جستجو
پوستر فراخوان طراحی پوستر Plaktivat 16: Adolescents’ Distress

فراخوان طراحی پوستر Plaktivat 16: Adolescents’ Distress منتشر شد.

  • مهلت: ۲۶ آبان ۱۴۰۲

موسسه TAM-TAM با همکاری انجمن دوستان جوانان اسلوونی و شرکت تلفن TOM یک مسابقه بین المللی پوستر برای شهر مسئولیت پذیر اجتماعی با موضوع «پریشانی نوجوانان» منتشر کرده است. مسابقه Plaktivat یک مسابقه بین المللی با ماهیت مسئولیت اجتماعی و فعال کننده آگاهی اجتماعی است که مردم را به خلق پوسترهای شهری و تشویق تغییرات مثبت اجتماعی دعوت می کند. این مسابقه که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، سالی یک بار برگزار می شود و شرکت در آن برای طراحان و تیم های طراحی از سراسر جهان آزاد است.

چالش‌های پیش روی جوانان در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای جدی و نگران‌کننده شده‌اند و با سکوتی فراگیر همراه شده‌اند، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از جوانان در مورد مشکلات خود به کسی اعتماد نمی‌کنند. مشکلاتی که مورد توجه قرار نگرفته می تواند منجر به بدتر شدن تدریجی سلامت روان و روابط بین فردی شود. تمرکز اصلی این چالش خلاقانه، ترویج گفت‌وگو است، که ممکن است در واقع دشوارترین و در عین حال اولین قدم بسیار مهم در پرداختن به این مبارزات باشد.

کمپین سراسری «تام(TOM) به سفر می‌رود و کودکان را ملاقات می‌کند» از دانش‌آموزان خواست تا بگویند که درباره چه موضوعاتی جرأت ندارند یا نمی‌توانند با والدین یا دیگر بزرگسالان صحبت کنند. در میان بیش از ۱۰۰۰۰ حساب کاربری ناشناس، تنها ۵ درصد از دانش آموزان گفتند که مشکلی ندارند یا می توانند مشکلات خود را با والدین خود به اشتراک بگذارند و حل کنند. ۹۵ درصد باقی مانده از پاسخ دانش آموزان نشان می دهد که آنها نمی توانند در مورد مشکلات خود به والدین خود اعتماد کنند یا جرات ندارند در مورد آنچه آنها را آزار می دهد با آنها صحبت کنند. احساس تنهایی، شرم و ترس از واکنش های منفی شبکه اجتماعی، همسالان و جامعه خود و نیز تردید در مورد کارآمدی متخصصان بهداشت روان، مانع از کمک طلبی جوانان می شود.

بزرگ‌شدن دوران حساس و آسیب‌پذیری است که در آن جوانان با انتخاب‌ها، چالش‌ها و تأثیرات زیادی مواجه می‌شوند که اغلب آنها را آسیب‌پذیر، سردرگم، غمگین، عصبانی و حتی گمشده می‌سازد. این بدان معناست که هر کودک و جوانی به فرصتی نیاز دارد تا در مورد ناراحتی خود با آرامش صحبت کند.

درباره مسابقه

  • شرکت در این فراخوان برای همه طراحان گرافیک، اعم از افراد، مشاغل آزاد، دانشجویان یا دانش آموزان، آژانس ها یا اشخاص حقوقی آزاد است.
  • فراخوان توجه ویژه ای به دانش آموزانی دارد که در دسته «استعدادهای نو(خون تازه)» رقابت می کنند، جایی که در آن برنده نیز اعلام می شود. همه شرکت کنندگانی که در فرم ثبت نام خود «وضعیت دانشجویی» را اعلان کرده اند، به طور خودکار در این دسته وارد می شوند.
  • برندگان و فینالیست ها در هر دو بخش مسابقه انتخاب خواهند شد و به برندگان (و فینالیست های دانش آموزی) لوح تقدیر اعطا خواهد شد.
  • در جوایز Plaktivat، هیئت داوران یک پوستر برنده را از بین تمام آثار انتخاب می‌کند که در ۵۰۰ سایت پوستر TAM-TAM در سراسر اسلوونی چاپ و به نمایش عمومی درخواهد آمد.این اثر در بخش های مسابقه جشنواره تبلیغات اسلوونی – SOF و دوسالانه طراحی اسلوونی – برومن شرکت خواهد کرد.
  • هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۳ اثر ارسال کند و باید برای هر پوستر یک فرم جدید ثبت نام را تکمیل کند. در صورتی که یک شرکت کننده مجموعه ای از چندین پوستر را ارسال کند که یک کل منسجم را تشکیل می دهند، پوسترها باید با هم به عنوان یک سند و یک ورودی ارائه شوند.
  • آثار ارسال شده محدود به آنهایی است که به طور خاص برای مسابقه Plaktivat خلق شده اند و در هیچ کمپین تبلیغاتی دیگری استفاده نشده یا در مسابقه دیگری شرکت نکرده اند.
  • آثاری که با الزامات محتوایی و فنی فراخوان مطابقت نداشته باشند، حذف خواهند شد.
  • پوستر باید با این ایده طراحی شود که در انبوهی از محرک های بصری که در خیابان با آنها مواجه می شوند قابل توجه، خوانا و قابل انتقال باشد.
  • اثر ارسالی باید از ضوابط ارائه شده در متن خلاصه پیروی کند (پیوست ۱ را ببینید) و برای قالب پوستر شهری TAM-TAM ایجاد شود.
  • اثر ارسالی باید تصویر شرکتی توصیه شده از پروژه PLACTIVAT را در خود جای دهد، به عنوان مثال، یک پایه از پیش آماده شده با پاورقی و آرم (به پیوست شماره ۲ مراجعه کنید).
  • فایل‌های گرافیکی پیوست شده به فرم ورودی باید مطابق دستورالعمل‌های آماده‌سازی فایل همانطور که در دستورالعمل‌های طراحی مسابقه تعریف شده است، قالب‌بندی شوند (پیوست ۲ را ببینید). هر فایل باید در دو نسخه، یعنی pdf (آماده چاپ) و jpg (بدون امضای نویسندگان، سازگار برای داوری) ارسال شود.
  • با توجه به «قانون استفاده عمومی از زبان اسلوونیایی (ماده ۲۲ و ۲۳)»، متن روی پوستر شهری که در یک فضای عمومی قرار داده شده باید به زبان اسلوونیایی نوشته شده باشد یا اینکه نسخه اسلوونیایی آن نباید کمتر از نسخه خارجی زبان برجسته باشد. شرکت در مسابقه برای آثار حاوی متن به زبان خارجی آزاد است، اما نویسنده متعهد می شود در صورت برنده شدن در مسابقه و انتشار پوستر بعدی در فضای عمومی اسلوونی، اثر را به زبان اسلوونیایی ترجمه کند یا یک فایل لایه باز برای مقاصد ترجمه، که توسط موسسه TAM-TAM ارائه خواهد شد، ارائه کند.

هزینه شرکت در مسابقه

  • رایگان است.

جوایز مسابقه

  • اثر برنده جایزه MEGAFON Plaktivat و پلاک برنده و فینالیست ها یک لوح نقره دریافت خواهند کرد.
  • همه نفرات دوم یک لوح الکترونیکی شرکت در مسابقه دریافت می کنند که توسط برگزار کننده Plaktivat، موسسه TAM-TAM اعطا می شود.

لینک های مرتبط

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه