جستجو

فراخوان هفتمین دوره جایزه عکس شید سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۶) به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

■ مهلت: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ ■

شید (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود.

آیین نامه هفتمین دوره جایزه شید

– همه‌ی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر جهان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
– در هفتمین دوره جایزه شید در «بخش رقابتی» تنها «مجموعه عکس» در ژانر «مستند اجتماعی» پذیرفته می‌شود. تمامی مراحل ثبت نام و ارسال آثار و اطلاع رسانی جشنواره از طریق سایت جایزه عکس شید صورت می‌گیرد.
– در هفتمین دوره جایزه شید تنها مجموعه عکس‌هایی پذیرفته می‌شوند که در محدوده جغرافیایی ایران عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه عکس‌های مستندی که درخارج از کشور عکاسی شده‌اند تنها آثاری پذیرفته می‌شوند که موضوع آن‌ها بطور مستقیم با «ایران» یا «ایرانیان» در ارتباط باشد.
– مجموعه عکس‌ها باید در سال ۲۰۱۶ میلادی عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه‌های بلند مدت که در بازه زمانی بیش از یک‌سال گذشته عکاسی شده‌اند، باید فریم یا فریم‌هایی از سال ۲۰۱۶ وجود داشته باشد که به تکمیل مجموعه کمک کند. (مهم: هیچ عکسی از سال ۲۰۱۷ نباید در مجموعه باشد)
– هر عکاس حداکثر با ۲ مجموعه عکس و هر مجموعه شامل ۷ تا ۱۵ فریم عکس می‌تواند در جایزه شید شرکت کند.
– آثار فقط باید بصورت Jpeg ارسال شوند و اندازه ضلع بزرگ ۱۵۰۰ پیکسل باشد. ترتیب اولویت عکس‌های یک مجموعه بر اساس نامگذاری فایل‌ها خواهد بود.
– آثار ارسالی باید فاقد هرگونه کادر، قاب، حاشیه، پاسپارتو یا لوگو، آرم یا هر نشانهٔ دیگری باشند. هر عکس باید به صورت فایل مستقل آپلود شود.
– هیات داوران بر اساس تمام فریم‌های ارسال شده به یک مجموعه داوری خواهند کرد و امکان انتخاب از میان عکس‌های ارسال شده از یک مجموعه برای داوران وجود نخواهد داشت. ارسال عکس‌های ضعیف برای بالاتر بردن تعداد عکس‌های یک مجموعه ممکن است منجر به حذف کل یک مجموعه بشود.
– مجموعه‌ها باید شامل متنی شامل عنوان و توضیحات کلی مجموعه و زیرنویس عکس (کپشن) برای تک تک عکسهای ارسال شده باشد. عنوان، توضیحات و زیرنویس هر مجموعه باید در قالب یک فایل WORD داخل فولدر عکس‌ها ارسال شود. مجموعه‌هایی که فاقد این اطلاعات باشند داوری نخواهند شد.
– هر مجموعه باید در قالب یک فایل ZIP یا RAR ارسال شود که حجم این فایل فشرده شده نباید از ۳۰ مگابایت بالاتر باشد.
– دستکاری و ویرایش ساختاری در عکس‌ها مجاز نیست و عکاسان تنها می‌توانند در حد استانداردهای پذیرفته شدهٔ عکاسی مستند و فتوژورنالیسم اقدام به ویرایش و ادیت عکس‌ها بکنند. ویرایش عکس باید بگونه‌ای باشد که امانت و صداقت در محتوا و زمینه‌ی عکس حفظ شود و به اصالت تصویر خدشه وارد نکند. هیچگونه ترفندی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش نماید مورد قبول نیست. اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی، کراپ در عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است. تشخیص نهایی این مساله به عهده هیات داوران است.
– تمامی عکاسانی که آثارشان به مرحلهٔ نهایی راه یابد، موظف هستند اصل فایل (عکس خام خروجی دوربین) را برای هر فریم تحویل دهند تا مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین ممکن است دبیرخانه به منظور کنترل عکس‌ها، فریم‌های قبل و بعدی عکس ارائه شده را نیز از عکاس درخواست کند. در غیر این صورت اثر از ادامه داوری حذف خواهد شد.
– ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت کننده است.
– هزینه ورودی برای ارسال ۱ مجموعه مبلغ ۲۵ هزار تومان و برای ارسال ۲ مجموعه مبلغ ۴۰ هزار تومان است. هزینه‌های دریافتی صرف برگزاری جایزه خواهد شد. پس از پرداخت ورودی و تایید آن به صفحه ارسال آثار هدایت خواهید شد. در این صفحه وارد نمودن شماره تراکنش پرداختی ضروری است.
– عکاسان باید مجموعه عکس‌های خود را حداکثر تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ (۷ آپریل ۲۰۱۷) بصورت اینترنتی ارسال کنند. با پایان مهلت ثبت‌نام امکان ارسال آثار غیرفعال خواهد شد. مهلت ارسال آثار تحت هیچ شرایطی تمدید نمی‌شود.
– ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

گاهشمار: آخرین مهلت ارسال آثار: پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ (مهلت ارسال آثار تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد)

جوایز: جایزه شید شامل تندیس شید، لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی است که به انتخاب هیات داوران به یک عکاس اعطا می‌شود.

هیأت داوران: سیف‌الله صمدیان، یومی‌گوتو، بهروز مهری، نیوشا توکلیان، محمدرضا سلطانی
شورای سیاست‌گذاری: پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری روشن نوروزی
دبیر اجرایی: روشن نوروزی
تماس با دبیرخانه: info@sheedaward.ir

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه