جستجو

فراخوان نمایشنامه خوانی تماشاخانه دیوار چهارم منتشر شد.

■ مهلت: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ■

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در باشگاه خبرنگاران جوان، در این فراخوان آمده است:

با نگاهی دقیق و موشکافانه به شرایط کنونی تولید آثار نمایشی و اجرای این آثار در تماشاخانه های متعدد کشور و به خصوص تهران، مشخص می شود که مباحثی همچون “چگونگی همکاری تئاتر دولتی و خصوصی” و یا از نگاهی دیگر “ارتقای سطح کیفی فعالیت های هنری در تماشاخانه های دولتی و خصوصی” به عنوان سرفصل هایی بسیار مهم در میزگرد ها و نشست های تخصصی اهالی تئاتر تبدیل شده است و دلسوزان واقعی هنر ناب و تفکر برانگیز تئاتر با تأکید بر ضروری بودن تأسیس تماشاخانه های خصوصی، امیدوارند از دستاوردهای نشست های تخصصی فوق استفاده کرده و شرایط مناسب و شایسته ای را فراهم نمایند تا هنرمندان فعال در تماشاخانه ها اعم از دولتی و یا خصوصی با کیفیت بالاتری آثار خلق شده ی خود را به قضاوت مخاطبین بگذارند.

بر این اساس، تماشاخانه دیوار چهارم با استقبال از تلاش های فوق، اعتقاد راسخ به نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز تئاتر در اعتلای فرهنگ و ویژگی های والای انسانی جوامع بشری و همچنین با اولویت دانستن تمام و کمال “کیفیت” بر “کمیت” تولید آثار نمایشی، درنظر دارد جدول اجراهای سال ١٣٩٧ خود را در بخش های زیر تنظیم کرده و به انجام برساند:

الف) نمایشنامه خوانی:
مدیران تماشاخانه دیوار چهارم در این بخش بر اساس تعهد هنری خود نسبت به معرفی نمایشنامه نویسان ایرانی و آثار هنری جدید آنان، در نظر دارند بستری فراهم کنند تا این آثار از سویی توسط خود نویسندگان خوانده شده و به این وسیله زمینه ی همکاری بین آنان و کارگردانان جهت اجرای آثار نوشتاری آنان فراهم شود و از سویی دیگر دوستان کارگردان نیز با حضور در این بخش بتوانند بازخوردهای لازم را از مخاطبین در مورد متن انتخابی خود گرفته و از دستاورد برگزاری جلسات نمایشنامه خوانی در جهت رساندن متن با کیفیت بالاتری به مرحله ی اجرا، بهره لازم را ببرند.

ب) نمایش:
در این بخش مدیران تماشاخانه دیوار چهارم با تفکیک کامل بین اهداف علمی و فنی تولید آثار نمایشی ویژه کودکان و نوجوانان، دانشجویان و پیشکسوتان تئاتری و همچنین ارزیابی و شناسایی نیاز ها و ویژگی های مخاطبین آثار نمایشی این سه گروه فوق، در نظر دارند زمینه و بستر لازم برای حضور کارگردانان متقاضی اجرا در این تماشاخانه را در سال آتی فراهم نمایند.

شرایط ارسال آثار:

نمایشنامه خوانی: متقاضیان حضور در این بخش می بایست متن نمایشی پیشنهادی خود را در سه نسخه ی تایپ شده به همراه اجازه ی کتبی نویسنده و یا مترجم اثر، به تماشاخانه دیوار چهارم ارائه دهند.

اجرا: کارگردانان متقاضی حضور، در ابتدا می بایست با ارائه ی سه نسخه از متن نمایشی، درخواست اجرا در تماشاخانه دیوار چهارم را مطرح نموده و پس از تایید متن، اجرای خود را به دو شکل بازبینی و یا ارسال فیلمی کامل از آن به گروه بازبین تماشاخانه ارائه دهند.

مهلت ارسال آثار: هنرمندان متقاضی حضور در بخش های نمایشنامه خوانی و اجرا، میتوانند حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۱۵ در ساعات ۱۵ الی ۲۲ و در تمامی روزهای هفته درخواست خود را به همراه متون نمایشی به دبیرخانه تماشاخانه دیوار چهارم  ارائه دهند.

تسهیلات ویژه: لازم به ذکر است، گروه های متقاضی اجرا، پس از پایان بازبینی و تایید اجرا، به سه دسته «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شده و به طور جداگانه از شرایط ذیل بهره مند خواهند شد:

گروه الف:
– ارائه تسهیلات ویژه هزینه سالن (عدم پرداخت هزینه کف اولیه برای هر اجرا)
– برخورداری از پلاتو رایگان جهت تمرین
– ساخت دکور در کارگاه دکور دیوار چهارم بدون پرداخت هزینه
– عدم پرداخت هزینه تبلیغات در صورت درخواست همکاری با روابط عمومی دیوار چهارم
– پرداخت بیش از نیمی از هزینه تبلیغات محیطی از سوی تماشاخانه دیوارچهارم
– برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور اساتید به نام تئاتر ایران
– اجرای نمایش در باکس ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰

گروه ب:
-پرداخت حداقل هزینه جهت اجرا
-برخورداری از تخفیف ویژه پلاتو جهت تمرین گروه تا سقف هشتاد درصد
-پرداخت نیمی از هزینه ساخت دکور اجرا در صورت سفارش به کارگاه ساخت دکور دیوار چهارم
-پرداخت نیمی از هزینه روابط عمومی دومین اجرا در صورت درخواست همکاری با روابط عمومی دیوار چهارم
-اجرای نمایش در زمان اجرایی ساعت ۲۱ الی ۲۰:۳۰

گروه ج:
-برخورداری از تخفیف ویژه پلاتو جهت تمرین گروه تا سقف هفتاد درصد
– پرداخت نیمی از هزینه ساخت دکور دومین اجرا در صورت ارائه به کارگاه ساخت دکور دیوار چهارم
-پرداخت نیمی از هزینه روابط عمومی دومین اجرا در صورت ارائه به روابط عمومی دیوار چهارم
-اجرای نمایش در زمان اجرایی ساعت ۱۷ الی ۱۸

شایان ذکر است اجراهای پذیرفته شده در قالب باکس های «تجربه»، «آلترناتیو»، «دانشجویی»، «کودک» و «ویژه» مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و منتخبین آثار به این باکس ها معرفی خواهند شد.

همچنین یادآوری می‌شود متقاضیان بعد از تکمیل فرم تقاضای خود، می‌بایست مدارک خود را به دبیرخانه جشنواره تماشاخانه دیوار چهارم تحویل دهند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه