جستجو

فراخوان معماری مسابقه حفظ میراث فرهنگی یونسکو سال ۲۰۱۷ به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

■ مهلت: ۹ تیر ۱۳۹۶ ■

دفتر منطقه ای یونسکو در تهران بخش خصوصی در ایران را تشویق کرده تا پروژه های خود را تا پایان ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ ( مطابق با ۹ تیر ماه ۱۳۹۶ ) ، ارسال نموده تا به صورت بین المللی به نمایش درآیند.

■ داوطلبان برای شرکت در رقابت ها و دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر مراجعه کنند:
www.unescobkk.org/culture/heritage/awards/apply

■ بروشور مسابقه را از اینجا دانلود کنید.
بنابر اعلام روز یک شنبه دفتر یونسکو در تهران از سال ۲۰۰۰ جمعا ۶۷۷ درخواست از ۲۵ کشور با ارائه پروژه های مختلف از خانه های شخصی تا مجموعه کاخ ها ، در این رقابت شرکت نموده اند . مجموعا ۱۹۶ مورد موفق به کسب جایزه یونسکو برای فعالیت های برگزیده در زمینه حفظ میراث فرهنگی شده اند .
بعلاوه ۱۱ جایزه به معماری نوین که با میراث فرهنگی تلفیق شده اند اعطا شده است که این جایزه به تقدیر از طراحی های معماری امروزی که به خوبی با میراث فرهنگی عجین شده اند ، اختصاص دارد.
تا کنون ۵ ایرانی موفق به کسب این جایزه شده اند: ‘ خانه پل شیر’ ، جلفای اصفهان ( گواهی شایستگی آسیا – اقیانوسیه در سال ۲۰۰۲ ) ، ‘ خانه زرگر یزدی ) ، یزد ( نشان افتخار آسیا- اقیانوسیه در سال ۲۰۰۴ ) ، ‘ کاروانسرای زین الدین’ ، یزد (نشان افتخار آسیا – اقیانوسیه در سال ۲۰۰۵) ، ‘ ارگ سریزد ‘ ، ( جایزه ممتاز آسیا – اقیانوسیه در سال ۲۰۱۴ ) ، خانه داروغه ، استان خراسان رضوی ( نشان افتخار آسیا – اقیانوسیه در سال ۲۰۱۷ )
برندگان این پروژه ها استانداردهای فنی و اجتماعی بالایی را برای حفاظت در منطقه ایجاد نمده اند . آنها تلاش های بومی برای حفاظت از میراث فرهنگی را ارتقا داده و به جوامع محلی الهام بخشیده تا برای نجات ابنیه تاریخی اقدامی کنند.
این جوایز از فرهنگ حفاظت از میراث فرهگی از طریق انتخاب تکنیک ها و رویکردهای مناسب حفاظت دفاع می کند.
پروژه هایی که بیش از ۵۰ سال قدمت داشته و طی ۱۰ سال اخیر تکمیل گردیده باشند ، مشمول جوایز حفاظت از میراث فرهگی هستند و با شرایط فوق الذکر در بخش حفاظت میراث فرهنگی قرار می گیرند. برای مثال خانه ها ، ساختمان های تجاری و سازمانی شهرها و روستاهای تاریخی ، پیگاه های میراث فرهنگی و باستانی و منظرهای فرهنگی ، نمونه های مناسبی برای رقالبت در این جایزه هستند.
هدف این جوایز تشویق افراد برای اجرای پروژه های حفاظت از میراث فرهنگی در جوامع شان به صورت مستقل یا با مشارکت بخش خصوصی – دولتی عنوان شده است.
این جوایز به تاثیرات اجتماعی و سیاسی پروژه با توجه به چگونگی پیوستگی روند و محصول نهایی با محیط اطراف و جامعه محلی پاداش می دهد.
امسال اسامی برندگان در ابتدای دسامبر ۲۰۱۷ اعلام خواهد شد که منتخبین ‘ نشان برتری ‘ ، ‘ جایزه ممتاز ‘ ، گواهی شایستگی ‘ ، ‘ نشان افتخار ‘ و ‘ جایزه معماری نوین تلفیق شده با میراث فرهنگی ‘ را دریافت خواهند نمود.
جایزه معماری نوین تلفیق شده با میراث فرهنگی به بناهای نوسازی اهدای می شود که طراحی برجسته آنها با معماری تاریخی عجین شده باشد. این جایزه پروژه های ارسال شده که با طرح و معماری جدید تکمیل شده اند را ترغیب کرده تا میراث فرهگی موجود را غنی تر سازند. ضمایم ساختمانی ، ملحقات جدید ، فضاهای عمومی و ساختارهای جدید مانند پل ها ، واجد شرایط شرکت در این رقابت هستند.
جایزه معماری نوین تلفیق شده با میراث فرهنگی به سازگاری سازه های نوساز می پردازد و به مواردی که بیانگر معماری برجسته است که با مفاهیم تاریخی عجین شده اند ، پاداش می دهد.

منبع خبر فارسی: ایرنا

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه