جستجو

فراخوان چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد میهمان­ نوازی منتشر شد.

■ مهلت: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ■

پیامبر گرامی اسلام(ص) : الضیف دلیل الجنه (مهمان راهنمای راه بهشت است)

(بهارالنوار، جلد ۷۵، صفحه ۴۶۰، حدیث ۱۴، باب ۹۳)

رزق ما با پای مهمان می­رسد از خوان غیب میزبان  ماست  هر کس می­شود   مهمان   ما
  (صائب تبریزی)

  رویدادها و فرصت­ها را در یک طرح ترکیبی می­توان به عنوان یکی از عناصر مهم گردشگری معرفی کرد.  از مهمترین رویدادهای فرهنگی که می­توانند زیرساخت­های لازم برای جذب گردشگر را فراهم کند، برپایی جشنواره­هاست که خود یکی از زمینه­های توسعه گردشگری است. جشنواره­ها بر حسب اهمیت می­توانند در سطوح محلی، ملی، منطقه­ای و بین­المللی ایفای نقش کنند و علاوه بر جاذبه فرهنگی از جنبه اقتصادی و فنی نیز اهمیت دارند.

  در گذشته بیشتر جشنواره­ها بُعد آیینی و مذهبی داشتند و به مناسبت­های مختلف از قبیل دعا برای محصول خوب، شکرانه برداشت محصول، آغاز سال نو و جشنواره­های مختلفی در نقاط مختلف جهان برگزار می­شد، ولی امروزه به غیر از مراسم آیینی و مذهبی، جشنواره­های متعددی در سرتاسر جهان به عنوان فعالیتی جذاب و سرم گرم کننده برگزار می­شود. از طرف دیگر فارغ از آنکه جشنواره­ها بر مبنای چه فلسفه­ای شکل می­گیرند، از منظر تاثیری گذاری ابزار بسیار مهمی در ارتقای کیفیت زندگی به حساب می­آیند.

توجه به فرهنگ هر کشوری ناگزیر از دقت و توجه ویژه به کلیه ارزش­های معنوی، مذهبی و ملی آن کشور است. ارزش­هایی که با سرمایه­گذاری به موقع و قدر­گذاری می­توان بهره­وری و پویایی آن را همواره شاهد بود.

امروزه فرهنگ غنی این مرز و بوم در دست احاد مردمی است که با عشق، امید، علاقه و تعصب به میهن اسلامیشان سعی در حفظ، صیانت و ارتقاء این موهبت عظیم دارند.

  یکی از برجسته ترین آدابی که در جامعه اسلامی به آن توجه شده است، میهمان نوازی و آداب مربوط به آن است که بر شخصیت فردی و اجتماعی و سلامت فرد و جامعه نیز اثر گذار است. میهمان نوازی مقوله ای فرهنگی است که ریشه در آداب و رسوم، باور و رفتارهای انسانی دارد و به عنوان یک فرهنگ رفتاری، آمیخته با روح گردشگری است. میهمان نوازی و صنعت گردشگری در ارتباط دو سویه قرار دارند که هر یک بر دیگری اثر متقابل داشته و در تعامل با یکدیگرند.

میهمان­داری و میهمان­نوازی ایرانی یکی از صفات برجسته هر خانواده ایرانی است که ریشه در فرهنگ ژرف و غنی این مرز و بوم دارد. میهمان­نوازی مردم ایران زبانزد خاص و عام است و یکی از الگوهای رفتاری در طول چند هزار سال بوده­است که در هر گوشه و کنار ایران، بنا بر مختصات طبیعی و  فرهنگی­اش، از طعم و رنگی متفاوت برخوردار است.

از این رو بر آن شدیم تا یادی دوباره به این نماد فرهنگی غنی با توجه به حوزه نفوذ و گستره وسیع داشت باشیم.

  برگزاری “جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد میهمان نوازی” در چهارمین دورۀ خود و با چهار حوزه عکس، فیلم، سفرنامه نویسی و ایده، گامی مؤثر و تلاشی بس ارزشمند در ایجاد انگیزه، رشد و اعتلای مردم عزیزمان خواهد بود که میراث­دار گنجینه گران­بهای فرهنگی اصیل ایران عزیز هستند.

  امید است این جشنواره با حضور پر شور هم میهنان ارزشمندمان همچنان پویا و تأثیر گذار چون سالیان گذشته، گام­های مؤثری را در مسیر رشد و بالندگی فرهنگی غنی ایرانی با استعانت از خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) بردارد.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه