جستجو

فراخوان رزیدنسی هنری در گالری دانژه سمنان برای سال ۱۳۹۶ منتشر شد.

■ مهلت: ۴ بهمن ۱۳۹۶ ■

■ به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در تندیس، گالری هنری دانژه در نظر دارد دوره ی رزیدنسی دو هفته ای در اسفندماه ســــــال جاری در شهرستان سمنان و حومه با حضور دو هنرمند ساکن خارج از سمنان در زمینه طـــــراحی و نقاشی برگزار نماید. فضای گالری دانژه به مدت یکماه جهت نمایش آثار تولید شده از شرکت کنندگان پس از اتمام دوره در اختیار هنرمندان منتخب قرار خواهد گرفت. شرکت کنندگان در محیطی آرام به خلق ایده و تولید اثرات با موضوع آزاد خواهند پرداخت و جامعه هــــــــنری بومی شهرستان سمـــنان را از فرایند تحقیق و تولید بهره مند خواهند نمود. در انتهای دوره جلســـــه ای در خصوص نقد، بحث و بررسی در خصوص دســــــتاوردهای دوره و با حضور اهالی هنری بومی شهرستان ســـــــمنان و هنربان در گالری هنری دانژه برگزار خواهد گردید.

زمان دوره: اول اسفند ۱۳۹۶ به مدت ۲ هفته تاریخ نمایشگاه و جلسه نـقـد و بررسی متعاقباً به اطــــلاع هـنـرمندان منتخب خواهد رسید.

تعداد هنرمندان: دو هنرمند ساکن خارج از سمنان جهت استفاده از مزایای این دوره و شــــرکت در برنامه و با نظر هـــنـربان انتخاب خواهد گردید. در طول دوره دو هفته‌ای هر دو هــنــــرمند بطور مشــتـرک از امکانات و فضا در اختیار قرار داده شده استفاده خواهند نمود.

انتظارات گالری دانژه: از آنجا که این دوره با اتکاء با برنامه ریزی شخصی و هدایت شخص هنرمند بنا گردیده است، انتظار می‌رود هنرمندان منتخب حداکثر انرژی خود را در طول دوره دو هفته‌ای رزیدنسی جهت اجرای پروژه خود و یا توسعه جنبه‌های جاری سبک کاری خود بکار گیرند. همچنین انتظار می‌رود هنرمندان، همکاری لازم را با پرسنل گالری دانژه جهت هرگونه هماهنگی داشته باشند. انتخاب تکنیک نقاشی برای هر هنرمند آزاد است و در انتهای دوره هر هنرمند موظف به ارائه حداقل سه تا شش اثر، بسته به نوع تکنیک مورد استفاده می‌باشد. (به عنوان مثال چنانچه هنرمند از طراحی استفاده کند، ارائه حداقل ۶ اثر در انتهای دوره الزامی است.)
هزینه دوره رزیدنسی: گالری دانژه کلیه هزینه‌های مربوط به اقامت، غذا و رفت و آمد را بر عهده خواهد گرفت و هنرمند نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای در این خصوص ندارد. تهیه رنگ و ابزار لازم (به استثنای بوم و کاغذ) بر عهده هنرمند می‌باشد.

اقامت و محل اسکان: هر دو هنرمند در شهر شهمیرزاد از حومه شهرستان سمنان که دارای طبیعت بکر و خوش آب‌وهوا می باشد اسکان داده خواهند شد و هماهنگی رفــت و آمـــد جهت بازدید از مکان های مختلف (اعم از طبیعت، تاریخی، …) بر عهده گالری می‌باشد.

نمایش آثار: در انتهای دوره و با هزینه گالری نمایشگاهی گروهی از هر دو هنرمند جهت ارائه آثار تولید شده در طول دوره به اتفاق برخی آثار تولید شده قدیمی از هنرمندان برپا خواهد گردید. چنانچه هنرمند، از هنرمندان گالری نباشند، کارهای قبلی بایستی به صورت قاب شده جهت عرضه و فروش، تحویل گالری گردد، اما کلیه کارهای تولید شده در طول دوره رزیدنسی و به انتخاب هنربان و با هزینه گالری قاب، و آماده ارائه در نمایشگاه می‌گردد. کارهای تولید شده در طول دوره رزیدنسی تحت مالکیت گالری در خواهد آمد و چنانچه اثری به فروش برسد، ۲۰% از محل فروش سهم هنرمند و ۸۰% از آن سهم گالری می‌باشد. این در حالتی است که از محل فروش کارهای از قبل تولید شده هنرمند تنها ۳۰% سهم گالری می گردد و ۷۰% از آن سهم هنرمند است. هـــــــــنرمند بایستی پیش از شروع دوره و به انتخاب خود عکس‌هایی از آثار قبلی را جهت انتخاب نهایی (به سلیقه هنربان) و عرضه در نمایشگاه گروهی در ابتدای دوره در یک CD به همراه رزومه کامل و اطلاعات تماس خود را تحویل گالری نماید. پس از فرایند انتخاب هنرمند, هنرمند می‌بایستی پروپوزال کاری خود را در ۲ صفحه به تایید گالری برساند.

مهلت ارسال رزومه: هنرمندان متقاضی می‌توانند رزومه خود را به همراه چند اثر به آدرس info@dangers.gallery تا نهایت تاریخ ۴ بهمن ماه ارسال نمایند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه