جستجو

فراخوان نخستین دوره جایزه کتاب سال شعر و محاوره روشنایی منتشر شد.

■ مهلت: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ■

انتشارات نزدیکتر با همکاری موسسه ادبی کرشمه نخستین دوره جایزه کتاب سال روشنایی را با هدف حمایت از شاعران نوقلم و کشف استعداد های ادبی برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نخستین دوره جایزه کتاب سال شعر و محاوره روشنایی به منظور حمایت از شاعران نوقلم برگزار می‌شود. در فراخوان این جایزه آمده است:

۱- این رویداد یک جشنواره ادبی نیست، تنها فراخوانی برای حمایت از شاعران مستعدی است که انتشار آثار آنان به حمایت نیازمند است. گستره این فراخوان ملی است، هرچند شاعران پارسی‌زبان دیگر کشورها نیز می‌توانند در این جایزه شرکت کنند؛ البته در صورت برگزیده شدن آثار این عزیزان هدیه به آنها تعلق خواهد گرفت، اما دبیرخانه جایزه تعهدی در خصوص حضور این عزیزان در برنامه اختتامیه نخواهد داشت.

۲- این جایزه خصوصی است، اما مشارکت نهادهای فرهنگی در هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد یاری‌رسان برگزارکنندگان خواهد بود.

۳- این جایزه مختص  مجموعه‌های شعر منتشر نشده است و علاقه‌مندان می‌بایست مجموعه آماده چاپ خود را در قالب Word و صرفاً از طریق پست الکترونیک جایزه ارسال کنند.

۴-  شرکت‌کنندگان می‌توانند مجموعه خود را در قالب‌های مختلف شعری و همچنین شعر محاوره برای این جایزه ارسال کنند.

۵- محدودیتی برای شرکت با چند مجموعه و همچنین مجموعه‌هایی که تلفیق قالب‌های شعری هستند، در این جایزه بلامانع است.

۶- در نخستین دوره مجموعه‌های گروهی، گردآوری، ترجمه، نقد ادبی، گزیده شعر و … از داوری کنار گذاشته خواهند شد و صرفاً مجموعه‌های مستقل داوری خواهند شد.

۷- شرکت شاعران دارای کتاب منتشر نشده و شاعران نوقلم در این جایزه مجاز است، اما در هر مرحله‌ای فرایند علمی جایزه مشخص شود که مجموعه‌ای دارای اشعاری است که پیش‌تر در مجموعه ای منتشر شده باشد، آن اثر از داوری کنار گذاشته خواهند شد.

۸- داوری توسط هیئت پنج نفره‌ای از چهره‌های شناخته شده شعر و ترانه کشور انجام خواهد و تعداد برگزیدگان و آثار شایسته تقدیر با نظر هیئت داوران تعیین خواهد شد.

۹- شرکت‌کنندگان می‌بایست آثار خود را به همراه مشخصات فردی  در قالب فایل Word صرفاً از طریق پست الکترونیک به آدرس Nazdiktarpub@Gmail.Com  به دبیرخانه ارسال کنند. شرکت‌کنندگان می‌بایست در قسمت موضوع ایمیل عبارت “جایزه روشنایی” را قید نمایند. دبیرخانه از پذیرش آثار به صورت پستی معذور است .

۱۰- مهلت ارسال آثار تا ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ خواهد بود و آیین اختتامیه در اسفند ۱۳۹۶ همزمان با رونمایی از مجموعه های برگزیدگان در تهران برگزار خواهد شد.

جوایز:

برگزیدگان: لوح تقدیر/ کمک هزینه سفر به قونیه / امتیاز انتشار اثر به صورت رایگان با انتشارات نزدیکتر

شایستگان تقدیر : لوح تقدیر/ هدیه نقدی 

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به شناسه کاربری Nazdiktarpub در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام مراجعه کنند.

نخستین جایزه ادبی کتاب سال روشنایی به دبیری امیرعلی سلیمانی اسفند ۱۳۹۶ به ایستگاه پایانی خود خواهد رسید.

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه