد.) علاقه مند است و بیشتر زمانش را به این پروژه ها اختصاص میدهد. ساعت کاری او از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است. معمولا اگر بتواند و لازم نباشد از بچه ها مراقبت کند، بعد از کار به باشگاه سر میزند و ۱ ساعت در استخر شنا میکند. او دوست دارد تا جایی که میشود نزدیک به طبیعت زندگی کند.
  • لیسا قبلا مادر و خانه دار بوده، اما الان در خانه بیزنس خودش را شروع کرده است. و به ندرت مشتری هایش را به خانه دعوت میکند و جلسه ها را در خانه برگزار میکند. او مهره کلیدی خانواده است و از همه مراقبت میکند. او تصمیم گیرنده خانواده و کسی است که حرف آخر را میزند (مثلا در خرید خانه). او سبک زندگی فعال را دوست دارد، اما دوست ندارد بیرون از مرزبندی های شهر زندگی کند و زندگی در مرکز شهر را دوست دارد. او دوست دارد در اوقات فراغت مهارت هایش در صنایع دستی را افزایش دهد.
  • جان شخصیتی ممتاز، برونگرا و فوق العاده پر انرژی دارد. و سعی میکند تمام مرزهای دور و نزدیک را کشف کند. از رفتن به مدرسه واقعا لذت میبرد و در کلاسش نفر اول است. اما چون دیگران به آلیس بیشتر توجه میکنند، احساس میکند خواهرش به او خیانت کرده است.
  • آلیس او کودکی آرام و درونگراست که مادرش از او مراقبت میکند. او سعی میکند شبیه به مادرش باشد. بنابراین بیشتر وقتش را در کنار مادر میگذراند، حتی در جلسه های کاری (و این جلسات را برای لیسا سخت میکند.)

بودجه:

  • این خانواده در نظر دارد ۷۲۰۰۰ یورو خرج کند. (با استفاده از وام بانکی که برای برگرداندن آن لازم است تا ۲۰ سال آینده هر ماه ۳۰۰ یورو به بانک بپردازند.)

 موقعیت خانه:

خانواده قادر به خرید خانه یا زمین در مرکز شهر نبود بنابراین زمینی در حومه شهر خریداری کرد. این زمین ۲۰ کیلومتر تا شهر و ۱۵ دقیقه تا مدرسه و مهدکودک فاصله دارد. پس از آن زمینی را خریداری کردند که خیلی به طبیعت نزدیک است. این منطقه به طور مداوم در حال توسعه است. به همین دلیل طبیعت اطراف ملک این خانواده کم کم از بین میرود و جای خود را به خانه های نوسازی میدهد که هر روز ساخته میشوند. پیتر از این اتفاق خوش حال نیست اما لیسا از این محیط جدید لذت میبرد.

برای جزئیات بیشتر لطفا فایل CAD و نقشه را مشاهده نمایید. زمین خریداری شده با رنگ زرد مشخص شده و با شماره ۴b مطابقت دارد. شما میتوانید این محدوده را در مختصات ۵۴٫۶۴۹۶۸۶, ۲۵٫۴۴۹۰۴۲ (WGS) پیدا کنید.

وسایل نقلیه خانواده:

  • ۲ ماشین (یک خودرو هاچ بک (ماشین شرکت) و یک SUV 2015 میدل کلس (خودرو اجاره شده)) و یک موتورسیکلت
  • لطفا برای جزئیات بیشتر فایل قوانین و شرایط مسابقه را مشاهده نمایید. این فایل اطلاعاتی مثل توصیف خانواده فرضی، بودجه آنها، موقعیت زمین را در اختیارتان میگذارد.
  • لازم به ذکر است که خانه طراحی شده باید ویژگی های مدولاریتی داشته باشد و با کامیون قابل جابه جایی باشد.

شرایط و قوانین شرکت در مسابقه معماری خانه مدولار در حومه شهر Ryterna 2019

  1. شرکت کنندگان میتوانند به تنهایی یا در گروه های حداکثر ۵ نفره در این رقابت شرکت کنند.
  2. نقشه ها، تصاویر (۴ طرف خانه، مقطع برای نمایش فضاهای داخلی و پلان های پروژه باید در شیت ها نمایش داده شوند.) پروژه را در شیت های pdf A1 ارسال کنید. (محدودیتی در تعداد شیت ها وجود ندارد.)
  3. آثار خود دیجیتالی خود را با استفاده از CD، فلش یا از روش های آنلاینی مثل com، myairbridge.com، Dropbox، Google drive و یا روش های مشابه به دست ما برسانید. مدارک باید با کیفیت بالا و با فرمت pdf ارسال شوند. اما حجم این مدارک نباید از ۲mb بیشتر شود.
  4. کد شناسایی (در گوشه بالایی سمت راست) و عنوان پروژه (با حداکثر ۱۰ حرف در ارتفاع ۱۰mm) باید تمام شیت های نهایی درج شوند. یک فایل word حاوی مشخصات شرکت کننده (طراح/ طراحان،مشخصات سرپرست گروه) را به صورت جداگانه ارسال کنید. تمام آثار و مدارک باید به همراه کد شناسایی شما به g@rmodul.com ارسال شوند.
  5. نام طراح و راه های تماس با او نباید روی شیت های نهایی درج شده باشند.
  6. اگر پروژه را به صورت آنلاین ارسال نمیکنید، آنرا داخل CD یا USB بریزید. CD یا فلش را در پاکتی با عنوان “modular building design contest” به UAB “Ryterna modul” Agronomijos g. 45 LT-47480, Kaunas, Lithuania ارسال کنید.

داوران مسابقه معماری خانه مدولار در حومه شهر Ryterna 2019

  • Andrius Orlovas
  • Donatas Cesiulis
  • Abdolrahman Kadkhodasalehi
  • Ignas Uogintas
  • Kęstutis Vaikšnoras

برنده مسابقه سال گذشته، عبدالرحمان کدخدا صالحی و Donatas Cesiulis رتبه سوم در مسابقات سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ داوران مسابقه معماری خانه مدولار در حومه شهر Ryterna 2019 هستند. اینبار آنها به همراه معماران مجرب و مستقل دیگر و مدیران موسسه در کنار هم کار میکنند تا سه رتبه برتر این رقابت را انتخاب کنند.

داوران آثار ارسالی را بر اساس نوآوری، جذابیت معماری، عملکرد و امکان تولید مدول ها (از نظر صرفه جویی در هزینه ها، استفاده از متریال های پیشنهادی، سادگی در طراحی و توجه به اجرا – راه های ارتباطی و امکان اجرای دوباره)

حقوق و مسئولیت های برگزار کننده مسابقه

  1. برگزار کننده در طول مسابقه شرکت کنندگان را در مسائل فنی راهنمایی میکند.
  2. برگزار کننده به سه برنده مسابقه جایزه اهدا میکند و در یک قرارداد پروژه را از آنها میخرد.
  3. برگزار کننده اجازه دارد در پایان مسابقه تمام مدارک پروژه را به صورت عمومی منتشر کند.
  4. اگر مشخص شود اثر ارسالی از پروژه ای کپی برداری شده، آن اثر اجازه ادامه مسابقه را نخواهد داشت.
  5. برگزار کننده اجازه دارد با ذکر نام طراح تصاویر پروژه را در وبسایت مسابقه منتشر کند. علاوه بر این اجازه دارد پس خرید پروژه آنرا اجرا کند.

جوایز مسابقه

  • رتبه اول – ۱۰۰۰ یورو
  • رتبه دوم – ۵۰۰ یورو
  • رتبه سوم – ۲۵۰ یورو

جدول زمان بندی

  • آخرین فرصت برای ثبت نام: ۴ آذر، ۱۳۹۷
  • آخرین فرصت برای ارسال آثار: ۸ بهمن، ۱۳۹۷
  • اعلام نتایج مسابقه: ۲۶ بهمن، ۱۳۹۷

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه