جستجو

فراخوان مسابقه معماری زیستا برای دریافت راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران منتشر شد.

■ مهلت: ۲ اردیبهشت تا ۲ تیر ۱۳۹۷ ■

شرکت ویستابست از پیشگامان صنعت پلیمر و تولیدکننده پروفیل در و پنجره یو پی وی سی بر اساس استانداردهای بین المللی بوده و اولین شرکت ایرانی دریافت کننده گواهینامه کیفیت رال آلمان است . این شرکت با توجه به نیاز بازار ساختمان ، محصولات تولیدی خود را با ۱۳ خط تولید ، ۴۳ قالب و در انواع سه محفظه ای ، پنج محفظه ای ، کشویی و ۷ رنگ لمینیت به بازار عرضه می کند. ویستابست از معماران، مهندسین، طراحان و فعالان صنعت ساخت و ساز، دعوت به عمل می آورد تا در  “مسابقه معماری زیستا، راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران” شرکت نمایند.

طرح پرسش

تهران روی گسل های فعال زلزله خیز قرار دارد و وقوع زلزله در آن دور از ذهن نیست. جمعیت ۸ میلیونی خیابانهای باریک، بافتهای فرسوده و کیفیت پایین ساخت، شبکه لوله کشی گاز با ۷۰۰۰۰۰ علمک ،همگی مقدمات ایجاد یک بحران پس از زلزله است، به علاوه تهران الگوی سایر شهرهای ایران و شناخته ترین شهر ایران در منظر بین المللی است.
لذا در پی طرح پرسشی هستیم تا معماران ظرفیت های معماری را در ارایه راه حل برای تسهیل عبور از چنین بحران هایی بسنجند.
شرایط به وجود آمده پس از زلزله، اغلب مرگ بار تر از خود آن است. در عرض چند ثانیه آرامش زندگی صدها هزار انسان از بین رفته است و در کنار تلی از خرابه و ویرانه، حس امنیت و شوق زندگی جای خود را به هراس و آشفتگی و درماندگی می دهد. ساعاتی پس از زلزله، راه های ارتباطی از بین رفته اند، تردد و امدادرسانی در شهر به سختی انجام می گیرد. امکان ریزش ویرانه ها وجود دارد و ترکیدگی لوله های گاز، آب و فاضلاب، شهر را آبستن حوادث بعدی نموده است.هدف مسابقه ارائه راهکاری معمارانه در روزهای نخستین پس از زلزله در شهر تهران است .

راه حلی برای ایجاد فضایی امن جهت کاهش آسیب های بعدی در شرایط واقعی پس ازبحران، ارائه این راه حل صرفاً تولید محصول نبوده و می تواند از جنس راهبردهای فضایی بر اساس شناخت دقیق و واقعی شرایط باشد به طوری که معیارهای داوری را رعایت کند.

≡ معیارهای داوری

  •   – ارائه تحلیل از شناخت شرایط پسا زلزله و طرح “پرسش” اصلی
  •   – چگونگی “پاسخ دهی” به پرسش مطرح شده و انطباق آن ها با ساختار موجود اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی سریع و عملی بودن راه حل و در دسترس بودن مقدمات آن
  •   – دریچه های “نو” در نگاه به پرسش طرح شدهقابلیت تعمیم و تکثیر راه حل برای شهرها و روستاهای دیگر
  •   – امکان استفاده از راه حل در بازه های زمانی و مکانی دیگر

جوایز مسابقه

  • رتبه اول ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و لوح تقدیر
  • رتبه دوم ۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و لوح تقدیر
  • رتبه سوم ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و لوح تقدیر
  • اهدای دو سکه به پنج طرح برگزیده

زمانبندی

آغاز مسابقه: ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۷
ارسال آثار: ۲ اردیبهشت تا ۲ تیر ۱۳۹۷
داوری آثار ارسالی : ۸ تیر ۱۳۹۷
اعلام برندگان: ۱۰ تیر ۱۳۹۷
اهدای جوایز: ۱۴ تیر ۱۳۹۷

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه