جستجو

فراخوان یازدهمین همایش تعزیه و آیین های نمایشی محرم استان خوزستان منتشر شد.

  • مهلت: ۲۲ مهر ۱۳۹۷

به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در ایران تئاتر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی کشور و کانون شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، به منظور پاسداشت قیام خونین کربلا و ترویج فرهنگ عاشورایی و با هدف ارتقاء سطح کیفی هنر مقدس شبیه خوانی، یازدهمین همایش تعزیه و آیین های نمایشی محرم استان خوزستان را در شهرستانهای اهواز و شوش دانیال (ع) در سطح استان برگزار می‌­کند.

بخش های همایش

  • الف) تعزیه میدانی
  • ب) بخش آئین های نمایشی
  • ج) بخش مهمان
شرایط و ویژگی های بخش های همایش

بخش تعزیه میدانی:  حفظ اصالت در نسخ تعزیه و رعایت تکنیک‌­های ویژه شبیه خوانی در اجرا مهم ترین اولویت در پذیرش آثار متقاضی است و در این بخش گروه ­های متقاضی باید ۳ نسخه از فیلم ضبط شده اجرای خود را بر روی لوح فشرده به همراه ۳ قطعه عکس با کیفیت از اجرا و یک قطعه عکس از سرپرست گروه به همراه فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشواره را در تاریخ مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 بخش آیین های نمایشی: این بخش ویژه آیین­ ها و مناسکی است که ضمن ارتباط موضوعی با واقعه عاشورا، دارای ظرفیت­های نمایشی و اجرایی نیز باشند و گروه­های متقاضی می­ بایست ۳ نسخه از فیلم ضبط شده اجرای خود را بر روی لوح فشرده به همراه ۳ قطعه عکس با کیفیت از اجرا و یک قطعه عکس از سرپرست گروه به همراه فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشواره را در تاریخ مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

بخش مهمان همایش: در این بخش به منظور تبادل تجربه در زمینه هنر مقدس شبیه خوانی، همچنین آشنایی و انتقال میراث غنی فرهنگی و هنری در زمینه آیین های نمایشی، گروه‌های شاخص در زمینه­‌های هنر شبیه خوانی و آیینهای نمایشی از دیگر استان­ها جهت اجرا در همایش دعوت خواهند شد.

برنامه زمانبندی همایش:
  • آخرین مهلت ارسال مدارک جهت شرکت در همایش ۲۲ مهرماه ۹۷ است و همایش از ۲۸ مهرماه الی ۰۲ آبان ماه ۹۷ برگزار می شود.

نحوه ارسال آثار:

علاقمندان به شرکت در همایش می توانند آثار خود را به آدرس خوزستان، اهواز، خیابان فلسطین، جنب کتابخانه‌ی شهید رجایی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نمایند و با تلفن و نمابر ۰۶۱۳۳۳۶۴۴۱۶ تماس حاصل نمایند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه