جستجو

سلام. پیامی از طرف یک دوست بزرگوار دریافت کردم که چون می تواند سوال دوستان دیگری هم باید باشد، به همراه پاسخ خودم برایتان ارسال می کنم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

■ با سلام، چرا وقتی سایت خوب و با کیفیتی دارید و من خودم شخصا بهش اعتماد کردم و مرتب بهش سر میزنم به سرعت جنبه اقتصادی رو درش دخالت میدین؟ یعنی واقعا ما خودمون به خودمون نمیتونم بخشش و لطف داشته باشیم. البته که شما باید از یه بخش از این وب سایتی که زحمت کشیدی ساختی بهره ببری و کسب هزینه و درآمد داشته باشی ولی بخدا این راهش نیست که از مهمترین گزینه یعنی اصل هدفت با گذاشتن اکانت ویژه انجام بشه. میتونی قسمتای دیگه ای را راه اندازی کنی یا حد اقل در آغاز کارت هستی با یه هزینه مناسب تر.
من شخصا میگم که این اکانت را همه بینندگان ثابت فستیوآرت باید خریداری کنند تا اینکه شما حمایت بشین و این وب سایت خوبی که جاش خیلی خیلی کم بود داخل کشورمون را پرورش بدی و تداوم در نگهداری و بروز بودنش داشته باشین. ولیکن دور از لطف نیست که هزینه اکانت رو با هر ترفند ممکنی مناسب تر کنید تا جامعه جوان و دانشجو، اساتید و بزرگان و همه هنردوستان عزیز این سرزمین بتونن آسان تر بهرهمند بشن.
با تشکر مهران م.ن

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

■ مهران عزیزم سلام. از اینکه صبوری کردی و نسبت به تلاش من بی تفاوت نبودی و این متن طولانی را برای من فرستادی، از تو تشکر می کنم و دستت را به گرمی می فشارم. برای بهتر شدن دیدگاهت به حال و آینده این کانال باید به مواردی اشاره کنم.
■ ۱-موضوع اقتصادی شدن بخشی از کار کانال نباید به اعتماد شما صدمه بزند. چون اطلاعات با کیفیتی بسیار بهتر از قبل ارسال می شود.
■ ۲-من برای اینکه بتوانم تلاش های خودم را ادامه بدهم، ناچار به ارائه متون به مترجم هستم تا بتوانم به کارهای روزانه و تعهدات کاری خودم در قبال دانشجویانم برسم و همانطور که شما فرصت پیدا می کنید تا بخشی از زمان خودتان را به خانواده و پیشرفت شخصی خودتان اختصاص بدهید، من هم از زندگی شخصی خودم عقب نمانم. مترجم از من هزینه ای دریافت می کند که باید بتوانم آن را  تأمین شود؟
■ ۳-مبلغ عضویت ویژه را در کمترین حد آن در نظر گرفتم تا هم بتوانم هزینه ها را تأمین کنم و هم پوشش گسترده تری داشته باشم. یک هنرمند در همه فراخوان ها شرکت نخواهد کرد و همیشه هم در حال آفرینش ایده آل اثر هنری نیست. پس بطور مداوم عضو ویژه نخواهد بود. اما درباره هزینه آن باید بگویم همین الان اگر شما در یک کافی شاپ، یک فنجان قهوه و کیک سفارش بدهید، بیشتر از هزینه عضویت دوماهه در فستیوارت خواهد شد.
■ ۴-پیشنهاد شما درباره حمایت اعضای ثابت از این کانال برای من ارزشمند و محترم است و قطعا به آن نیاز هم دارم. صادقانه بگویم دوست بزرگواری هستند که از نزدیک ایشان را نمی شناسم و بطور داوطلبانه، مبالغی برای من واریز می کنند که برای من بسیار بسیار ارزشمند است و هربار شرمنده ایشان می شوم. اما غیر از ایشان، هیچ کس حتی از طریق عضویت ویژه از این اتفاق هیچ حمایتی نمی کند که البته آن را طبیعی می دانم. من برای راحتی اعضا از تبلیغات «پاپ آپ» که با کلیک کردن روی صفحه باز می شوند استفاده نمی کندم. حتی برای افزایش تعداد اعضای کانال، تبادل لینک انجام نمی دهم. و حتی از ربات های درآمدزا که در کانال تبلیغات نامربوط ارسال می کنند هم استفاده نمیکنم. این تمام کاری است که من می توانم انجام بدهم و آن را هم همیشه و صادقانه و بدون منت و با لذت با اعضای این کانال درمیان گذاشته ام. اما صادقانه بگویم، ناراحت نیستم، ولی نمی دانم چرا به ساده ترین و کم هزینه ترین روشی که مهیا کردم و آن کلیک کردن داوطلبانه روی تبلیغات آخر صفحه هست، اهمیتی داده نمی شود.

■ این سوال ذهن خودم را با تو در میان می گذارم. به عکس انتهای این یادداشت نگاه کن. تصوری است از آمار بازدیدکنندگان از صفحات وبسایت فستیوارت و کسانی که بر روی تبلیغات آخر صفحه برای حمایت داوطلبانه از ادامه خدمات سایت کلیک کرده اند. بر اساس آن بطور متوسط از هر ۲۵۰۰ نفر که روزانه از فراخوان ها در فستیوارت بازدید می کنند، حداکثر بین ۱۱ تا ۲۵ نفر روی تبلیغات کلیک می کنند. به نظر تو چرا؟ آیا این به آن معناست که در ایران تنها ۲۵ نفر قطعا به تداوم کار این کانال اهمیت می دهند؟ با توجه به این موضوع؛ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟

@honarpazhouh

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه