جستجو

فراخوان اولین جشنواره ملی ساختمان انرژی صفر (جایزه ملی طراحی ساختمان ZEB) با اهتمام وزارت نیرو و از طریق سازمان بهره‌وری انرژی ایران منتشر شد.

■ مهلت: ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ■

امروزه اهمیت توجه به کاهش مصرف منابع انرژی، به ویژه در بخش ساختمان که سهم عمده‌ای از مصرف را به خود اختصاص داده است، بر کسی پوشیده نیست. لذا، تشویق جامعه علمی کشور و فعالان این حوزه به سمت طراحی و ساخت ساختمان‌های انرژی-کارا در کنار اشاعه فرهنگ بهینه سازی و کاهش مصرف منابع انرژی، گامی مؤثر در جهت نیل به این امر مهم است.

در این راستا، وزارت نیرو از طریق سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) و با همکاری پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، در نظر دارد تا در رویدادی بزرگ و علمی، تحت عنوان «جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر و پربازده» گروه‌های مختلفی را جهت طراحی ساختمان‌های انرژی-کارا به چالش بکشد. این جشنواره از چهار بخش اصلی مسابقه، کارگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه تخصصی و جشنواره تشکیل شده است.

از آنجا که یک ساختمان انرژی صفر، تمامی استانداردهای مربوط به طراحی‌های معماری، سازه، تأسیسات مکانیکی و برقی، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را در یک مجموعه یکپارچه مدنظر قرار می‌دهد، لذا طراحی و ساخت این ساختمان‌ها نیازمند دانش و تجربه اجرای سیستم‌های نوین و پیشرفته با توجه به کاهش مصرف و تولید انرژی از منابع تجدید پذیر می‌باشد.

لذا انتظار می‌رود که شرکت‌کنندگان با توجه به زمینه دانشی خود و فن‌آوری‌های نوین انرژی کارا، ایده‌ها و راه‏ حل‌های کاربردی ارائه دهند. از این‌رو طرح‌هایی که در آن‌ها نوآوری، کارایی و ملاحظات مصرف منابع انرژی وجود داشته باشد، به عنوان آثار برگزیده معرفی شده و از آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آورد.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه