جستجو

فراخوان سومین جشنواره هنری و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی منتشر شد.

■ مهلت: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ■

■ به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در پایگاه خبری حوزه هنری، نشست خبری «سومین جشنواره هنری و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی» روز شنبه (۲۳ دی‌ماه) و با محوریت نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده آمریکا در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، میهمان مراسم «شیخ عبدالله صالح» جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین به ایراد سخن پرداخت. وی درخصوص انقلاب بحرین و یمن گفت: این انقلاب‌ها ادعاهای دروغین آمریکا برای دفاع از حقوق بشر را آشکار ساخت. دخالت‌های آمریکا و عربستان سعودی برای سرکوب قیام ملت بحرین بسیار واضح و روشن است؛ به طوری که وزیر دفاع آمریکا یک روز قبل از دخالت عربستان در بحرین و یمن به ریاض سفر کرد.

در ادامه این نشست، دکتر اسماعیل آجرلو دبیر سومین جشنواره هنری و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم «افشای حقوق بشر آمریکایی» و نام‌گذاری هفته دوم تیرماه هر سال به این نام، گفت: دبیرخانه پویش مردمی افشای حقوق بشر آمریکایی با همکاری موسسات و نهادهای مردمی و در راستای ارتقای آگاهی‌ها و فرهنگ عموم مردم ایران و جهان در زمینه حقوق بشر و از طرفی معرفی چهره واقعی مدعیان جهانی حقوق بشر با استفاده از آثار هنری، سومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی را در سطح ملی و بین‌المللی با ساختار دبیرخانه مردمی و غیردولتی برگزار می‌کند.

وی افزود: هدف اصلی این جشنواره، نمایان ساختن نقض حقوق بشر توسط آمریکا با استفاده از قالب‌های هنری و با محوریت تولید محصولات هنری است. همان‌طور که می‌دانید نقض حقوق بشر توسط آمریکا تنها نسبت به مردم کشور ما نبوده بلکه تمام مردم دنیا با این موضوع درگیر هستند.

آجرلو اظهار داشت: موضوع این جشنواره موضوعی بین‌المللی است و رسالت تمام هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه این است که آزادانه مطالب خود را درخصوص نقض حقوق بشر توسط آمریکا ارائه کنند؛ چراکه بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر آمریکا و کشورهای غربی هستند.

وی افزود: موضوعات محوری و عمومی این جشنواره عبارت است از نقض حقوق بشر در درون آمریکا، اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا نسبت به ملت ایران، اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در سطح جهان، جنایات، ترور و قطعنامه‌های آمریکایی، جنگ‌های آمریکایی، دموکراسی آمریکایی، حقوق بشر در آمریکا، تبعیض آمریکایی و …

آجرلو در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما در این جشنواره دو گرایش اصلی هنری و ادبی را فراخوان کرده‌ایم. گرایش‌های هنری شامل موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر و کاریکاتور است و رقابت میان هنرمندان داخلی و بین‌المللی در این گرایش‌های هنری به انجام خواهد رسید. بخش ادبی جشنواره ویژه رقابت هنرمندان داخلی و در دو قالب شعر هجو و داستان کوتاه است که گرایش‌های ملی این جشنواره را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: همچنین بخش جنبی جشنواره نیز شامل تولید کلیپ‌های تصویری برای موسیقی‌های منتخب انقلابی و ضد استکباری و همچنین تولید اپلیکیشن‌های موبایلی و صفحات مجازی است.

آجرلو با اشاره به مهلت ارسال آثار گفت: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اردیبهشت ۹۷ خواهد بود و مراسم اختتامیه و همایش اصلی در تیرماه ۱۳۹۷ و هم‌زمان با هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار خواهد شد.

وی در پایان از مؤسسات مردمی، نهادها و گروه‌ها از جمله حوزه هنری، معاونت فرهنگی سازمان بسیج، سازمان فضای مجازی سراج، خبرگزاری فارس و مجمع جهانی تقریب مذاهب و همچنین مؤسسات مردم‌نهاد صیانت از حقوق شهروندی و عهدنو به منظور حمایت از برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

در پایان نیز مراسم رونمایی از پوستر و تیزر سومین دور جشنواره هنری و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی با حضور دکتر اسماعیل آجرلو (دبیر جشنواره)، شیخ عبدالله صالح (جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین) و پیام تیرانداز (مدیرعامل خبرگزاری فارس) برگزار شد.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه