جستجو

فراخوان طراحی لباس جشنواره سی پال منتشر شد.

  • مهلت: ۱۰ مهرماه ۱۳۹۷

این بخش با هدف حمایت از تولید ملی و ترویج آن درجامعه برای انتخاب لباس های ایرانی و آشنایی با خلاقیت و توانمندی طراحان ایرانی در نظر گرفته شده است .با توجه به اهداف جشنواره از تمامی طراحان مستقل، خانه های مد، مزونها ، طراحان برندها و تولیدی ها ، صاحبان کسب و کارها و دانشجویان طراحی لباس از سرتاسر ایران دعوت می شود تا با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت نمایند.

بخش طراحی لباس:

رویکرد این جشنواره دریافت آثاری خلاقانه است که شناسایی ، تقدیر و معرفی طراحان آن جریان مد سازی ایرانی را غنا می بخشد
۱٫ لباس های طراحی و تولید شده در غالب لباس اجتماع برای زنان و مردان
۲٫ تصویرسازی لباس در قالب لباس اجتماع برای زنان و مردان

شرایط شرکت در مسابقه:

۱٫ خلاقیت ، الهام و تاثیر از فرهنگ و اصلالت ایرانی و قابلیت تولید همچنین به روزبودن اثر ، استقبال عموم مردم و ایجاد فرصتهای کارآفرینی در آن لحاظ شده باشد.
۲٫ استاندارد سایز لباس ها بر مبنای سایزهای زنانه ۳۸-۴۰ و مردانه ۵۰ -۴۸ است. در مورد آثار فاخر استثنا وجود دارد .
۳٫ هر طراح یا تولید کننده می تواند حداکثر با ۵ اثر درهر بخش مسابقه شرکت نماید.
۴٫ شناسنامه ، مشخصات اثر(نام ، منبع الهام ، ویژگی ،استفاده از متریال خاص ، تم و رویکرد اثر)
۵٫ آثار ارائه شده توسط هئیت داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت کسب امتیاز به نمایش در گالری جشنواره راه خواهد یافت.
۶٫ طرح های ارائه شده در صورت انطباق با اهداف جشنواره قابل بررسی و حمایت برای تولید خواهد بود .
۷٫ لباس های تولید شده باید دارای نشان ملی شیما باشند.دریافت این نشان از طریق سایت بنیاد ملی مد و لباس بسهولت امکان پذیر است.لینک ثبت نام برای شرکت کنندگان ارسال می شود .
۸٫ برای آنکه شاهد عدم شرکت اثری درجشنواره نباشیم ، لازم است شئونات عرفی مرسوم جامعه در آثار ارسالی رعایت شده باشد .
۹٫ در صورت اثبات آثاری که متعلق به طراح دیگری است ،اثر از جشنواره حذف خواهد شد.

• نحوه ارسال آثار

۱. لباس های طراحی و تولید شده

عکاسی از لباس روی تن مانکن بصورتی که مدل لباس (طراحی) در آن مشخص باشد ترجیحا از مانکن بی جان در زمینه سفید استفاده شود که ارسال آن در قالب فایل jpg از طریق سایت جشنواره خواهد بود.
با توجه به نمایش آثار در گالری جشنواره عکاسی لباسها با سرپوش ، پاپوش ،اکسسوری و متعلقات آن امتیاز ویژه ای برای اثر محسوب می شود .

۲٫ تصویرگری طراحی لباس

۱٫ طرح ها باید در قطع A3 و رنگی ارائه شوند و تصویرگر در انتخاب شیوه و مواد اجرایی آزاد است .
۲٫ در ثبت اثر عکس و مشخصات صاحب اثر موجود و قابل استناد است ،از درج نام و مشخصات (امضا )بر روی اثر خوداری نمایید .
۳٫ طرح های سه بعدی رایانه ای (Render): در این بخش طراحان و مدل سازان از هر نرم افزار مدل سازی رایانه ای و موتور رندری می توانند استفاده نمایند. رندر باید در موقعیتی گرفته شده باشد که نمایانگر بیشترین جزئیات طرح باشد.

• معیار های مد نظر در بخش داوری:

۱٫ در نظر گرفتن نگاه حرفه ای به آناتومی در طراحی لباس
۲٫ خلاقیت ، نوآوری و ا بتکار در طرح و تناسب رنگ
۳٫ روانشناسی طرح متناسب با نوع لباس
۴٫ د قت درانتخاب صحیح پارچه با توجه به طرح و کاربرد لباس
۵٫ استفاده از متد های الگوسازی روز، برای رسیدن به تن خور مناسب طرح نهایی اجرا شده
۶٫ استفاده صحیح از تکنولوژی دوخت بر اساس پارچه و متریال مورد استفاده
۷٫ استفاده از پارچه و محصولات تولید داخل درتهیه ی اثر ، امتیاز ویژه خواهد داشت.

 


درباره جشنواره سی پال

جان جهان عنصری است به نام خلاقیت که در هر پدیده ای تبلور آفریدگار خود را نمایان می کند . هنرمند آیینه دار آفرینش است خصوصا که جوان باشد و سرشار از ایده و شوق و انگیزه برای ظهور….
مد و لباس هنر- صنعتی است که برای هر دو وجه خود نیازمند خلاقیت است چه در بستر هنری وچه در رویکرد صنعتی.
سی پال اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران است که بر اساس شناسایی ، تشویق و حمایت خلاقان این عرصه متولد شده است. سی پال این فرصت را برای خلاقان مد و لباس ایجاد می کند که در هر جایی که هستند با هر توانایی که دارند با نگاه خلاقانه و منحصر بفرد خودشجاعانه دست به طراحی و تولید محصولاتی بزنند که با تکیه به فرهنگ پوشش ایرانی – اسلامی ، نیاز جامعه و جریان مد و لباس به سمت حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی رهنمون شود.
اندیشه برگزاری جشنواره سی پال از ملاقات صدها طراح خلاق و فعالان کسب و کار و تولیدکنندگان داخلی شکل گرفت. گنجینه ای که بی شک معرفی ، تشویق و حمایت از یکایک آنان در قالب جشنواره ای خلاقیت محور می تواند راهگشای هنر- صنعت مد و لباس در ایران باشد.
جشنواره همواره محل رقابت نوع آوران بوده. جایگاهی برای عرضه فکر و اندیشه ای که باید بروز پیدا کند. نیاز به محک و سنجش، هنرمند را به چالش با خود خلاقش می کشاند و نتیجه آن توانمندی و به روز ماندن هنر اوست.
فعالان کسب و کارهای کوچک و بزرگ نوین این عرصه در دنیای مجازی یا واقعی یا خودشان طراح هستند و یا در کنار مجموعه خود از حضور طراحان بهره مند می شوند .
جشنواره سی پال در بهم رسانی طراحان و تولید کنندگان و گسترش اینگونه کسب و کارهای نوین و مشاوره برای اقدام وتقویت انها برنامه ریزی شده است. امیدوارم که با حمایت و حضور شما در اولین جشنواره اینترنتی سی پال رقابتی سالم و مشارکتی سودمند را رقم بزنیم. به امید دیدارتان در سی پال

چه کسانی می توانند در جشنواره سی پال شرکت کنند؟

تمامی طراحان خلاق و مستعد چه بصورت مستقل و چه بصورت غیر مستقل در بخش های طراحی لباس و تصویرسازی آن ، طراحی کیف و کفش و تصویرسازی آن ، طراحی جواهرات و زیورآلات و تصویرسازی آن ، عکاسی مد ، مد نویسی می توانند از سرتاسر ایران در این جشنواره شرکت نمایند و با در نظر گرفتن چارچوب فراخوان هیچگونه محدودیتی برای شرکت وجود ندارد .

چگونه می توان در جشنواره سی پال شرکت کرد؟

ثبت نام و شرکت در جشنواره سی پال از طریق سایت www.CipalFestival.com در بخش “ثبت نام در جشنواره ” انجام می پذیرد. در هر بخش شرکت کنندگان می توانند با کامل کردن فرم ثبت نام و وارد کردن اطلاعات فردی و ۵ اثر را در قالب فایل JPG در جشنواره بصورت آنلاین شرکت دهند. شرکت کنندگان بعد از ثبت نام کامل کد دریافت می کنند و کسانی که از طریق هیات داوران منتخب شوند آثارشان طی ۳ روز در گالری جشنواره به نمایش در می آید. برندگان هر بخش تقدیر و معرفی رسانه ای می شوند و در روز اختتامیه لوح تقدیر و تندیس دریافت می کنند.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

3 پاسخ

  1. این جشنواره خیلی سطحش پایین هست
    نمیدونم چرا کنسلش نمیکنن
    من افرادی که بودند و داوری کردن رو دیدم حتی برای یکبار هم تا حالا اسمی ازشون نشنیدم
    آثار بی کیفیت که معلوم نیست کی کار کرده و چجوری اومدن توی این جشنواره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه