جستجو

فراخوان نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان توسط حوزه هنری استان اردبیل منتشر شد.

■ مهلت: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ■

گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، قاسم مزین، مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل، با اعلام خبر برگزاری نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان گفت: فراخوان نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان منتشر شد. در متن این فراخوان مقررات، جوایز و اهداف برگزاری جشنواره نیز مشخص شده است.

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اردبیل ادامه داد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و ارج نهادن به ادبیات و زبان‌های بومی، نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی را فروردین ماه ۱۳۹۷ در استان اردبیل برگزار می‌کند.

او اضافه کرد: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان انقلابی، جریان‌سازی در شعر و ادبیات ترکی منطبق بر ارزش‌های اسلامی، معرفی و برجسته سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان متعهد در زبان ترکی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مزین گفت: داستان کوتاه و شعر دو بخش رقابتی نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان را تشکیل می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: موضوع این جشنواره آزاد بوده، اما با توجه به رویکرد جشنواره، آثاری که به مضامین اخلاقی، دینی، معنوی و انسانی پرداخت کند از امتیاز  برخوردار است.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل همچنین در تشریح مقررات این جشنواره گفت: هر هنرمند می‌تواند در بخش شعر حداکثر ۳ اثر و در بخش داستان حداکثر ۲ اثر را به زبان ترکی آذری ارائه کند.

مزین با بیان اینکه تنها هنرمندان استان اردبیل می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را از طریق نشانی پست الکترونیک jashnvare.savalan@gmail.com و آدرس کانال تلگرامی @jashnvaresavalan به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مسئول عنوان کرد: نوشتن نام، نام خانوادگی، کد ملی، سن، تحصیلات، نشانی و تلفن تماس نویسنده در ابتدای هر اثر الزامی است.

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اردبیل آخرین مهلت ارسال اثر به این جشنواره را ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ دانست و افزود: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان فروردین ماه ۱۳۹۷ هم‌زمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

گفتنی است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس: اردبیل، بزرگراه شهدا، بالاتر از میدان علی‌آباد، روبه‌روی نیروگاه، حوزه هنری استان اردبیل، واحد آفرینش‌های ادبی و کانال فضای مجازی: @sooresavalan مراجعه و یا با شماره تلفن ۲-۰۴۵۳۳۶۲۹۱ تماس حاصل کنند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه