جستجو

فراخوان همایش خمسه‌نگاری توسط فرهنگستان هنر منتشر شد.

  • مهلت: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر فراخوان «همایش خمسه نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر» را منتشر کرد.

هدف همایش

«همایش خمسه نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر» با هدف پژوهش و بازجست دقیق و عمیق قابلیت‌های هنری خمسه نظامی و نقش تأثیرگذار و جریان‌ساز آن در حوزه‌های گوناگون هنری و ادبی، برگزار می‌شود.

محورهای همایش

«نسخه‌شناسی و خط‌شناسی در خمسه‌نگاری‌ها»، «شخصیت‌شناسی نگارگران، خوشنویسان و حامیان خمسه‌نگاری‌ها»، «مطالعه زیبایی‌شناسی نگاره‌های خمسه»، «بررسی درزمانی نگارگری خمسه در دوره‌های مختلف»، «مطالعه بینارشته‌ای نگاره‌ها و مضامین شعری»، «رابطه بینامتنی خمسه‌نگاری‌ها و دیگر متون به ویژه شاهنامه‌نگاری‌ها»، «مطالعه بینارشته‌ای تکثیر خمسه در دیگر هنرها (صناعتی، معماری، موسیقی، سینما، نمایش و …)»، «بررسی پیرامتنی در نسخه‌های خمسه: تذهیب، تشعیر، صفحه‌آرایی، جلدسازی و …»، «بررسی قابلیت‌های هنری خمسه در هنرهای معاصر» و «مطالعه گفتمانی: عوامل گفتمانی شکل‌گیری خمسه‌نگاری» از محورهای این همایش به شمار می‌رود.

زمان بندی همایش

از سوی دبیرخانه این همایش، مهلت ارسال چکیده‌ مقالات تا پایان مرداد ۱۳۹۸ و مهلت ارسال اصل مقالات تا پایان آبان ۱۳۹۸ اعلام شده است.

ارسال آثار

شرکت‌کنندگان می‌توانند اصل و چکیده مقالات خود را به نشانی پست الکترونیکی khamseh@honar.ac.ir ارسال نمایند.

اطلاعات بیشتر

علاقه‌مندان برای شرکت در همایش خمسه‌نگاری می‌توانند، برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۵- ۶۶۹۵۴۲۰۰ داخلی ۱۱۲۱ تماس گرفته و یا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، دبیرخانه همایش مراجعه نمایند.

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه